.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:41:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 07:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
konrad_1977 -> czy przy pomiarze odpiąłeś przewód od odmy?? Z tego co kojażę, to chyba w danych które wrzucał Carl, był taki zapis - chyba że mnie pamięć myl.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 12:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Nie nic nie odpinałem. Nie pamiętam aby Carl o tym wspominał :/

Możesz wyjaśnić czemu trzeba by było odpiąć ten przewód?

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 15:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carlnova napisał:
Cytuj:
Na czas wykonywania pomiaru odpowietrzenie silnika należy odprowadzić do atmosfery.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 18:41:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wowo cytujesz mnie bardzo wybiórczo :/
Zapomniałeś dodać, że ja także zastanawiałem się - po co rozłączać przewód z odmy ? ;)
Dla jasności cytat z poradnika diagnostycznego, na którym się opierałem:

Pomiar nadciśnienia w skrzyni korbowej

Nadciśnienie w skrzyni korbowej silnika spalinowego może być wywołane przez uszkodzenie lub zużycie silnika ( pierścienie , tłoki, pęknięta głowica) lub przez wadliwy system odpowietrzenia.
Nadciśnienie takie jest przyczyną zwiększonej awaryjności turbosprężarek współpracujących z silnikiem ( nawet nowa turbosprężarka zamontowana do silnika o powiększonym nadciśnieniu ulegnie przedwczesnej awarii). Zjawisko to związane jest z utrudnieniem swobodnego ( grawitacyjnego) spływu oleju z turbosprężarki do miski olejowej.
Najprostszym przyrządem do pomiaru nadciśnienia jest manometr wodny, tzw. u-rurka. Przyrząd ten zbudowany jest z wyskalowanej (w milimetrach) podstawy, na której umocowany jest wężyk z tworzywa sztucznego (wypełniony wodą). Jeden z końców wężyka umieszczamy szczelnie w otworze miarki poziomu oleju. Na czas wykonywania pomiaru odpowietrzenie silnika należy odprowadzić do atmosfery.
Pomiar powinien być wykonywany w następujący sposób:
1) na obrotach biegu jałowego różnica poziomów wody pomiędzy oboma ramionami nie może przekraczać 50mm
2) na podwyższonych obrotach (1500-2000 obr/min) przy sprawnym silniku może pojawić się podciśnienie, ewentualnie nadciśnienie także nie powinno przekroczyć 50 mm H2O

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 19:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wybiórczo, gdyż tylko ten fragment jest "zastanawiający". Reszta jest jasna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 19:53:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Wybiórczo, gdyż tylko ten fragment jest "zastanawiający". Reszta jest jasna.


Ten Twój "zastanawiający" fragment ja sobie tłumaczę tak:
Skrzynia korbowa musi "oddychać" gdyż poruszające się ruchem posuwisto - zwrotnym tłoki wytwarzają podciśnienie lub nadciśnienie i gdyby nie było odpowietrzenia....uszczelniacze momentalnie zalałyby cały silnik.
Aby dokonać jakiegoś w miarę dokładnego pomiaru ciśnienia (nadciśnienia) panującego w komorze korbowej należy ograniczyć (zminimalizować) powstawanie podciśnienia - prawdopodobnie odłączając przewód odprowadzający odmy, który jak zapewne zauważyłeś, jest włączony do kolektora ssącego przed turbosprężarką.
Tak sobie to wyobrażam - po cholerę ściągać przewód z odmy.
Oczywiście nie wiemy czy zatykać te rozłączone połączenia czy nie, ale do tego można dojść metodą prób i błędów... :diabel:
To moja teoria i oczywiście mogę się mylić, ale zawsze możesz wowo przedstawić nam wszystkim swoją... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 19:57:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Kurcze musiałem przeoczyć :(
Niestety ale nie mam zbytnio czasu śledzić wszystkie wątki dotyczące A6 :( A może nawet brałem w nim udział. tyle spraw że nie pamiętam :/

Ale do rzeczy
Właśnie zrobiłem test U rurką i róznica wynosiła 20 mm słupa H2O, ale tak jak pisałem bez odpięcia przewodu od odmy. Jutro umyje silnik i nie bede zakładał górnej osłony to wykonam pomiar jeszcze raz. Może znajdzie się chętny do pomocy czyli zwiększenia i przytrzymania na właściwej wartości obrotów.

Spod korka jak narazie nie stwierdziłem wycieków oleju :) Pojawiały sie już po krótkiej jeździe i jak coś to by się pokazały wycieki. Będe to śledził codziennie tym baerdziej że zaobserwowałem ubytek oleju :( Jak wymieniłem olej to stan "ustawiłem" na granicy górnego pomarańczowego plastyka z blaszką. teraz był na końcu perforowanego miejsca i dolałem aby był stan jak poprzednio. Po umyciu silnika będzie widać jak na dłoni jakiekolwiek wycieki o ile będą występować. Oby nie :)

Mam pytanko.
Czy można ten silnik myć śmiało czy są jakieś typowe miejsca na które nalezy uważać? Mycie wykona mi osoba której spokojnie moge zlecić tą czynność gdyż w Seacie myłem u niej około 3 razy w roku i bez jakichkolwiek dolegliwości.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 20:01:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
carlnova napisał(a):
wowo napisał(a):
Wybiórczo, gdyż tylko ten fragment jest "zastanawiający". Reszta jest jasna.


Ten Twój "zastanawiający" fragment ja sobie tłumaczę tak:
Skrzynia korbowa musi "oddychać" gdyż poruszające się ruchem posuwisto - zwrotnym tłoki wytwarzają podciśnienie lub nadciśnienie i gdyby nie było odpowietrzenia....uszczelniacze momentalnie zalałyby cały silnik.
Aby dokonać jakiegoś w miarę dokładnego pomiaru ciśnienia (nadciśnienia) panującego w komorze korbowej należy ograniczyć (zminimalizować) powstawanie podciśnienia - prawdopodobnie odłączając przewód odprowadzający odmy, który jak zapewne zauważyłeś, jest włączony do kolektora ssącego przed turbosprężarką.
Tak sobie to wyobrażam - po cholerę ściągać przewód z odmy.
Oczywiście nie wiemy czy zatykać te rozłączone połączenia czy nie, ale do tego można dojść metodą prób i błędów... :diabel:
To moja teoria i oczywiście mogę się mylić, ale zawsze możesz wowo przedstawić nam wszystkim swoją... ;)



Carl a Ty jak robiłeś u siebie i jakie były wyniki?

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 20:14:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie "uskuteczniałem" pomiarów, bo jak zapewne zauważyłeś jest OK - żadnych wycieków, czy przedmuchów, ale z ciekawości zrobię w wolnym czasie z rurką odmy i bez... ;)
Zauważ, że skoro na manometrze obserwowałeś zerowe ciśnienie, wskazuje to raczej na obecność podciśnienia. Na u-rurce już to zobaczysz - różnice 20 mm H2O są OK... :D
Ja w dalszym ciągu obstawiam tylko korek - śpij spokojnie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 20:30:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Mam manometr elektroniczny również na podciśnienie :) Jutro zamieszcze fotki mojego osprzętu :) Koreczek jast ładny z pomartańczowym znaczkiem :)
Na rurce widać że jest tam ciśnienie.

Jutro wielki dzień dla silniczka. Wkońcu będzie lśniał :)

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 07:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carl -> domniewywałem dokładnie to co napisałeś. Zgodzę się również, że podczas pomiaru można pokombinowac z odpinaniem, zaślepianiem itp. na końcu wynik porównać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: