.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 20:07:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 10.maja.2007 20:12:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2007 19:16:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Wiem że było tysiące razy ale pytanie jest takie.Czy można jakoś na pierwszy rzut oka rozpoznać czy to jest Multitronic czy Tiptronic w A6 C5 ???
Wydaje mi się że Multi nie ma trybu S ( chyba SLOW) i po tym można odróżnić te skrzynie np. po zdjęciach w necie albo po zajrzeniu przez szybę :)
Proszę o konkretną odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 20:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Swój renesans przeżywają dziś bezstopniowe skrzynie biegów. Zasada działania oparta na współpracy specjalnego paska z dwoma zespołami kół stożkowych nie jest nowością. Już w 1959 roku pojawił się pierwszy samochód DAF Variomatic napędzany właśnie z wykorzystaniem pasowej przekładni bezstopniowej. Oczywiście od tamtych czasów konstrukcja przeszła istną rewolucję. Zastosowano najnowocześniejsze materiały, gwarantujące pewność działania i dużą żywotność zespołu oraz, co naturalne, dodano sterowanie elektroniczne.
Zastosowana w Audi A6 skrzynia biegów Multitronic, pomimo dużego podobieństwa do innych tego typu rozwiązań, ma jedną kapitalną zaletę, stawiającą ją ponad wszystkimi innymi automatami: poprawia osiągi w stosunku do auta z manualną skrzynią biegów. Audi lepiej

przyspiesza i spala mniej paliwa. Zasadnicza budowa przekładni bezstopniowej bardzo przypomina swój pierwowzór sprzed 41 lat. Na dwóch równoległych wałkach umieszczone są zespoły kół stożkowych, pomiędzy którymi nawinięty jest specjalny pas łańcuchowy. Jednoczesne rozsuwanie się kół na jednym wałku i zsuwanie na drugim powoduje zmianę średnic współpracy pasa z kołami, a tym samym zmianę przełożenia. Działanie tego systemu jest analogiczne do regulacji naciągu paska klinowego w Maluchu: zbliżając do siebie stożkowo ukształtowane połówki koła pasowego, "przeciska" się pasek na większą średnicę. Urządzenie ma nieskończenie wiele położeń pracy, więc przekładnia nazwana została bezstopniową.
Elektroniczna jednostka sterująca pracą całego zespołu zapewnia zmianę przełożenia przy odpowiednich obrotach silnika. Utrzymywanie między prędkościami obrotowymi maksymalnego momentu obrotowego i mocy maksymalnej pozwala na uzyskiwanie najlepszych osiągów, natomiast niższe obroty pozwalają na zwiększenie ekonomiki samochodu. System umożliwia tym samym różne tryby pracy, np. ekonomiczny lub sportowy.



Artykuł ukazał się w czasopiśmie Auto SUKCES 04/00 na stronie 68

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 10.maja.2007 21:21:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bonmis napisał(a):
Wiem że było tysiące razy ale pytanie jest takie.Czy można jakoś na pierwszy rzut oka rozpoznać czy to jest Multitronic czy Tiptronic w A6 C5 ???
Wydaje mi się że Multi nie ma trybu S ( chyba SLOW) i po tym można odróżnić te skrzynie np. po zdjęciach w necie albo po zajrzeniu przez szybę :)
Proszę o konkretną odpowiedź :)


Częściowo sam sobie odpowiedziałeś, częściowo jest inaczej :galy: :): .

Multi (od kiedy tylko się to guano pojawiło) - do rocznika modelowego 2003 włącznie - nie miało funkcji "S" (czyli "sport" - hahaha :): ). Przyczyn nie trudno się domyślić - ta felerna konstrukcja rozpadałaby się jeszcze szybciej pod większym obciążeniem :): :diabel: .

Od rocznika modelowego 2004 (mniej więcej...) teoretycznie poprawiono konstrukcję multitronika i "dołożono" funkcję "S". Od tego momentu - "na oko" nie jesteś już w stanie rozpoznać co w aucie siedzi (multi albo tip).

Odpowiedź daje moc silnika. 180 PS - zawsze z tipem, nigdy z multi. Wszystkie słabsze - tylko multi, nigdy tip :P :D .

Mam nadzieję, że jakimś kokretem uratowałem sytuację ... :): ... .

PS: Oczywiście zanim wymyślili multitronika - słabsze silniki też łączono z tipem, a te najsłabsze ze zwykłym automatem (1.9TDi).

:D :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 21:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2007 19:16:26
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Myślałem że po prostu w niektórych wersjach 163 PS były montowane Tipy :(
bo znalazłem np. coś takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=194291507
Mnie interesuje tylko rocznik 2003/2004 ze względów leasingowych :) Czyli trzeba wybrać wersję 180 PS żeby nie wpakować się na Multi no chyba że te wersje "poprawione" są zdecydowanie lepsze :diabel:
To jeszcze pytanko jedno bo też nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi,od kiedy została poprawiona wersja silnikowa AKE (tzw. 3 generacja) 180 PS i czy można to jakoś z zewnątrz poznać i czy wszystkie wersje 180 PS mają 2 rury wydechowe zamiat jednej podwójnej ???

Bonmis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 21:54:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Porzadne multi zagościło dopiero w modelu C6 (i to nie od samego początku zdaje się).

Info na temat generacji silników znajdziesz w szukajce wpisując: BAU BDG BFC .
Jest tego naprawdę dużo - wiem bo sam pisałem :): :D .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 18:06:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Jest tego naprawdę dużo - wiem bo sam pisałem :): :D .

:peace:


He, he... :diabel:
Cóż za skromność :galy: :): :D ;)
Jestem pod wrażeniem :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 11.maja.2007 21:39:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Piotruś napisał(a):
Od rocznika modelowego 2004 (mniej więcej...) teoretycznie poprawiono konstrukcję multitronika i "dołożono" funkcję "S". Od tego momentu - "na oko" nie jesteś już w stanie rozpoznać co w aucie siedzi (multi albo tip).


nie do końca juz na pierwszy rzut oka można rozróżnić czy to multi czy tip mianowicie odpalasz przełączasz skrzynie na tryb tipa i do rocznika 2004 w tipie masz 5 biegów a w multi 6 później w tipie jest 6 biegow w multi 7
na dodatek jeśli jest Q to jest to na 100% TIP
z resztą zgodze się z Piotrusiem
Piotruś napisał(a):
Porzadne multi zagościło dopiero w modelu C6 (i to nie od samego początku zdaje się).
no po za tym porządne Multi nigdy nie powstało :D nawet te najnowsze się sypią i są do DU..

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 09:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Obale troche Wasze teorie :diabel: Mam Multitronica w 1,9TDI z Pazdziernika 2003roku, i jest z trybem S (ja to nazywam Sport). W skrocie multitroniki byly montowane po 2001 roku, w silnikach 1,9TDI 130KM i 2,5TDI 163KM (ew. 155KM). W wersji 180KM i wszystkich Quattro zawsze byly tiptronicki. Ogolnie multitronic jest super skrzynia, przyspieszenie ma lepsze od manualnej skrzyni, pali tyle samo co reczna. Problemem jest trafic autko ze zdrowym multi. Zdrowy multitronic=wymiana oleju co maks. 60tys.km, pamietanie o pewnych zasadach automatow no i maly przebiebieg samochodu. Ja sie nie martwie o moja skrzynie i raczej dlugo jeszcze nie bede- moja Audiczka ma niecale 80tys.km :) Bezpieczne przebiegi sa do 150tys. Sprowadzane autko czesto maja po 300-400 tys. km, a na liczniku 120tys przebiegu i wtedy nie ma co sie dziwic ze skrzynki padaja :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2007 09:01:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
A jeszcze prosciej można to sprawdzić tak:

wejść pod auto i luknąć na skrzynię z dołu jak skrzynia ma miskę olejowa
to tiptronic,a jak nie ma to multitronic :peace:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 13:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2007 20:53:32
Posty: 15
Lokalizacja: Wawa
Mam pytanie o ilość biegów w tiptronicu.
Ostatnio znalazłem ofertę sprzedaży A6 2.5 TDi z 2004 r i w specyfikacji napisano 6-cio stopniowy tiptronic ???.

http://www.allegro.pl/item228905022_per ... zwyp_.html

Pomijając prawdziwość powyższej oferty ...
Do tej pory myślałem, że w C5 montowane były tylko 5-cio biegowe tipy i multitroniki...
Czy ktoś coś wie na ten temat ?
Tzn czy ktoś ma taką skrzynię u siebie w aucie i jakie są na ich temat opinie.
Głównie chodzi mi o użytkowanie i porównanie jednej i drugiej...

Pozdrawiam... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 14:06:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ES napisał(a):
Mam pytanie o ilość biegów w tiptronicu.


Dopóki jesteś zainteresowany quattro - zawsze będzie to 5-cio biegowy tiptronik. Multi (na szczęście) nie występuje w 4x4.
Tiptronik w modelu C5 - zawsze 5 biegów do przodu i jeden do tyłu :): .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2007 14:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2007 20:53:32
Posty: 15
Lokalizacja: Wawa
Cześć :peace:

Podświadomie pomyślałem o Twojej odpowiedzi PIOTR na to pytanie... :diabel:

Dzięki.
Czyli w ogłoszeniu sprzedawca ma na myśli 6 biegów ... cuzamen... :): :D

Pozdrawiam.
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 06.lut.2016 17:09:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2016 19:47:46
Posty: 9
Czy w A6 C7 w wersji 177 KM napęd na jedną oś były montowane tiptroniki??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 07.lut.2016 10:40:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
A jak się ma sprawa z benzynami FWD ?
W grę wchodzą :
-a4b5 polift 1.8 T lub 2.4
-a6c5 1.8 T, 2.4, 2.8
-Passat b5 FL 2.0, 1.8 T, 2.8
Czy w wyżej wymienionych można się nadziać na Multitronica ?
Po wyglądzie wybieraka nie odróżnię ?
Czy jedynym pewnym sposobem jest sprawdzenie czy skrzynia posiada miskę ?

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 07.lut.2016 17:16:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2016 19:47:46
Posty: 9
No właśnie bo wg niektórych wypowiedzi na forum nawet po VINie może być: " Transmission types/gearshift mechanisms 0G7 Tiptronic" i będzie to multitronic...czyli chyba zaglądamy pod auto?? czy jest jakiś uniwersalny sposób: może wlepka z kodami w dokumentacji i bagażniku? może inny wybierak??

Prosimy o głosy z forum jak to jednoznacznie rozróżnić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all]Różnica między Tiptronic a Multitronic
PostNapisane: 08.lut.2016 02:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2014 15:42:45
Posty: 2
Jak ja czasami czytam wypowiedzi ludzi to lapie sie za glowe. Jest jedno powiedzenie kto dba tak ma. Posiadam audi a4 b6 z 2004 roku 2.5 tdi v6. Posiadam multitronik . Silnik w stanie idealnym skrzynia tak samo. I teraz najwazniejsze auto ma na dzien dzisiejszy przejechane dokladnie 505 457 km. Wszystko robione na bierzaco . Wiec pisanir ze multi pada po 150 tys .... blagam jak sie o auto dba to posluzy a jak sie oszczedza na kazdej rzeczy cozzzz to wtedy wszystko pada.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: