rodzynek napisał(a):
Jack napisał(a):
Wyslalem ale zmian duzych nie ma .
No jest wbrew pozorom parę istotnych zmian
Frodo napisal ze nic nie dotarlo to wkleje tutaj
Normy dotyczące czasu jazdy i odpoczynku
DZIENNY CZAS PROWADZENIA POJAZDU:
* 9 godzin
* 10 godzin (2 x w tygodniu)
* 90 godzin w okresie dwutygodniowym
CZAS ODPOCZYNKU DZIENNEGO (na 24 godz.):
* 11 godzin
* 9 godzin (3 x w tygodniu)
* 12 godzin (dzielony: 3 godziny + 9 godzin tylko w tej kolejności);
CZAS PROWADZENIA BEZ PRZERWY:
* max. 4 godz. 30 min.
PRZERWY:
* 45 min. ( po 4godz. 30 min.) lub:
* co najmniej 15 minut + 30 minut w trakcie prowadzenia (tylko w tej kolejności);
ODPOCZYNEK TYGODNIOWY:
* 45 godzin
* 36 godzin (w bazie lub miejscu zamieszkania)
* 24 godziny (w trasie)
Co się zmienia?
* dzielony dzienny czas odpoczynku - obecnie 8 godzin + 4 godziny (3+1; 2+2; 1+3); po zmianach co najmniej 3godziny najpierw, później co najmniej 9 godzin;
* kryterium 1 godziny dla załogi kilkuosobowej - obecnie brak regulacji kiedy ma wsiąść drugi kierowca, żeby traktować obu jako załogę kilkuosobową; po nowelizacji przepisów drugi kierowca musi wsiąść najpóźniej w ciągu godziny od momentu rozpoczęcia okresu jazdy dziennej
* przerwa w czasie prowadzenia musi tak jak obecnie trwać 45 minut w trakcie lub po 4,5 godziny prowadzenia. Jednak obecnie mogą to być 3 przerwy po 15 minut. Po nowelizacji musi to być co najmniej 15 minut po których nastąpi 30 minut przerwy w prowadzeniu pojazdu i tylko w takiej kolejności;
* Odpoczynek dzienny w załodze kilkuosobowej musi wynosić obecnie co najmniej 8 godzin na 30 godzinny okres rozliczeniowy. Po nowelizacji będzie musiał wynosić co najmniej 9 godzin.
Odpoczynek tygodniowy obecnie 24, 35 albo 45 godzin, po nowelizacji 24 godz. (skrócony w trasie) 45 godz. normalny; co drugi odpoczynek tygodniowy musi być normalny 45 godzinny.;
* od dnia 01 stycznia 2008r. kierowca musi okazać do kontroli drogowej wykresówki lub kartę kierowcy lub wydruki za bieżący dzień i 28 poprzednich dni kiedy prowadził pojazd