.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:54:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1Z 1993] Wymiana pompy wtryskowej a rozrząd
PostNapisane: 01.maja.2007 14:57:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Witam,

Mam w końcu pompę wtryskową i przyszedł czas na wymianę i tu pytanie do forumowiczów - czy przy wymianie pompy wtryskowej trzeba wymienić rozrząd (pasek, rolkę i napinacz)? Rozrząd był zmieniony przy 140tys, teraz samochód ma 203tys. Proszę też o odpowiedź na pytanie - czy koszt wymiany pompy na poziomie 550zł to zdzierstwo, czy rozsądna cena?

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 15:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
63 tys to najwyższa pora na wymianę rozrządu + pompy wody.
Po całej zabawie obowiazakowo do ustawienia kąt wtrysku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 11:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Rozumiem, że wymiana pompy wody to profilaktyka (lepiej zapobiegać niż leczyć). Czy około 600zł za taką robotę to nie wygórowana cena?

Mam nieco obaw co do kompetencji warsztatu w kwestii ustawień VAG'a. Kolesie dopiero co kupili interfejs i na moim autku testowali czy w ogóle działa ;) (zczytali błedy z ECU).

Cóż chętnie wrzuciłbym pełen log do diagnozy (jak to opisane howto i pokazane na filmie), ale:
1. Mój laptop umiera po kilku minutach pracy na baterii, a zasilacz samochodowy zostawiłem w PL :(.
2. Nie udało mi się (jak na razie) uruchomić mego interfejsu z VAGiem (działam na DeltaScan 1Z).

Mam pytanie - czy po naprawie, na podstawie logów z DeltaScan 1Z ktoś z forumowiczów będzie w stanie powiedzieć, czy kolesie dobrze to ustawili?

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 11:55:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
tak zgadza się wymiana pompy wodnej to profilaktyka.

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 13:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bedziemy w stanie. Blok zerowy w basic settings dostarczy wszystkich cennych informacji ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 16:04:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
A z ciekawości co mówią te dane (bieżące, na pompie z uszkodzonym nastawnikiem/sterownikiem):

p1 p2 p3 p4 p5 p6 p7 p8 p9 p10
40 69 0 32 116 120 161 69 98 174
41 72 0 29 116 120 161 69 98 176
40 67 0 32 117 120 160 69 98 177
41 69 0 30 116 120 160 69 98 176
40 69 0 31 116 120 160 69 98 176
40 70 0 32 116 120 160 69 98 175
41 71 0 31 116 120 159 69 98 174
41 71 0 30 116 120 159 68 99 175
41 71 0 31 117 120 159 69 99 177
40 68 0 31 116 120 159 69 99 173
41 70 0 31 116 120 158 69 99 176
40 70 0 32 116 120 158 69 99 176
40 70 0 31 117 120 158 69 99 173
41 70 0 30 116 120 157 69 99 173
40 67 0 31 116 120 157 69 99 173
41 71 0 31 116 120 157 69 99 173
41 70 0 30 117 120 157 69 99 176
40 72 0 33 116 120 157 69 99 177
41 70 0 31 117 120 156 68 99 175
40 71 0 30 117 120 156 69 99 176
40 69 0 32 116 120 156 68 99 173
41 68 0 31 117 120 156 69 100 175
41 67 0 31 117 120 155 69 100 175
40 67 0 32 116 120 155 68 100 173
41 71 0 29 117 120 155 69 100 175
40 70 0 31 116 120 154 69 100 174
41 72 0 30 116 120 154 68 100 174
41 70 0 31 116 120 154 69 100 173
41 70 0 30 116 120 154 69 100 173
41 69 0 30 117 120 154 69 100 174
41 71 0 31 116 120 153 69 100 174
41 70 0 29 117 120 153 68 100 175
41 70 0 31 116 120 153 69 100 175
40 69 0 32 116 120 152 69 100 175
40 68 0 32 117 120 152 69 100 174
41 67 0 31 116 120 152 68 101 173
41 68 0 30 116 120 152 69 101 174
40 68 0 31 117 120 152 69 101 175
41 70 0 31 116 120 151 69 101 175
40 70 0 31 116 120 151 69 101 174
41 69 0 29 116 120 151 69 101 176
41 71 0 31 116 120 150 69 101 174
41 68 0 29 117 120 150 69 101 173
41 69 0 30 116 120 150 68 101 173
41 66 0 31 116 120 150 69 101 172
40 70 0 32 117 120 150 69 101 174

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 17:49:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mówią tyle że kąt jest do poprawy a reszta wygląda ok ;)
Niestety więcej się nie dowiesz, albowiem masz (podobnie jak Ja) wersję ECU bez pełnej diagnostyki, czyli wyregulowanie samej pompy spoczywa w gestii fachowca, przy założeniu że naprawi ją porządnie ustawienie kąta wtrysku jest dziecinadą , wielokrotnie opisaną na forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 13:09:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Cytuj:
Mówią tyle że kąt jest do poprawy a reszta wygląda ok Wink
Niestety więcej się nie dowiesz, albowiem masz (podobnie jak Ja) wersję ECU bez pełnej diagnostyki, czyli wyregulowanie samej pompy spoczywa w gestii fachowca, przy założeniu że naprawi ją porządnie ustawienie kąta wtrysku jest dziecinadą , wielokrotnie opisaną na forum.


"Fachowcy" mówią, że w tej pompie zrąbany jest nastawnik. Na zamianę zakupiłem drugą, więc ta pójdzie ewentualnie do czyszczenia/regeneracji (jeśli się da coś z nią zdziałać).

Zakładam (w sumie dość naiwnie), że po zamianie pomp problem z nastawnikiem zniknie (szarpanie i wrzucanie błędów do ECU).

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: