Mamut napisał(a):
...Obstawiam,że wtryskiwacze są zajechane od gazu ponieważ po przełączeniu na gaz kopcenie ustaje . Kopcenie więc jest winą wtryskiwaczy a nie głowicy.Czy ktoś może podpowiedzieć jakiś prosty sposób na sprawdzenie rozpylania wtryskiwaczy?Jeszcze jedno-są one osadzone w głowicy w takich gniazdach z tworzywa i ruszają się dosyć znacznie,może to jest przyczyna?Prosze o podpowiedź w tym temacie.Pozdrawiam.
Gaz nie ma nic do "zajechania" wtryskiwaczy - mogły się zapiec jeśli nie były używane (auto nie jeździło na paliwie) ale wtedy by nie dostawał paliwa do cylindrów.
Co mogłaby mieć do kopcenia głowica to w ogóle nie wiem..?
Zdejmij gumę przepływomierza i zobacz, czy tarcza spiętrzająca nie jest wygięta (w wyniku strzału gazu). Polecałbym też zmienić filtr paliwa - tak na początek, bo przyczyn może być wiele.
Ale zanim to zrobisz spróbuj odkręcić trochę śrubę regulacyjną w przepustnicy - może złapie wolne obroty.
Co do wtryskiwaczy: nie są to gniazda, a zwykłe nakładki - zsuwasz je i dopiero masz wtryskiwacz, który osadzony jest na takim grubym oringu. Po prostu się je wyciąga.
Odkręć razem z przewodem od rozdzielacza i zalej go paliwem/naftą, a następnie z tego końca podaj trochę powietrza pod ciśnieniem (otwierają się od 3,5bar). Najlepiej jak ściśniesz pistolet z przewodem przez jakąś gumową podkładke. No i patrzysz jak rozpyla np. na ścianę