kefir200 napisał(a):
Chance napisał(a):
w benzynach turbo inastaluje sie zawory upustowe spalin zeby ladnie syczalo...
Montuje się ale zawory upuszczające powietrze. Spaliny upuszcza wastegate omijając turbinę turbosprężarki wprost do wydechu i ni erobi pss. A powietrze upuszczane jest zaworami bov z przed przepustnicy lub tuż za sprężarką i to one robią pss
dobre BOV do spalin...
pare zdań wyjasnienia:
zadaniem BOVa jest odpuszczenie nadmiaru powietrza za turbinką
np. w momencie odpuszczania gazu albo przy zmianie biegu (przymknięta
lub zamknięta przepustnica)
chodzi o to aby przy przymkniętej przepustnicy narastające ciśnienie
nie hamowało turbinki albo zeby przepustnica nie musiala walczyć
z cisnieniem jak sie bedzie chciała otworzyć znowu.... bo w niektorych
przypadkach moze sie nie otworzyć
nadmiar ale tylko nadmiar jest upuszczany do atmosfery albo w
dolot za turbinką... co powoduje ze turbinka cały czas sie kręci i w
momencie dodania gazu nie musi sie znowu rozkręcać...
natomiast sterowanie praca turbo odbywa sie za pomoca klapki upuszczającej
spaliny do wydechu lub sterowaniem przepływu spalin - za pomocą
tzw. kierownic...
a że w dizlu przepustnica jest cały czas otwarta to i bov jest niepotrzebny...
baskecior napisał(a):
eomaciu napisał(a):
jak zmieniasz kompa pod turbawkę to co z pompką wtryskową?
ty masz potencjometr tak?
Tak.
basket, jak z ta pompką? bo z tego co pamietam to tez trzeba było
zmienić...