.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:13:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 00:58:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
zgadza sie zgadza, xslawox mial chipa :zly: tylko jakiegos nieudolnego (nawet nozki pod niego juz siedza)dzis bylo zczytanie sofciku jutro poprawki i jazdy probne, zobaczymy jak bedzie, dam znac i wrzuce logi :peace:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 10:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Przy zmienionym sofcie 13 miasto i 10 trasa to raczej normalne. U mnie wyniki były identyczne. :/ A autko i tak było kawałem kondona :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 11:13:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
a mój po nakarmieniu chipsami wcale nie zwiększył apetytu, miasto do 9, trasa trochę mniej tak z litr, ale trasy jeżdżę przeważnie szybkie ;)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 11:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
SebMis napisał(a):
a mój po nakarmieniu chipsami wcale nie zwiększył apetytu, miasto do 9, trasa trochę mniej tak z litr, ale trasy jeżdżę przeważnie szybkie ;)
Seb ale Ty nie masz Tipa, a to zasadnicza różnica

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 11:58:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Norbi napisał(a):
Seb ale Ty nie masz Tipa, a to zasadnicza różnica


Norbi - jestem totalna lama w zakresie tuningu ale wiem, że jakość takiej usługi nie zależy od rodzaju skrzyni biegów. Profesjonalny tuning to wymiana zarówno MAP sterownika ale również "ingerencja elektroniczna" - umożliwiająca zwiększony, a przede wszystkim przyspieszony przepływ "strumienia informacji" (wiem jak laicko to brzmi ale niestety jeszcze się na tym nie znam). To oczywiście powoduje konsekwencje finansowe, bo raczej nikt nie napisze nowego oprogramowania za darmo (czytaj za kilkaset PLN). Takim w pełni profesjonalnym, prawdziwym tuningiem można uzyskać BEZPIECZNY przyrost mocy i momentu ale również (albo przede wszystkim...) ograniczenie konsumpcji paliwa i na przykład poprawę czystości spalin.

Bardzo negatywnym skutkiem tego, że "narzędzia informatyczne" stały się powszechnie dostępne jest to, że pojawiła się cała rzesza podwórkowych quasitunerów, którzy za "nędzne grosze" wycinają fragmenty oryginalnego softu zyskując tym samym "miejsce" na zmiany w oprogramowaniu podstawowych parametrów decydujących o wzroście mocy i momentu obrotowego - byle tylko suma kontrolna się zgadzała ... :< . To oczywiście zwykłe chałupnictwo (czytaj: chamstwo) i za "sukces" dla takich quasitunerów wystarcza fakt, że silnik wogóle odpali i "chce jechać". To są bandyci, dla których fatalne w skutkach konsekwencje quasituningu nie mają żadnego znaczenia - liczy się tylko to, że kilka stówek wpadnie do kieszeni. Takie "drobnostki" jak wzrost zadymienia albo korbowody na zewnątrz silnika nie leżą już w zasięgu ich zainteresowania :/ .

Oczywiście nie sugeruję, że Twoje auto było niefachowo zrezane ale rodzaj i zakres modyfikacji zależy wprost proporcjonalnie od wiedzy, zaangażowania i odpowiedzialności tunera. I to w jego rękach pozostaje decyzja "jaką drogą" potrafi uzyskać ewentualną poprawę parametrów (i ich wielkość) - bez względu na rodzaj skrzyni biegów.
Naturalnie - w przypadku automatów - profituning polega również na wymianie oprogramowania skrzyni biegów (i zwiększeniu "prędkości działania" samego sterownika) ale ośmielam się twierdzić, że fachowców zdolnych zrobić to prawidłowo nie jest więcej, niż kilka osób na całą Europę ... .

Byłoby miło, gdyby np. Rogal, Jack albo jeszcze ktoś inny zechciał zweryfikować/poprawić to co powyżej napisałem ... :): .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 12:07:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Święte słowa Piotrusiu :peace: . U mnie pomimo, że robił to profesjonalista Masters, to podszedł do tematu nieprofesjonalnie. Przedewszystkim nie zmienia softów w skrzyniach bo... nie wiem moze mu sie niechce, albo nie potrafi. I faktycznie spalanie po tej operacji spadło, ale mi było mało i następnym krokiem była wyprawa do speca od pomp i wtrysków. po uleczeniu wtrysków i ustawieniu max dawki na pompie wtryskowej autko zaczeło palić jak należy(czyli 13 w mieście :diabel: ) ale czasy nadal były niezadowalające,ogólnie niewiele się zmieniło, więc zmieniłem fure i jak narazie wystarcza a spalanie nieznacznie wyzsze bo 15-16.5 a osiągi o niebo lepsze, albo nawet o dwa nieba :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 12:14:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Norbi -> Tak jak nie znoszę silników benzynowych -> tak są na AKP dwie takie Audiole, które powodują u mnie ewidentny wzrost ciśnienia krwi i przyspieszoną akcję serca (i zazdrość ale w jak najbardziej dobrym znaczeniu).
Co oczywiste jest to eSka Kolegi Bilu i co równie oczywiste - Twoje 2.7BiTurbo.

Wracając do tematu tuningu w zakresie softu skrzyni biegów, to nie mogę oceniać firmy MT, bo nigdy się o nich nawet "nie otarłem". Za to daję Ci 101% gwarancji, że każdy uczciwy tuner przyznaje się "bez bicia", iż w PL nie ma osoby zdolnej do fachowego wykonania tej czynności. Ja znam tylko jedną firmę, która w PL robi takie rzeczy - ale to akurat przy ścisłej współpracy z ośrodkiem w Ingolstadt ... . Daje się to racjonalnie uzasadnić - producent automatów (ZF) to zbyt "szczelna" fabryka, żeby sięgały tam kompetencje polskich firm tuningowych i dlatego dostęp do odpowiedniej wiedzy posiada tylko nieliczna grupa powiązanych firm/osób. Stąd - polskim tunerom bez odpowiednich układów/kompetencji - moim zdaniem - pozostaje tylko kombinacja z tzw. limiterem (co bywa szkodliwe) ... albo wyłącznie bardzo delikatna zmiana softu silnika.

Norbi napisał(a):
Rormalnie urosłem ze 4 centy :peace:
Dzięki :!:
Wątroba wysiądzie. Carlnova, Meszrum i tera jeszcze Piotruś. meeting KONIECZNY :!: :diabel:


Nie dziw się. Według mnie ludzi z dobrym smakiem jest o wiele więcej tylko nie chcą się ujawnić (tak jak ja - ze zwykłej zazdrości :): ) :diabel: .
:peace:

:D :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 21.kwi.2007 13:18:39 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 12:18:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Rormalnie urosłem ze 4 centy :peace:
Dzięki :!:
Wątroba wysiądzie. Carlnova, Meszrum i tera jeszcze Piotruś. meeting KONIECZNY :!: :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 01:35:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
jako zalozyciel tematu oznajmiam absolutny zanik problemow - przyczyna - druciarski soft, zniknely problemy z odpalaniem na cieplym silniku po zmianie dawek startowych i - w tej chwili ze zmodyfikowanym softem ok +20% - spalanie:
- miasto ok 9-10,5l (ciezka noga)do 9l(wybitnie lekka noga)*
- trasa: V=<130km/h - 7,8l*
V=120-220km/h - 8,5-8,9l*

chyba nie tak zle :diabel:
pozdr
wielkie dzieki za pomoc CARLNOVIE, MESZRUMOWI,WOWO i calej reszcie wspanialych specjalistow DIESELEWSKICH pierdzieli. :diabel:

*dane zalezne od pochodzenia gnojowki, tolerancja +-0,3l,wlaczony kompresor CC

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 16:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
meszrum pierwszy napisał, jak ją uleczyć ;) .

w każdym razie - cieszymy się z Twojego szczęścia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 17:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Teraz tylko ciesz się zdrową serią.

Jak widać, większość zmodyfikowanych 2.5 TDI V6 mają druciarskie programy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 20:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
wrzuce logi za pare dni to mi powiecie jak moj soft, jestem w fazie testow, mam male problemy z lmm ale to juz w innym poscie

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 12:50:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
xslawox napisał(a):
wielkie dzieki za pomoc CARLNOVIE, MESZRUMOWI,WOWO i calej reszcie wspanialych specjalistow DIESELEWSKICH pierdzieli. :diabel:



Ależ nie ma za co... ;) To nasz obowiązek (pomagać) :diabel:
A tak na poważnie - bardzo się cieszę, xslawi, że masz w końcu zdrową niunię...
Teraz czerp przyjemności z jazdy swoją A6 i oby nie było z nią żadnych problemów.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Obrazek

Cytuj:
Teraz czerp przyjemności z jazdy swoją A6 i oby nie było z nią żadnych problemów.

oby, na razie wsz zaje**cie, ale chyba zaczynaja mi sie problemy ze wspomaganiem, poczekam az padnie do konca bo juz nie mam sily na zapobieganie wszystkiemu.

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: