.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:43:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8 JN] Skrzynia automat rozleciała się!!!
PostNapisane: 03.maja.2007 17:16:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
U kolegi w audiku rozpadł sie automat.

(Ja tego nie słyszałem i nie oglądałem, wszystko znam z opowieści kolegi. Samochód zobaczyłem dopiero po fakcie)

Zaczęło się od tego, że ze skrzyni dochodziły odgłosy wycia. Zapewne któreś łożysko zaczęło dogorywać, tak mi się wydaje przynajmniej. Biegi zmieniały się dobrze bez żadnych problemów w górę i w dół.

Kiedy jechał ostatnio usłyszał, że w skrzyni zaczyna coś chrupać więc chciał się jak najszybciej zatrzymać ale nie zdążył bo przy hamowaniu już przy małej prędkości zablokowało się lewe koło, tak jakby wcisnął hamulec do oporu.

Odkręcił więc lewą półośkę i samochód wrócił na holu do domu.

Wcześniej przed tym miał za wysokie obroty na biegu jałowym, mówił że były w granicach 1800obr/min!!! To strasznie dużo, automat tego nie lubi.

Nie wiem czy będę to dobrze rozumował bo nigdy nie rozbierałem automatu. Ale wydaję mi się, że to łożysko które już kwalifikowało się do wymiany rozleciało się i jego kawałek dostał się do układu różnicowego lub w jego okolice (wałek atakujący a główne koło talerzowe) co spowodowało zablokowanie lewego koła. Prawe natomiast obraca się bez problemu. Skrzynia zmieniała biegi do samego końca bez żadnych problemów. Niedawno wymienił też olej w firmie która zajmuje sie naprawami automatów.

Moje pytanie jest takie czy teraz szukać drugiej skrzyni automatycznej, chociaż też nie wiadomo co się kupi czy zmieniać na manuala. I jaki był by koszt tych operacji???

Czy może wyjąć tą skrzynię, dobrać się do miejsca uszkodzenia, zobaczyć co się stało i naprawiać starą???

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 17:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Tak myślę,że lepiej naprawić starą.Stary automat raczej skomplikowany nie jest.Póżniej wiesz co masz.Chyba,że się myle to mnie poprawcie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 18:07:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najpierw trzeba rozebrac uszkodzona skrzynie, okreslic rozmiar uszkodzen i wtedy podejmowac decyzje.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2007 06:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 13:55:18
Posty: 45
Lokalizacja: Kielce
Tak- najpierw rozebrac. Z opisu sytuacji- zakladam,ze problem jest w dyfrencjale.jest to osobna czesc skrzyni. czesc automatyczna mogla ucierpiec(choc niekoniecznie) od wysokich wolnych obrotow.
A teraz moje zdanie: wyjac, rozebrac, i naprawic. z manualem to za duzo zachodu i kasy. Pozdro

_________________
B3 1.8 automat - przyjemność z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2007 12:50:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Przeróbka na manual bedzie troche kosztowac (niestety) no i roboty tez troche

Wydaje sie ze lepsza opcja to naprawa bo z uzywanymi to nikomu nie musze mowic jak jest :zly:

Z drugiej strony jak skrzynia padla jak przyslowiowa kawka to moze nawet wogule nie byc moliwosci jej naprawic. Zobacz i ocen zniszczenia

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2007 16:24:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Oberwał mechanizm różnicowy, rozbierz i oceń straty , imo warto będzie naprawić, auto z taką skrzynią przejeździ jeszcze wiele ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2007 20:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ok. Jutro będę u kumpla to mu powiem co i jak bo byłem tego samego zdania co wy. Też mi się wydaje, że tylko układ różnicowy padł a reszta narazie jest sprawna. Ale obroty to koniecznie trzeba naprawić, już mu to mówiłem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: