.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 08:04:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.5TDI AEL] Dziwne zachowanie silnika, bardzo dziwne.
PostNapisane: 16.kwi.2007 10:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2005 21:03:58
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Dawno nie zagladalem:) ale widze ze coraz wiecej nas tu:)
I bardzo dobrze, jakis czas temu przy uloicy kaweczynskiej w Warszawie mijalo mnie ladne klubowe chyba czarne audi c4/a6 Avant. Pozdrawiam kierowce!!:)
Ale do rzeczy.
Mam problemy z autkiem. Audi c4/a6 2,5tdi 140km.
Rozpisze sie troche aby przedstawic sytuacje.
Autko ma 275 tys od 60tys jest ze mna. Robilem w nim rozrzad 30tys temu i potem zaczelo slabiej odpalac. Ktos tlumaczyl mi ze mogla byc zle ustawiona pompa i opozniony kont wtrysku?? Wymienilem swiece zarowe bo z 5 sprawna byla tylko jedna:) Autko zaczelo lepiej odpalac ale tylko rano po przestanej nocy. Wtedy potrzebne sa tylko 3-4 obroty silnika i odpala lecz sprawa wyglada o wiele gorzej jak juz pojezdze i postawie go na 3-4 godziny. Wtedy krecenie wydluza sie do kilkunastu albo wiecej obrotow. Ale to jedna sprawa.
Droga jest bardziej niepokojaca.
Mianowicie. Gdy odpale autko rano po raz pierwszy to chodzi bez problemu, nie dymi po odpaleniu i ciagnie calkiem niezle. Ale gdy juz go zgasze i postoi kilka minut to po ponownym odpaleniu dzieje sie dziwna rzecz z obrotami, skacza przez kilka sekund przy czym samochod dymi na (niestety niebiesko-to chyba olej) ale po chwili wszystko sie stabilizuje. Tylko ze autko podczas jazdy nie ma mocy:( zachowuje sie jak by mial z 70 koni. Nie jest tak zawsze ale czesto. Znowu slyszalem opinie od pewnej osoby ze to koniec turbiny i puszcza olej. Mial ktos takie doswiadczenia?? moze wie co moze sie dziac??
Wiem ze napewno mam do wymiany rure gumowa ktora wchodzi do kolektora ssacego. Ona idzie chyba od intercoolera. Jest peknieta, narazie zakleilem ja dosyc obficie izolacja gdyz nie moge nigdzie znalezc uzywanej a nowa kosztuje w aso 600zl!!.(zamiennikow nie ma:( ) bylem u wulkanizatora ale sie tego nie podejmie bo juz kiedys probowal w nowszym audi z silnikiem 2,5v6 i nic sie tego nie trzymalo. Podejrzewam ze powinienem wymienic rowniez przy takim przebiegu wtryskiwacze i zrobie to w najblizszym czasie. O ile sie orientuje to w tym modelu nie ma wymiennych koncowek i trzeba je wymienic cale. Jaki jest koszt kompletu??
bede tez robil zawieszenie. ale to w nastepnym watku napisze niedlugo.
Jestem mlody mam 22 latka ale naprawde kocham to autko, dbam o nie i nie katuje go od swiatel do swiatel jak moglo by sie wydawac. Owszem czasami zdarzy sie jakas redukcja lub przeciagniecie do 3600 obratow ale to tylko podczas wyprzedzania lub gdy znajdzie sie jakis los jadacy lewym pasem 40km/h.
Uprzejmie prosze o opinie, rady itp od osob ktore maja o tym pojecie.
Pozdrawiam wszystkich.

_________________
Audi c4/a6 94/95r Avant 2,5tdi 140ps. Niemiecka precyzja :)
Toyota Auris 1.6 2013r Dynamic (do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 13:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wine za taki stan rzeczy ponosi pompa wtryskowa. Wiadomo zuzywa sie ten tloczek kory wytwarza cisnienie wysokie i zeby ono powstalo potrzeba wiekszej ilosci obrotow do odpalenia ale podniesienie dawki startowej pomaga. Taki niebieskawy dymek nie swiadczy koniecznie o padnietej turbinie ale to trzeba zobaczyc samemu bo tak po przeczytaniu nie mozna stwierdzic jednoznacznie. Co do wtryskiwaczy to zaden szanujacy sie znawca TDi nie wymienia ich a jedynie regeneruje poniewaz technologia opatentowana przez Bosch na to pozwala i zaplacisz za sztuke 200zl . Nalzey znalezc Tylko service najblizej miejsca zamieszkania ktory ma urzadzenie do ustawiania tych wtryskow i omijaj posrednikow co zajmuja sie mechanika tuningiem a wtryski wysylaja pobierajac za to jeszcze dodatkowe gratyfikacje. Co to slabniecia przy zimnym silniku to nie jest problem , wystarczy po odpaleniu poczekac z 5 minut i dopiero jechac ale zawsze zaczekaj kiedy temperatura plynu bedzie okolo 60 stopni i dopiero wciskaj gaz do dechy. W tym przypadku wastegate nie pozwala sie rozpedzic turbinie .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 14:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2005 21:03:58
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za odpowiedz.
Co do wtryskiwaczy to czy ktos zna jakies miejsce w warszawie gdzie mozna je dobrze zregenerowac za przystepna cene??
A co do slabniecia to silnik wlasnie traci moc po ponownym uruchomieniu gdy jest jeszcze cieply.
Jak go rano odpale to po wyjezdzie z bramy i wydostaniu sie na glowniejsze ulice juz sie jako tako nagrzewa i ciagnie ale gdy tylko go zgasze i sprobuje odpalic to zaczynaja sie wczesniej opisane perypetie.

_________________
Audi c4/a6 94/95r Avant 2,5tdi 140ps. Niemiecka precyzja :)
Toyota Auris 1.6 2013r Dynamic (do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 15:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Przewod do kolektora ssacego kupisz w sklepie z czesciami do zachodnich samochodow ciezarowych ale zmierz go dokladnie.
Tutaj masz adresy gdzie regeneruja wtryskiwacze najblizej
BS Eko-Diesel Serwis

Ulica
Andrzejów Duranowski 1a

Miasto
96-500 Sochaczew

Województwo
Mazowieckie

Telefon
046/862-12-61

Fax
046/862-12-56
W samej Warszawie w sumie nie ma takiego stanowiska ale sprawdz tutaj moze cos posiadaja

BS Chiniewicz

ul. Zabłocka 13

03-195 Warszawa

Mazowieckie

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 16:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:03:37
Posty: 23
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
ja u siebie mam identyczny problem.tylko u mnie po odpaleniu kiedy spada z tych dziwnych obrotow slychac czasem stukniecie dochodzace od strony turbiny

_________________
AUDIOLA 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 18:56:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 14:42:40
Posty: 71
Lokalizacja: Warszawa
witam
wąż naprawisz za 30zł ja tak zrobiłem wystarczy wiedzieć jak ,naprawa banalnie proste , jak jesteś zainteresowany to na PW wyjaśnie Ci jak to zrobić i gdzie kupić części końcówki wtryskiwaczy do AEL po 160 zł za sztuke + wymiana ,wymieniałęm w zeszłym tygodniu moge polećić mechanikasolidny i tani ,jezdzi A6 C4 AEL Quattro więc na pojęcie o R5
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 08:02:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:03:37
Posty: 23
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
miki008 i jak znalazles przyczyne usterki w swoim aucie??

_________________
AUDIOLA 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 10:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
witam koledzy własnie u mnie to samo wystapiło w sobote jak wracałem z wrocka. jechałem i zatrzymałem sie na postój . wyłaczyłem silnik. po ponownym właczeniu mial takie dziwny skok obrotów na 1400 i zaraz normalnie, z tyłu duzo białego dymu. po ruszeniu wszystko oki tylko gdy dohcodziłem do 2000 czyli właczenia sie turbo tak jakby nie jechało jakby brak turbo.....miałem duza rezerwe ......[poradzcie czyzby to moze woda , moze przeplywka....czy moze turbo....albo jakiś czujnik lub pompa.... :/ :/ :/ . powiem tylko ze pobutowałem go troche po wyłaczyłem i wszystko wrociło do normy ....poradzcie. pozdrawiam...

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 11:01:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
koledzy poradzcie w tej sprawie bo tak na prawde nik nie napisałoc to moze byc wtch aelach........z tymi dziwnymi obrortami przy zapalaniu...czyzby to ten nastawnik w pompie???????????????

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 11:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak to moze byc nastawnik, moze pekla sprezynka w srodku zobacz tutaj
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 21:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 22:03:37
Posty: 23
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
U mnie bylo to samo.Zeby mu oddalo wystarczy w czasie jazdy wylaczyc kluczyk i w czasie jazdy znowu odpalic.Oddaje mu i jezdzi normalnie.

_________________
AUDIOLA 100 C4 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: