.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:06:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI V6 AKN]przeplywka a program,porownanie logow
PostNapisane: 30.kwi.2007 00:11:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Wielka prosba wlascicieli zdrowych AFB'kow i AKN'ow o wrzute logow dotyczacych powietrza (003) i doladowania (011). Mam niejasnosci zwiazane z MAF(nowy) i chcialbym porownac rowniez log 011.Musze to zweryfikowac przed rozbojem w brytyjskim ASO :diabel: :503: :wpale: :569: :smokingdevil: .Dzieki z gory

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 14:34:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
niestety wcieło mi 011 (przed wirusem) masz za to (podobno zdrowego AKNa) 003 i 010:
Obrazek
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 16:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Obrazek

Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 13:08:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Proszę bardzo. ;)
Wszystkie logi na seryjnym programie od Aligatora i na nowym lmm.

Log 003 statyczny

Obrazek

Logi dynamiczne 003, 008 i 011:

Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 14:23:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
chyba wiem skąd masz 00575...
...na 99%...

przypatrz się N75 Duty Cycle Twojemu, a potem mojemu.
VTG [prawie] się usmażyło.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 14:38:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
chyba wiem skąd masz 00575...
...na 99%...

przypatrz się N75 Duty Cycle Twojemu, a potem mojemu.
VTG [prawie] się usmażyło.


Hej,
Masz na myśli reakcję N75 na overboost ?
U Ciebie trwa to błyskawicznie i wysterowanie wraca do normy, a u mnie zdecydowanie przeciąga się w czasie...
O to chodzi, przyjacielu ? ;)
Czy chodzi o mniejsze procentowo wysterowanie, meszrumie ?
Mogłem jednak założyć ten Twój N75 na próbę... :/
Jednak bardzo dziękuje za sugestię. ;)
Najprawdopodobniej mój 00575 związany jest właśnie z zapieczonymi kierownicami VTG w turbawce, dmucha wtedy niemiłosiernie, N75 nie nadąża z upuszczaniem ciśnienia i widać to przy OB, ale w konsekwencji powinien chyba pojawić się notlauf ?
Nie ma nic oprócz 00575 - zresztą zaraz jadę na małą próbę... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:01:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
chodzi o niższą wartość %. im niższa wartość, tym N75 bardziej agresywnie stara się korygować [ograniczać] ciśnienie. jak widać, różnica jest znaczna - w przypadku nagłego dodania gazu, czy też OB, może być jeszcze większa, co prowadzi do 575. najwyraźniej widać to ponad 3000 rpm. 33% to już naprawdę spora praca dla N75.
moim zdaniem, wystarczy kuracja prawej stopy.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
:peace:
Obrazek

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 21:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
widać, że tuner zaznajomiony z problemami firmy R. Bosch...
...i oszukał odczyt z G70.

fajny program.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 22:29:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hmmm...
Przepływka mierzy jak te kupione od naszych chińskich przyjaciół na ryneczkach... :diabel:
Może i to jest sposób na rozwiązanie problemów z lmm w systemie EX Boscha ? :peace:
Ja też tak chcę... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 01:03:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
mesz napisał(a):
widać, że tuner zaznajomiony z problemami firmy R. Bosch...
...i oszukał odczyt z G70.
a mozna troszke wiecej na ten temat, bo o tym od niego nie slyszalem, tak wcelach edukacyjnych, bardzo mnie to interesuje :diabel:
mesz napisał(a):
fajny program

:palacz:

carl napisał(a):
Przepływka mierzy jak te kupione od naszych chińskich przyjaciół na ryneczkach...

:zly:
carl napisał(a):
Ja też tak chcę... ;)

ETRONIC

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 15:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w normalnych warunkach eksploatacji lmm Bosch zakończone na EX mierzy poprawnie masę powietrza [a raczej ją oblicza] przez okres ok. 3 miesięcy. po tym okresie zaczyna mierzyć źle [czyt.: za mało]. jak wiadomo, nie ma to wpływu na dynamikę, póki nie ogranicza dawki...

tuner może nieco przemodelować odczyt masy powietrza, tak, że ECU dostanie informację, że masa powietrza jest poprawna [wystarczająco duża]. jest to stosowane w wielu AFB/AKN jako antidotum na masowo źle mierzące lmm.
ECU dostaje info, że masa jest większa niż w rzeczywistości mierzy ją lmm. jest to nieszkodliwe tak długo, jak nie ma zaburzeń w dynamice ciśnień i gazów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 18:00:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
meszrum napisał(a):
ECU dostaje info, że masa jest większa niż w rzeczywistości mierzy ją lmm. jest to nieszkodliwe tak długo, jak nie ma zaburzeń w dynamice ciśnień i gazów.

...a jezeli sa??

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 18:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to wtedy pojawia się stefan, auto jest słabe na niskich obrotach [efekt dławienia się]...
trafia po prostu za dużo paliwa w stosunku do ilości powietrza.

w normalnym toku eksploatacji nie powinno dojść do zaburzeń dynamiki spalin i ciśnień doładowania.
mogą się pojawić np. po wypadku bądź po zapchaniu katalizatora.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 18:26:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
czyli rozwiazanie nieglupie??,czy to oznacza ze program napisany w ten sposob calkowicie eliminuje ten problem czy tylko wydluza okres miedzy wymiana lmm
O.T.jaki ja sie mądry dzieki wam robie :peace: :peace: Thanks again ;)

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 18:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rozwiązanie jest świetne.
moim zdaniem, rozwiązuje zupełnie problem z lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 21:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 11:45:59
Posty: 216
Lokalizacja: Bracknell
meszrum napisał(a):
rozwiązanie jest świetne.
moim zdaniem, rozwiązuje zupełnie problem z lmm.


:) rozwiazanie jest dobre ale tylko jako pomoc programu pod rozne przeplywki ( glownie te gorsze) problem zostaje jedynie zatuszowany i to niezupelnie bo jak wczesniej zauwazyles przy zbyt duzej rozbieznosci danych zaczyna sie puszczanie dymka. Slawek ma automat wiec niestety rakiety nie bedzie mial. Po wykastrowaniu wydechu (usunieciu kata) dol poprawil sie dosc znacznie ( turbina lepiej sie wkreca i nie ma wibracji na co kolega narzekal), a byl niezle zapchany :diabel: .

_________________
A6 C5 AFN 2000 + turbo AWX +0.216 -> 155PS/330Nm + felgi RS6 19'' + Pioneer AVIC D3 + iPod Mini + Bluetooth...

Chiptuning i diagnostyka VAG, Opel, BMW. Naprawa sterownikow airbag, licznikow, laptopow i innych urzadzen elektronicznych (TV itp.)

mob. 07746172658


Ostatnio edytowano 02.maja.2007 23:05:53 przez etronic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 21:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
to jak w tym przypadku rozpoznac ze rozbieznosci sa zbyt duze, czy onajmia to kopcenie czy spadek mocy rowniez wystepuje....sa jakies granice ktorych wartosci nie powinny przekroczyc biorac pod uwage zaleznosci lmm???

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 23:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 11:45:59
Posty: 216
Lokalizacja: Bracknell
ehhh... Tlumaczylem Tobie, ze patrzysz jak pompuje turbina i jak wtedy pokazuje lmm. Przy nominalnym doladowaniu lmm nie powinien pokazywac mniej niz wartosc oczekiwana (nie zawsze; w zaleznosci od sterownika a raczej wersji softu), poza tym jak lmm bedzie pokazywal mniej (o wiele mniej), czyli jak bylo u ciebie na starym lmm to sterownik ograniczy dawke i to tez widac w logach. Generalnie, jesli dawka nie jest obcinana to moze pojawic sie tylko dymek a auto nie straci duzo na dynamice ale jesli dawka jest juz ograniczana niskimi wskazaniami lmm to niestety dynamika juz spadnie i robi sie "zolwik"...

_________________
A6 C5 AFN 2000 + turbo AWX +0.216 -> 155PS/330Nm + felgi RS6 19'' + Pioneer AVIC D3 + iPod Mini + Bluetooth...

Chiptuning i diagnostyka VAG, Opel, BMW. Naprawa sterownikow airbag, licznikow, laptopow i innych urzadzen elektronicznych (TV itp.)

mob. 07746172658


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 23:18:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
a jeśli będzie za dużo paliwka w porównaniu do żeczywistej ilości powietrza to nie przegrzejemy kluczowych elementów silnika :?:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: