.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 13:52:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c3 2.1T KG] Potrzebny schemat elektryczny ECU-silnik
PostNapisane: 18.kwi.2007 20:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. Poszukuje schematu elektrycznego. To jest chyba audi 5000 z '82 :galy: automat na MAC-05A. Trzeba ozywic trupa :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 22:38:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Jak to jest Audi 5000 z 82 to jeszcze w budzie C2 powinno byc i tam zdaję sie WJ, KJ albo WS siedział

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 23:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kurcze niestety nie mam na na nowym dysku żadnego schematu do tego silnika, ale mam w garażu kompletną wiązkę i osprzęt silnika. Jeżeli mogę se na coś przydać...wal jak w dym.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 06:22:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
to nie przypadkiem KZ?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 06:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze to jakis skladak... Nie jestem pewny co do tego, ze to z '82 . Na pewno ma komputer MAC-05A i automat. Silnik wyglada na KG, ma spora turbinke ala k26. okragla przepustnice, rozdzielacz zaplonu z grucha podcisnienia...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 08:32:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mój KG nie miał rozdzielacza z gruchą. Też automat. Pewnie masz też cewkę zapłonową mokrą, tą klasyczną okrągłą...takiej nie miałem u siebie, tylko taką jak MC1. MAC05A się zgadza. K26, to pewnie tylko olejowa, bez wody. To może być jednak KG z pierwszej serii, bo już raz takie spotkałem i męczyłęm się trochę żeby zczęło jeździć. Moje auto było z 1985 roku. Niestety te starsze auta mają tendencje do rozbiegania się ze stanem faktycznym. Za dużo było możliwości rejestracjio auta.

Co sie dzieje z autem?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 08:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A do tego co napisał Mauzer...to może być własnie jakaś wydumka puszczana jeszcze w C2. One miały własnie aparat zapłonowy z gruszką.

Troche mnie to w sumie martwi, bo jeżeli aparat z gruchą jest z MAC05A, to chyba komputer nie potrafi regulować załonu. Jak myślicie? Ale znowu jakoś to jeździło. Moja Perła była kupiona w stanie salonowym, z niedużym przebiegiem i sprawną całą elektryką - max wypas i działająca klimą. nie sądzę, że ktoś wstawił aparat zapłonowy bez gruchy...zresztą...czy to by działało jak trzeba?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 11:01:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
Co sie dzieje z autem?


martwy zupelnie. nie ma iskry. Przede mna ktos juz probowal cos majstrowac i jest rzezbiona wiazka. musze pomierzyc podstawowe rzeczy, czy ecu ma zasilanie, czy czujniki polozenia walu + hall sprawne. Czy driver cewki sprawny i cewka.

Przydalaby sie chociaz rozpiska pinow w ECU. a najlepiej schemat instalacji, zeby nie tracic czasu na pierdółki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 14:11:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
1. Tak 'na szybko' poszukaj SSP pięćdzięsiątektóreś - Vollelektronische Zundung im Audi 200. Tam jest schemat, który zgadza się z MAC-05 w A200. Akurat nie mam pod ręką, pewnie jest na ftp.

2. Mogę za 2-3 godziny zrobić i wysłać Ci skany z Haynesa - schemat A200 '84 (Mac-05) i niezły opis sprawdzenia układu VEZ 'krok po kroku'. Chcesz ?

3. Jeśli coś Ci się przyda z Bentleya od A5000 (ale od '84), mogę zrobić skany kilku stron w poniedziałek.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 23:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jak chcesz, to mogę użyczyć mojego MAC5A. Jest w 100% sprawny.

Kurcze...nie mogę sobie przypomnieć, ale piny zgadzają się z którymś z MACów występujących w Urq i jest na stronie tej Urkowej coś tam z UK w nagłówkach. Może z MAC02...nie mam linka do tego chwilowo. Aha...I z tego co pamiętam jest taki sam bajzel w kolorach kabelków jak w MAC12 - nie zgadzają się kolory z Urq i z C3 przy tych samych komputerach.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 07:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzieki za podpowiedzi. Zaraz sciagne ssp'a i zobacze co i jak. wczoraj podlubalem w tej audiczce. Generalnie wszystko jest w miare dobrze podlaczone bo cewka generuje w miarowa iskre (czyli ecu dostaje sygnaly z czujnikow, przetwarza je i zagania driver), niestety strasznie slaba, ledwo ja widac po cewce, a juz nie ma jej za rozdzielaczem.
Sprawdzilem zasilanie cewki i jest w porzadku. recznie posciagalem cewke na mase i iskra jest slabiutka. takze na dniach podmianka cewki.

Pompa paliwa zalacza sie od razu po wlaczeniu stacyjki. nie wiem czy tak powinno byc, ale w sumie to nie przeszkadza.

P.S. silnik ma przybite oznaczenie WC :):

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 09:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Cytuj:
Pompa paliwa zalacza sie od razu po wlaczeniu stacyjki. nie wiem czy tak powinno byc, ale w sumie to nie przeszkadza.

Nie powinno - ECU daje masę na przekaźnik pompy pinem nr 21 tylko wtedy, gdy wał się obraca. Ma to zabezpieczać przed np. zalaniem gorącego silnika paliwem pod ciśnieniem przy większym dzwonie. Po bodajże 2 sek od zatrzymania silnika pompa jest wyłączana.
Jednak wystarczy wstawić inny przekaźnik, aby masa sterowania zamiast z pola 47/T w skrzynce (pin 21 ECU) była wzięta z pola 50 (stała masa).

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 12:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
Do silnika KG

Obrazek

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 14:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Ten schemat to raczej nie jest do silnika z ECU... bo brakuje na nim ECU.
Tu jest link do schematu i opisu - układ z MAC-05:
http://rapidshare.com/files/26976609/FEI.zip.html
Niestety, skany są kiepskie - ale da się zobaczyć co i jak.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 18:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Coś nie działa ta ściągaczka. Wrzuć to na www.imageshack.us
Na tym wyżej jest przecież podłączenie osprzętu do pinów komputera...co jest nie tak?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 09:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 135
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Cytuj:
Coś nie działa ta ściągaczka. Wrzuć to na www.imageshack.us

"No jak nie działa, jak działa..." :): Na pierwszej stronie na dole tabelki klikasz FREE, na następnej stronie możesz wybrać serwer i wpisujesz czteroznakowy kod pokazany na stronie, obok jest klawisz Download from (wybrany serwer). Sprawdziłem kilka razy - działa.
Cytuj:
Na tym wyżej jest przecież podłączenie osprzętu do pinów komputera...co jest nie tak?

:galy: Patrzę i nie widzę... jest stabilizator wolnych obrotów (102), jest TSZ-H (103) - i to wszystko. Komputera (MAC-któryśtam) nie ma.

Tak na marginesie tego schematu - były oryginalnie montowane KG bez MAC-a? IMHO ten schemat to kolejny przykład "wszystkomających" programów typu Autodata i takie tam... Brakuje tylko, żeby w zakładce 'diagnostyka' było coś o bezpieczniku i przekaźniku pompy paliwa.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 23:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 00:15:55
Posty: 144
Lokalizacja: Nowa Ruda
hmmm... wszystko zależy czy mocno zależy Ci na spalaniu, ja u siebie wyprulem cala elektryke łacznie z kompem i smieszna cewka, zreszta rozdzielacz tez polecial i wiele innych bzdetow, tylko ze ja robie rajdowke a nie taksowke, nawet silnik krokowy pofrunął i wszystko ładnie bangla


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 23:12:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 00:15:55
Posty: 144
Lokalizacja: Nowa Ruda
moja rada taka, rozdzilacz, cewka, moduł, aparat zapołonowy z KV, wywal nawet silnik krokowy, zreszta jak bedziesz zainteresowany to daj znac to Ci powiem co i jak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: