.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 08:47:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Monomotronic wtryskiwacz
PostNapisane: 23.kwi.2007 11:24:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam! Mam misje odratowania zdrutowanego silnika ABT. Gosc przerezal okrutnie instalacje. bog jeden wie co namieszal. pomijajac ze silnik jest martwy i kontrolki swieca sie calyt czas nawet na wylaczonym zaplonie. to jeszcze zauwazylem ze chyba zjaral sie wtryskiwacz.

I wlasnie o ten wtryskiwacz mi chodzil. Mozliwe ze tak jest namieszane, ze ktorejs nocy byl on caly czas zalaczony az rozladowalo akumulator i prawdopodobnie przegrzalo cewke.

Mam jedno krotkie pytanie. Czy to jest normalny wtryskiwacz, tzn otwiera sie dopiero impulsem elektrycznym, natomiast w spoczynku jest zamkniety? Bo objaw jest taki, ze przy zdjetej z niego wtyczce gdy uruchomie pompe, to sika jak z rynny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 18:17:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak dobrze pamiętam to wlaśnie jest uruchamiany impulsem jak nie ma impulsa to powinien być szczelnie zamknięty, im częstsze impulsy tym więcej paliwska będzie leciało.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 19:18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Tak jak kolega wyżej napisał - wysterowany jest impulsami a ilość paliwa zależy od czasu wysterowania wtryskiwacza w milisekundach. Jak kontrolki cały czas się palą nawet po wyłączeniu zapłonu to sprawdź, czy na cewkę zapłonową nie jest podane napięcie +12 bezpośrednio z akumulatora.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 19:27:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
zacznij od wymiany kostki stacyjki, przekaźnika głównego, to powinno pomóc.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 21:55:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Dopuszczalne przeciekanie zaworu wtryskiwacza to 2 krople paliwa na minute. ;) Ponizej opis i sprawdzenie wtryskiwacza w Bosch Mono Motronic moze sie przyda.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 08:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzieki za odpowiedzi. juz wiem wiecej. koles ostrto namotal z kabelkami :)

ale znalazlem glowna przyczyne niedzialania. do silnika powinny byl przykrecone 3 masy z wiazki silnika pod srubke. a gosc przykrecil to przy alternatorze pod glowny plus :galy:

w tej chwili jest juz lepiej bo jest elegancka miarowa iskra. tylko najprawdopodobniej uszkodzony jest ECU a dokladniej driver wtryskiwacza. podmienimy kompa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 09:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Lukasik napisał(a):
do silnika powinny byl przykrecone 3 masy z wiazki silnika pod srubke. a gosc przykrecil to przy alternatorze pod glowny plus :galy:


Niezły koleś naprawdę, że się cała instalacja nie zaczęła palić :diabel:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 12:53:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
podmieniony komputer, a paliwko dalej nie zapodaje :<

to jest troszke na odleglosc i gostek sam podmienil i mnie przy tym nie bylo. bede musial podjechac i podlaczyc sie oscyloskopem czy pojawiaja sie impulsy. Mozliwe jeszcze ze wtryskiwacz jest uszkodzony. Przy zle podlaczonych kabelkach byl otworzony przez cala noc, moze sie przegrzal albo cos, chociaz zapodajac mu napiecie na piny slychac ze cyka, jednak czasem jest podwieszony.

Czy mozliwe jest, ze ECU steruje zaplonem (iskra jest) a nie steruje wtryskiwaczem? pompa sie zalacza na pewno.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 16:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
W ABT ustawia się zapłon normalnie na lampke stroboskopową więc chyba nie bardzo do tego ma coś ECU, ewentualnie przyspieszenie zapłonu odbywa się za pomocą kompa.

Kiedyś rozbierałem ten wtryskiwacz. Więc możesz odkręcić te 4 śrubeczki na górze i zobaczyć czy nie widac nic nie pokojącego. Mi dodczas odkręcania trysnęło spod tej pokrywki paliwo po oczach. Więc jeżeli ty rozbierzesz, na zgaszonym silniku oczywiście, i nic nie poleci to będziesz wiedział przy okazji, że cos jest nie tak z pompką paliwa. A jak będzie paliwo to szukaj winy we wtryskiwaczu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 07:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
KorNoLio napisał(a):
W ABT ustawia się zapłon normalnie na lampke stroboskopową więc chyba nie bardzo do tego ma coś ECU, ewentualnie przyspieszenie zapłonu odbywa się za pomocą kompa.

Kiedyś rozbierałem ten wtryskiwacz. Więc możesz odkręcić te 4 śrubeczki na górze i zobaczyć czy nie widac nic nie pokojącego. Mi dodczas odkręcania trysnęło spod tej pokrywki paliwo po oczach. Więc jeżeli ty rozbierzesz, na zgaszonym silniku oczywiście, i nic nie poleci to będziesz wiedział przy okazji, że cos jest nie tak z pompką paliwa. A jak będzie paliwo to szukaj winy we wtryskiwaczu.


pompka jest git na 100%. Pompuje tak jak trzeba i w odpowiednich momentach (wlaczenie zaplonu na chwile i podczas krecenia silnikiem zapodaje caly czas).

Czujnik halla musi byc sprawny gdyz ECU zagania cewke zaplonowa.
KorNoLio napisał(a):
W ABT ustawia się zapłon normalnie na lampke stroboskopową więc chyba nie bardzo do tego ma coś ECU, ewentualnie przyspieszenie zapłonu odbywa się za pomocą kompa..


ECU ma do dyspozycji czujnik halla, obroty i kąt otwarcia przepustnicy na podstawie ktorych jest w stanie okreslic obciazenie silnika i w ten sposob ustala punkt zaplonu. Takze odgrywa duza role ;) Ustawienie aparatu zaplonowego jest tylko po to, zeby dac ECU punkt odniesienia.

To musi być coś z tym wtryskiwaczem bo ecu dostaje wszystkie sygnaly potrzebne do zaganiania nim :< jutro pomierze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 11:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Wiem, że ECU może wyprzedzić zapłon i to o dość sporo. Spróbuj z tym wtryskiwaczem. Rozebrać go i zobaczyć jak on wygląda.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: