Wowo cytujesz mnie bardzo wybiórczo
Zapomniałeś dodać, że ja także zastanawiałem się - po co rozłączać przewód z odmy ?
Dla jasności cytat z poradnika diagnostycznego, na którym się opierałem:
Pomiar nadciśnienia w skrzyni korbowej
Nadciśnienie w skrzyni korbowej silnika spalinowego może być wywołane przez uszkodzenie lub zużycie silnika ( pierścienie , tłoki, pęknięta głowica) lub przez wadliwy system odpowietrzenia.
Nadciśnienie takie jest przyczyną zwiększonej awaryjności turbosprężarek współpracujących z silnikiem ( nawet nowa turbosprężarka zamontowana do silnika o powiększonym nadciśnieniu ulegnie przedwczesnej awarii). Zjawisko to związane jest z utrudnieniem swobodnego ( grawitacyjnego) spływu oleju z turbosprężarki do miski olejowej.
Najprostszym przyrządem do pomiaru nadciśnienia jest manometr wodny, tzw. u-rurka. Przyrząd ten zbudowany jest z wyskalowanej (w milimetrach) podstawy, na której umocowany jest wężyk z tworzywa sztucznego (wypełniony wodą). Jeden z końców wężyka umieszczamy szczelnie w otworze miarki poziomu oleju.
Na czas wykonywania pomiaru odpowietrzenie silnika należy odprowadzić do atmosfery.
Pomiar powinien być wykonywany w następujący sposób:
1) na obrotach biegu jałowego różnica poziomów wody pomiędzy oboma ramionami nie może przekraczać 50mm
2) na podwyższonych obrotach (1500-2000 obr/min) przy sprawnym silniku może pojawić się podciśnienie, ewentualnie nadciśnienie także nie powinno przekroczyć 50 mm H2O