.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:08:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI 1T i AAT] Jak ustawić rozrząd i napęd pompy?
PostNapisane: 22.kwi.2007 23:29:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Właśnie dłubie swojego dizelka, który zagości jeszcze w tym tygodniu w moim Avancie C3 quattro. Jak ustawić rozrząd i napęd pompy wtryskowej? Kółko rozrządu nie ma znaków a jest na stożku i nie ma klina. Jak to poskładać?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 23:31:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
będziesz musiał się pobawić w zegarmistrza i ustawić początek tłoczenia na zegar potem dopieścić kompem, poczytaj może w necie jakiś know how.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2,5 TDI 1T i AAT] Jak ustawić rozrząd i napęd pompy?
PostNapisane: 22.kwi.2007 23:42:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Daaawno się w to nie bawiłem i być może walnę strasznego babola ale z tego co mgliście pamiętam, to wałek ustawiasz na blokadę a na pompie chyba są cechy.
Bardzo się mylę ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 23:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Owszem na pompie sa znaczki z cyferkami. Ale jak ma być z tłokiem pierwszym np w GMP, jak wtedy wałek rozrządu... Zdjąłem pasek i nie ruszałem nic...Dałbym rade założyć jak było, ale wolę dopieścić sprawę jak trzeba, bo po kilku rzeźbach poprzedniego właściciela w aucie i jeszcze po całej palecie barw markerów na kółkach rozrządu i pompy...wolę to zrobić dobrze od podstaw. Dodam tylko, że jestem prawdziwkiem w temacie dilza...wiem jak działa i tyle...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 00:00:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja pamiętam tak - wał korbowy GMP, wałek rozrządu na blokadę (dorobisz ją z beleczego) zakładaną po zdjęciu dekla od strony koła pasowego rozrządu (oczywiście koła zębate zluzowane). Po ustawieniu napinaczy/rolek rorząd dokręcasz na gotowo. Pompa "na zero" i dociągasz koło napędowe na wałku. Tyle pamiętam ale łatwo to zweryfikujesz z rana w garażu :D .
I nie bądź taki skromny ... :): .
PS: Chciałem pomóc ale jeśli coś pokręciłem proszę o wyrozumiałość - ostatni raz ustawiałem taki rozrząd < 2000 roku ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 00:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dzięki za rozjaśnienie tematu :D
W 1T jest jedna plastikowa rolka prowadząca w rozrządzie i napinanie paska załatwia pompa wody. W napędzie pompy sa dwie rolki, w tym jedne prowadząca plastikowa i druga metalowa z mimośrodowym napinaczem. Pompa obecnie nie jest na zero. GMP rozumiem, że sprawdzę np. przez świece żarową. Koło zamahowe mam zdjęte - silnik na stojaku - koło przeszkadzało.


A jak wygląda blokada rozrządu do 5cyl i gdzie ja upchać?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 07:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
do silnika 1T mam coś takiego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 09:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dzięki wielkie. Troszke rysunki sie ni zgadzają, bo mam w rozrządzie tylko jedną rolkę i napinam pasek pompą wody, a tu jest jak w AAT z dwiema rolkami.

Czy znacie sposoby na ustawienie tego metodami bez blokad? Np coś w stylu pierwszy tłok w GMP, koło wału na znaku na pompie oleju i coś tam na coś tam?

Moge wykonać sobie takie blokady bo mam zaplecze, ale nie mam rysunków owych blokad.

Sprawa pilna coraz bardziej, bo zostało mi kupić dzisiaj pompę wody i mogę zakońćzyć sprawę i wrzucać silnik pod maskę.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 09:53:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Grzegorz-DTR, a skąd masz takie ładne instrukcje?
Bardzo mi się podobają:585:

pozdrawiam

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 10:36:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
Znajomy pracuje w warsztacie i tam na kompie maja program IC_Technika. Sporo fajnych schematów i danych o samochodach(nie tylko o audi). często u nich bywam, to sobie klikam po katalogach.

można pobrać wersje demo ze strony IC
http://www.intercars.com.pl/?id=153&lang=PL& :peace:

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 16:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Fajny może jest, ale niestety ma błąd. Napęd pompy tez się nie zgadza, bo 1T ma dwie rolki, a tu jest jak w AAT jedne. Ale ogólne pojęcie ma.

Czekam na dalsze instrukcje.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 19:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
no niestety ma błędy. czasami podają, że w danym silniku nie ma ECU, a w rzeczywistości są takie wersje, co mają ECU i takie co nie. Nie wiem jak w tych nowszych wersjach, może to poprawili.
brakuje paru schematów i opisów naprawczych, ale ogólnie jest ok. ;)

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 20:27:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ja do 1T mam takie cus
-> http://img476.imageshack.us/img476/7782/1teb3.png

o to sie rozchodzi :?:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 22:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
szewek napisał(a):
ja do 1T mam takie cus
-> http://img476.imageshack.us/img476/7782/1teb3.png

o to sie rozchodzi :?:


chętnie porozmawiam o takim sofcie do AEL na priv harryon@rejent.org.pl ;)

pozdrawiam

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 23:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
szewek - dzięki za tego screena...mam przecież autodatę i alldatę...juz instaluje i sprawdzam co napisali.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 07:41:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ponawiam prośbę o pomoc. Jest tu troche informacji, ale niestety na podstawie tych informacji rozrządu nie ustawię. Brakuje mi ustawienia wałka rozrządu. Czy ktroś robił to bez blokady? Poprzednie ustawienie rozrządu było błędne. Musze ustawić wszystko fabrycznie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 09:25:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
skoro masz wał i pompe na "zero" to zdejmij pokrywę zaworów i ustaw krzywki 1 cylindra do góry (najpewniejszy sposob) i bedzie gites ;) . W niektorych dieslach znaki też sa włąsnie pod pokrywka na samym wałku i głowicy :peace:
----------
na schemacie numer [2] to to jest znak pompy czy koła zebatego na wałku z tyłu silnika bo jakos tak niewyraznie widac :?:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 11:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To jest znak ustawienia pompy.
Dzięki za pomysł. Sprawdzę to dzisiaj. Mam nadzieję, że to pomoże. Z tymi krzywkami, to niezły pomysł.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 19:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
witam!
Czy na wałku rozrządu jest wycięcie umożliwiające zablokowanie tegoż (z tyłu od strony kabiny ,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć koło od napędu pompy wtryskowej)?
Mój AAS tak ma i czterocylindrowe diesle VW też tak mają .Może w 1T też tak jest.Wycięcie to nie jest w osi ,toteż "0" jest wtedy, kiedy jest na równi z górną powierzchnią głowicy.

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 23:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Na allegro wypatrzyłem blokady do niby i tez mojego silnika. wojteksp3qfv - to bardzo prawdopodobne, że jest tak jak piszesz, bo w blokadzie z allegro jest własnie miejsce na to wysięcie. Jutro składam silnik do kupy. Dzisiaj wszystkie wiązki na miejscu i parę innych dupereli.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: