.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:56:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80/90 B3 1.6 TD] - przegrzewa się :( POMOCY
PostNapisane: 05.maja.2007 15:25:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
witam, mam problem z moim audi 90 1.6td... od jakiegoś czasu przegrzewa się strasznie i nie potrafię znaleźć przyczyny... robiłem w nim generalke, wymieniałem uszczelniacze zaworów i jeszcze kilka innych rzeczy, ale wątpie by to miało wpływ, ponieważ przegrzewać zaczął się dużo później od tego... głowica jest na pewno ok, jest nowa uszczelka, przedmuchu do układu chłodzenia nie ma, węże nie twardnieją... wyrzuciłem termostat z myślą, iż to pewnie on jest winien, niestety auto dalej się grzeje... teraz cały czas jest duży obieg i wentylator spięty na krótko (tzn. zmostkowany termowyłącznik), a temperatura dochodzi do około 100 stopni, to przecież o wiele za dużo jak na jazdę, co innego gdyby było tyle w korku w upalny dzień, chociaż i tak wentylator powinien utrzymać niższą temperaturę... jakiś czas temu oglądałem też pompę wody i jest ok... dziś wymieniłem chłodnicę, ponieważ pomyślałem, iż przyczyną może być niedrożna chłodnica, bo zauważylem, że bardzo powoli się nagrzewa i nie jest cała równomiernie ciepła - to chyba było tylko złudzenie :( ponieważ byłem się przed chwilą przejechać i przy ostrej jeździe temperatura doszła do prawie 100 stopni przy włączonym wentylatorze... pomyslałem, ze moze jest jeszcze zapowietrzony układ po tej wymianie chłodnicy, sprobowalem odpowietrzyc i dalej tak samo... i zaobserwowałem jeszcze coś ciekawego, co zauważyłem już raz na trasie, na starej chłodnicy, jak puszczam ciepły nawiew do środka samochodu to leci przez jakiś czas ciepłe powietrze i jest ok, a za chwilę zaczyna się robić zimne - nadal zapowietrzony? proszę o jakieś pomysły co to może byc... pozdrawiam...

p.s. aha, zapomnialbym - przedmuchiwalem kompresorem wszystkie rury od wody i plaszcz wodny, pozniej przelewalem przez to wodę i wszędzie było ok, czyli raczej nigdzie nie ma zadnego czopa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:29:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
moze nowa uszczelka pod glowica jest niewlasciwa tzn. nie wszystkie kanaly wodne sa drozne...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
uszczelka jest identyczna jak poprzednia, wszystkie kanały są drożne na 100%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:32:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
w takim razie zainteresowalbym sie ponownie pompa wodna

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:34:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy po ostrej jeździe grają zawory ?
Osobiscie obstawiam kłopot z pompą wody, lub nadal źle odpowietrzonym układem chłodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
no byłem z nią nawet u mechanika, który robi głównie audi i vw, żeby spytać czy na pewno jest ok - on powiedział, że wygląda jak nowa i na 100% jest sprawna... wg mnie ona jest ok, nie cieknie ani nic, a pasek klinowy nią kręci, więc nie wiem co może być :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
Baskecior napisał(a):
Czy po ostrej jeździe grają zawory ?.


zawory grają cały czas tak samo, muszę je wyregulować (regulacja jest na płytkach)... jak kupiłem te auto to zawory grały identycznie jak teraz, ale auto się nie przegrzewało nawet jak dostawało ostro po dupie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:40:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
skoro po jakims czasie z wentylacji leci chlodniejsze powietrze tzn ze przeplyw przez nagrzewnice jest za maly co sugeruje problem z cyrkulacja w ukladzie chlodzenia.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
Bilu napisał(a):
skoro po jakims czasie z wentylacji leci chlodniejsze powietrze tzn ze przeplyw przez nagrzewnice jest za maly co sugeruje problem z cyrkulacja w ukladzie chlodzenia.


wlasnie dziwi mnie to, iz czasem normalnie leci gorace powietrze, a nagle zrobi sie zimne... i nie wyglada to tak jakby pompa wody nie wyrabiala i powietrze stosunkowo sie oziebialo, poniewaz ten nawiew moze byc caly czas wlaczony i powiedzmy przez 10 minut leci cieple, a nagle zrobi sie zimne... tak jak by sie raczej cos gdzies przytykalo, hmm?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 16:05:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maniaq napisał(a):
Bilu napisał(a):
skoro po jakims czasie z wentylacji leci chlodniejsze powietrze tzn ze przeplyw przez nagrzewnice jest za maly co sugeruje problem z cyrkulacja w ukladzie chlodzenia.


wlasnie dziwi mnie to, iz czasem normalnie leci gorace powietrze, a nagle zrobi sie zimne... i nie wyglada to tak jakby pompa wody nie wyrabiala i powietrze stosunkowo sie oziebialo, poniewaz ten nawiew moze byc caly czas wlaczony i powiedzmy przez 10 minut leci cieple, a nagle zrobi sie zimne... tak jak by sie raczej cos gdzies przytykalo, hmm?

Termostat oryginalny ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 16:07:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
nie ma termostatu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 17:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
byłem się właśnie przejechać i próbowałem go tak konkretnie zagrzać... nie wiem czy się coś odetkało, ale teraz powyżej 90-95 stopni nie wchodzi, chociaż to była dość krótka trasa... co dziwne - z nawiewu leci zimne powietrze, tzn. ciepłe leci tylko przez kilka sekund jak włącze nawiew, potem juz zimne... pompa wody nie wyrabia? :-| ale przecież pompa kręci się tak jak ciągnie ją pasek klinowy, nie ma innego wyjścia, prawda...? skoro łopatki są dobre i pasek klinowy nią kręci to czy może być w jakiś inny sposób zepsuta? czy coś innego z nią może być nie tak? :-| a może nagrzewnica zatkana? ale wtedy chyba nie leciało by na początku ciepłe tylko cały czas zimne... no chyba, że ma bardzo mały przepływ? jeszcze niedawno leciało gorące powietrze z nagrzewnicy, ale woda się za bardzo grzała, natomiast dziś woda nawet tak się nie grzeje, ale z nagrzewnicy leci zimne powietrze... ehh... doradźcie coś plz, bo ja już się pogubiłem w tym...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 17:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Termostat wyeliminowany, twierdzisz, że wszystko drożne, pozostaje pompa wody lub zapowietrzenie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 18:19:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
A sprawdź czy nie masz płynu chłodzącego w oleju lub oleju w płynie. Możliwe że źle wykonali Ci naprawę i szczelka jest uszkodzona lub ,co gorsze, głowica...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 18:30:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a dlaczego byl remont?
Baskecior napisał(a):
Termostat wyeliminowany, twierdzisz, że wszystko drożne, pozostaje pompa wody lub zapowietrzenie.

obstawiam pompe

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 19:54:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
JJ '82 napisał(a):
A sprawdź czy nie masz płynu chłodzącego w oleju lub oleju w płynie. Możliwe że źle wykonali Ci naprawę i szczelka jest uszkodzona lub ,co gorsze, głowica...


remont robiłem sam, wszystko jest na 100% ok... remont nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje, ponieważ po remoncie długi czas było ok, od niedawna są takie objawy...

Bilu napisał(a):
a dlaczego byl remont?


panewka objechała, jak ją wyjąłem to była cienka jak żyletka i w niektórych miejscach nawet prześwitywała ;) możliwe, że było mało oleju, a ktoś mu nieźle dawał po dupie i tyle...


spróbuję odpowietrzyć układ, tzn. najpierw postaram się jakoś sprawdzić czy może być w nim powietrze... w tym moim aucie w ogóle jest zrobiony taki mały myk, tzn. silnik jest z passata i chłodnica zamiast z audi też z passata, ale zamontowana odwrotnie... w audi w chłodnicy są 3 wyloty, a w tej z passata tylko 2, a więc wąż dolny ze zbiorniczka wyrównawczego idzie do rury podpiętej pod płaszcz wodny silnika... część tych modyfikacji wykonałem sam, ale nie było z tym wcześniej problemu, a więc to nie może być to... obstawiam, że w jakiś sposób nie odpowietrza się układ... w chłodnicy nie ma korka, więc powinien odpowietrzać się sam, dobrze mysle?... w audi b4 chyba na wężu który idzie do nagrzewnicy jest odpowietrznik, u mnie nie ma...

pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 23:41:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
A głowica była planowana ?? To podstawa przed ponownym montarzem. W B4 jest taki odpowietrznik na przewodzie który idzie do nagrzewnicy. U mnie jest zaklejony bo jakiś czas temu śrubka się urwała. Po zmianie płynu układ odpowietrzył się sam, otworzyłem nagrzewnicę na maks. i po parunastu kilometrach dolałem tylko płynu do zbiorniczka.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 23:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 14:53:59
Posty: 10
JJ '82 napisał(a):
A głowica była planowana ?? To podstawa przed ponownym montarzem.


powiem szczerze, że zrobiłem juz "trochę" generalek i przy prawie żadnej nie była planowana głowica, te auta do dzisiaj zasuwają i nie ma żadnych problemów... u mnie też nie było planowania, a głowica wg mnie jest na 100% prościutka... wydaje mi się, ze to teraz raczej zapowietrzony układ... mysle, ze wczesniej byla chlodnica malo wydajna (przypchana), a teraz tylko zapowietrzenie... sprawdze to i dam znac...

pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 08:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Spróbuj wymienić korek zbiorniczka wyrównawczego.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 08:54:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maniaq napisał(a):
JJ '82 napisał(a):
A sprawdź czy nie masz płynu chłodzącego w oleju lub oleju w płynie. Możliwe że źle wykonali Ci naprawę i szczelka jest uszkodzona lub ,co gorsze, głowica...


remont robiłem sam, wszystko jest na 100% ok... remont nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje, ponieważ po remoncie długi czas było ok, od niedawna są takie objawy...

Bilu napisał(a):
a dlaczego byl remont?


panewka objechała, jak ją wyjąłem to była cienka jak żyletka i w niektórych miejscach nawet prześwitywała ;) możliwe, że było mało oleju, a ktoś mu nieźle dawał po dupie i tyle...


spróbuję odpowietrzyć układ, tzn. najpierw postaram się jakoś sprawdzić czy może być w nim powietrze... w tym moim aucie w ogóle jest zrobiony taki mały myk, tzn. silnik jest z passata i chłodnica zamiast z audi też z passata, ale zamontowana odwrotnie... w audi w chłodnicy są 3 wyloty, a w tej z passata tylko 2, a więc wąż dolny ze zbiorniczka wyrównawczego idzie do rury podpiętej pod płaszcz wodny silnika... część tych modyfikacji wykonałem sam, ale nie było z tym wcześniej problemu, a więc to nie może być to... obstawiam, że w jakiś sposób nie odpowietrza się układ... w chłodnicy nie ma korka, więc powinien odpowietrzać się sam, dobrze mysle?... w audi b4 chyba na wężu który idzie do nagrzewnicy jest odpowietrznik, u mnie nie ma...

pozdrawiam...

Z tymi silnikami nie powinno byc kłopotu przy odpowietrzaniu, ale skoro masz nieoryginalny układ chłodzenia, może tutaj lezy problem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: