.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:55:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.8 ADR]olej mineralny
PostNapisane: 10.maja.2007 23:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 09:22:05
Posty: 11
Lokalizacja: Nuneaton/Toruń
kupiłem auto z książką servisową, olej wymieniany co 10000t mil i inne, jak wiadomo w książce servisowej nie ma nic jaki olej, ale znalazłem fakture na której jest wykaz co było robione przy 70000 tyś mil i tam jest napisane mineral oil, czy jest możliwe że przy takim przebiegu jest stosowany olej mineralny? zaznaczam że każdy servce był robiony przez Audi sevice, auto w tej chwili ma 90000 tyś mil, za odpowiedzi z góry dziękuje ;)

_________________
Audi A4 1.8 ADR rocznik 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 07:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
olej mineralny nie jest wcale zly i nie rozwali silnika :)

jesli bedziesz wymienial to zalej lepiej polsyntetyk 10w40, bedzie najoptymalniej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 07:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 09:22:05
Posty: 11
Lokalizacja: Nuneaton/Toruń
a moge użyć półsyntetyka do dolewek wrazie czego?

_________________
Audi A4 1.8 ADR rocznik 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 08:18:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
lepiej nie do mineralnego.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 08:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 09:22:05
Posty: 11
Lokalizacja: Nuneaton/Toruń
to już zgłupiałem, to co radzicie dolewać, bo tak naprawde nie wiem co mam w środku, olej wymieniany nieco ponad 2 miechy temu, więc nie będe go spuszczał i zalewał nowym :/

_________________
Audi A4 1.8 ADR rocznik 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 09:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Przy następnej zmienie wlej półsyntetyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 09:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 09:22:05
Posty: 11
Lokalizacja: Nuneaton/Toruń
tak zrobie, ale chodzi mi o to co dolewać teraz w razie ubytku?

_________________
Audi A4 1.8 ADR rocznik 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 09:30:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli nie wiesz co masz, to wymień go lepiej. Sądzę pozatym, że do następnej wymiany (przed zimą) nie bedziesz dolewać bo nie będzie Ci ubywać.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 09:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 09:22:05
Posty: 11
Lokalizacja: Nuneaton/Toruń
mam naddzieje że masz racje, dzięki ;)

_________________
Audi A4 1.8 ADR rocznik 1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 23:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:54:44
Posty: 109
A swoją drogą: kto użytkuje Audi na mineralu?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
ja użytkuje na mineralu :diabel: i nie mam zamiaru zmieniać :D

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 11:04:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2007 19:05:57
Posty: 60
Lokalizacja: polska
Nie jestem fachowcem ale ostatnio wyczytalem gdzies tam w necie ze jak sie nie wie na jakim oleju pracowal silnik i ma on juz jakis tam sporawy przebieg to powinno sie wlac olej mineralny . Pisalo tez ze warunkowo mozna wlac półsyntetyk gdy silnik zostanie dokladnie wypluczony w srodku z poprzedniego oleju jakims tam plynem ( :D nie pamietam nazwy) jakas soda czy cos tam . Ja sprowadzilem auto 2 lata temu i tez nic nie pisalo na jakim oleju byl uzytkowany silnik . Kolega - olejarz podpuscil mnie na pólsyntetyk i szczerze mowic silnik sprawowal sie na nim super . Problem sie zaczal u mnie gdy jakies 3 miesiace temu przeszlem na mineralny ( mobil ) Auto od tamtej pory strasznie bierze olej i nawet czasem potrafi przydymic czarnym dymem z rury wydechowj . Przy okolo 4 tys obrotow auto traci moc i zaczyna silnik sie dusic . A w tym wszystkim jest ambaraz ze gdy kupilem autko to odrazu wymienilem uszczelniacze zaworowe . :(:

_________________
B3 1.9E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 11:17:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 20:39:00
Posty: 69
Lokalizacja: Lubin
Auto: A6C5 1.8T
Nie zmieniaj na żaden inny tylko mineral mobila i będziesz zadowolony. Przy tym przebiegu zalecane. Pozdrawiam

_________________
B4(90KM)
A4(125KM)
A4B6(131KM)
A4B7(140KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 11:30:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym, nie pracuje niepokojąco głośno, nie klekocze, nie ma wycieków, nie dymi, nie pobiera zbyt duzo oleju----> to bez zahamowań wlej półsyntetyk 10/40. Ja tak zrobiłem przy przebiegu całkowitym ok.200 tys. i nie załuje decyzji. Mam same korzyści. Wczesniej silnik pracowal na mineralnym ok 40 tys bo takim ktos zalał. Początkowo tez taki wlałem ale gdy było juz blisko terminu wymiany to silnik nie pracował tak jak powinien. Olej wyraznie tracił swoje własciwosci. Hałasowała hydraulika po rozruchu na zimnym a praca silnika nie była taka "gładka" jak obecnie na semisyntetyku. Co ciekawe- jezdżę juz na nim ponad 10 tys i nie nastąpiło żadne rozszczelnienie a pobór oleju nie zwiększył się wcale. Nie stosowałem tez żadnych magicznych płukanek przed wymianą i Tobie tez nie polecam ich stosowania.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: