.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:37:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5tdi AFB]. prośba o analize logów dynamicznych
PostNapisane: 01.maja.2007 20:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Witam
Prośba jak w temacie

Zaznaczam że miałem zaślepiony EGR więc zgodnie z zaleceniami Maszruma odetkałego go i zrobiłem logi
oto one
001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d59 ... 58a15.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16a ... 0bbe5.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37b ... 1b4a2.html
008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/370 ... 6a930.html
010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/393 ... 0b8bf.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e56 ... ba358.html

Ps. powoli doprowadza mnie do białej gorączki, jestem za granicą i jestem w kropce...może znajdzie się jakiś mistrz który powie mi od czego mam zacząć zabawę z moim AFB

dziekuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:12:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cóż... wygląda to fatalnie.
:|
na pierwszy rzut oka, samochód ma zapchany katalizator lub problem z podciśnieniem.

celem uzdrowienia AFB należy w kolejności:

1. wtryskiwacz sterujący do wymiany;
2. należy sprawdzić poprawność podłączenia przewodów podciśnienia [AGR i LDR];
3. należy sprawdzić zawór N75 poprzez jego podmianę [i dynamiczne zalogowanie 010 i 011];
4. należy sprawdzić katalizator [odczepiamy wydech przed katalizatorem i robimy 010 i 011 dynamicznie, po czym wklejamy na forum];
5. należy sprawdzić zbiornik podciśnienia [prawe nadkole] - może być pęknięty.


jedno z powyższego odpowiada za niemoc Twojego auta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:23:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Dzieki Meszrum

nie bardzo nie to pocieszyło, ale mam jedno spostrzeżenie: otóż po zdjęciu osłony silnika i dokładniejszym przyjrzeniu sie nie widze żadnego wtrysku z którego wystaje kabelek(wtrysk sterujący) czy to możliwe że go nie ma w ogóle?
dziś też obserwowałem sztangę od turbiny i delikatnie się przycina może to jest przyczyna problemów z ciśnieniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, ktoś mógł włożyć zwyczajny wtryskiwacz...
samochód korzysta z mapy uśrednionej - czyli awaryjnej w chwili obecnej.

co do ciśnienia,
spójrz na swoje logi - nie dość, że turbina nie daje cisnienia [011], to ewidentnie silnik nie zasysa powietrza [003]. oczywiście może być jeszcze popusty przepływomierz... lecz najpierw należy przywrocić ciśnienie, a potem zająć się przepływomierzem.
przyczyny, wg mnie, są dwie - sztanga nie ma na to żadnego wpływu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:36:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wtrysk sterujacy w AFB to trzeci wtryskiwacz na prawej głowicy (prawej strona pasażera ;) ).
Trzeci, najbardziej zbliżony do ściany grodziowej...

Co do Twoich logów, Baphomet...
Bardzo mi się nie podoba log 004 dynamiczny.
Widac jak na dłoni, że ECU sobie w zakresie 2 - 10 *, a rzeczywistość sobie - kąt nawet nie drgnie 0* BTDC.
Jak to auto ma mieć moc, jak nie przyśpiesza kąta wtrysku przy wyższych obrotach. :/
Oczywiście jak najbardziej może to byc skutek pośredni niewłaściwego sygnału z czujnika wzniosu iglicy wtrysku sterującego....
Skoncentrowałbym sie na tym, no i oczywiście na tym wszystkim co napisał Ci meszrum...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
0* w dynamicznej oznacza, że brak jest sygnału od G80.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:50:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Dzieki chłopaki :))

Jestem w proszku - jak mawiał pewien Adaś....

możecie mi jeszcze podpowiedzieć jak mam sprawdzić poprawność podłączenia EGR i EGR no i gdzie dokładnie jast ten zbiornik podciśnienia? o którym mówił Meszrum...reszte rzeczy musze robić jak będę w PL bo tu mnie skasują niemiłosiernie...no jeszcze mam dla podmiany N75 ale czy z tych logów wynika jego niesprawność?

aha jeszcze jedno wyskakuje mi błąd 0542 czyli (wtrysk sterujący)
zaczęło sie to jakiś tydzień temu tzn ten błąd...innych nie ma.
Wcześniej przecież też nie było tego kabelka i nie występował błąd 0542 ani razu, a tu nagle się pojawia i mówicie że ja moge nie mieć wtrysku sterującego. nic z tego nie jarzę...:((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 22:05:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jutro [a może jeszcze dziś] zamieszczę Ci schemat połączeń AGR i LDR.
zbiornik zostaw mechanikom.

N75 należy zawsze sprawdzać jeżeli występują kłopoty z ciśnieniem doładowania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 22:19:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
0* w dynamicznej oznacza, że brak jest sygnału od G80.


No przeciez o tym mówię, tylko ja prosty chłop jestem i nie potrafię tak elokwentnie... :diabel:

Baphomet mam dla Ciebie zadanie domowe, o ile masz w ogóle ten wtryskiwacz sterujący... ;)
Napiszę Ci jak w prosty domowy sposób go sprawdzić...
Kontrolę działania czujnika wzniosu igły rozpylacza przeprowadzamy poprzez uruchomienie silnika i zwiększenie prędkości obrotowej na biegu jałowym do około 4000 rpm.
Następnie rękojeścią wkrętaka albo podobnym narzędziem stukać (nie uderzać :!!: :kosci: ) we wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza.
Jeżeli silnik zatrzyma się albo będzie pracował nierówno - oznacza to , że czujnik jest uszkodzony. Sterownik rozpoznaje bowiem ostukiwanie jako nadmierne obroty i drastycznie zmniejsza wielkość wtryskiwanych dawek paliwa.
Takie ręczne "wytwarzanie usterki" może, ale nie musi zostać zapisane w pamięci usterek.

Wyręczę Cię meszrumie ;)

schemat połączeń podciśnienia dla AFB
Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 23:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
OK
Dzieki dla mnie to troche magia jak narazie...

mam jeszcze jedną prośbe...Carl czy będzie możliwe byś wrzucił fotke (ale real) jak wygląda wtrysk sterujący i przede wszystkim gdzie jest podłączony tym kablem?

wiem że to troche debilne pytanie ale chwytam się wszystkiego...
pozdrawiam ...załamany Jarek:(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 09:42:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baphomet napisał(a):
OK
Dzieki dla mnie to troche magia jak narazie...

mam jeszcze jedną prośbe...Carl czy będzie możliwe byś wrzucił fotke (ale real) jak wygląda wtrysk sterujący i przede wszystkim gdzie jest podłączony tym kablem?

wiem że to troche debilne pytanie ale chwytam się wszystkiego...
pozdrawiam ...załamany Jarek:(((((


Baphomet - trochę dziwne podejście... :/
Potrzebujesz 100 razy potwierdzenia czy jak ?
Jozef w jednym z Twoich topiców pięknie Ci to pokazał:

Jozef napisał(a):
Obrazek

Ten z wtyczką.


Mimo, że chcę Ci pomóc nie mam czasu zdejmować osłon i robić fotek wtrysku sterującego, bo wyjeżdzam wieczorem w cztery A6 - tki do Berlina na mały spocik i muszę się przygotować, ewentualnie dopiero po długim weekendzie.
Wtryskiwacz sterujący ze swoim czujnikiem wzniosu igły rozpylacza jest połączony ze zintegrowanym sterownikiem silnika i pompy wtryskowej VP44 znanym pod tajemniczą nazwą PSG 16, po prostu "puszką elektroniczną" na pompie. Tam szukaj połączenia...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 12:45:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
schemat podciśnienia, który pokazałeś jest od A6.
forumowicz ma jednak A4, w którym układ zaworów jest nieco inny...

to jest poprawny schemat:
Obrazek

N75 to 40.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 14:17:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
schemat podciśnienia, który pokazałeś jest od A6.
forumowicz ma jednak A4, w którym układ zaworów jest nieco inny...



Rzeczywiście ;)
Za bardzo się zapędziłem...
Sorki :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 14:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Prawdopodobnie u mnie jest podobny problem. To znaczy nie mam wtrysku sterującego. Zacząłem dzisiaj dokładnie oglądać silnik i nic nie widzę takiego :(
Wszystkie wtryski wyglądaja tak samo, nie widze żadnego kabelka wychodzącego z wtrysku :(
Mam prośbę do Was. Proszę o pokazanie mi na fotce silnika jak powinien wyglądać ten wtrysk i kabelek z niego wychodzący. Chce mieć jakiś dowód zanim pojade opierdzielać mechanika co mi zamontował!

Dzieki wielkie z góry

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 15:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podłącz narzędzie diagnostyczne i będziesz wiedzieć na 100%.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 16:08:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxrafal napisał(a):
Prawdopodobnie u mnie jest podobny problem. To znaczy nie mam wtrysku sterującego.


Nie wiem czy sprawny ale sądzę, masz go na pewno :D :!!: :!!:

maxrafal napisał(a):
Zacząłem dzisiaj dokładnie oglądać silnik i nic nie widzę takiego :(
Wszystkie wtryski wyglądaja tak samo, nie widze żadnego kabelka wychodzącego z wtrysku :(
Mam prośbę do Was. Proszę o pokazanie mi na fotce silnika jak powinien wyglądać ten wtrysk i kabelek z niego wychodzący. Chce mieć jakiś dowód zanim pojade opierdzielać mechanika co mi zamontował!


To naturalne, że wszystkie wtryskiwacze wyglądają Ci na takie same :D .
Elektronika wtrysku sterującegop jest zakryta deklem pokrywy zaworów i dlatego oględziny silnika "po górze" nie przynoszą rezultatu :galy: :): .

Przyjrzyj się jednak dokładnie prawej głowicy (czyli strona pasażera). Mniej więcej "w połowie" dłuższego boku (tego "od środka silnika") , tuż poniżej krawędzi dekla - zobaczysz "wychodzący z głowicy" czarny kabelek (o okrągłym przekroju i małej średnicy). To jest to czego szukasz :D .

Oczywiście do diagnozy sprawności działania - niestety VAGina jest niezbędna ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 19:23:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Piotruś napisał(a):
Przyjrzyj się jednak dokładnie prawej głowicy (czyli strona pasażera). Mniej więcej "w połowie" dłuższego boku (tego "od środka silnika") , tuż poniżej krawędzi dekla - zobaczysz "wychodzący z głowicy" czarny kabelek (o okrągłym przekroju i małej średnicy). To jest to czego szukasz :D .


Zgadza sie jest :D :P Wyjście przewodu znajduje sie na wysokości owego wtrysku po stronie silnika. Jest on wpiety do wtyczki umieszczonej na "ściance" za silnikiem.
Dzieki :)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 20:11:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baphomet napisał(a):
mam jeszcze jedną prośbe...Carl czy będzie możliwe byś wrzucił fotke (ale real) jak wygląda wtrysk sterujący i przede wszystkim gdzie jest podłączony tym kablem?



Piotruś Ci już zdążył wyjaśnić, a ja Ci "unaocznię" :diabel:
Nie musisz dziękować ;)

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: