.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 16:47:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 aar] niepali na cieplym.Pomocy
PostNapisane: 12.maja.2007 13:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
Witam wszystkich audi maniakow. Jak w temacie, szukalem w histori o tym czego tak sie dzieje i niewiem co robic juz,dlatego pisze do znawcow o pomoc.

Wymienilem czujnikl temp 2 pinowy, swiece ,denko nowe.
Zapala na zimnym ok, jak odlacze przeplywomierz to obroty wzrastaja.

Zrobilem diagnostyke dioda i pokazuje 2312 ze czujnik, ale przeciez jest nowy to chyba niebedzie to.

Jak sie zagrzeje to przerywa i ciezko wchodzi na obroty a jak zgasze to odpala na chwile i gasnie.
Staralem sie regulowac tez plytke ale efektow niewidac ustawilem narazie tak zeby trzymal ladnie obroty i niefalowal.
Sonde lambda wziolem od innegoo samochodu i kabelki popodlaczalem, ale niejestem pewien ze dziala na 100
Rozrzad sprawdzilem , na gorze strzalka sie pokrywa z kropka, a na dole wyciecie na kole pokrywa sie z buleczka na oslonie.

Samochd mam z tydzien czasu i wziolem z takim problemem.
Widzac troche to ktos lapki wkladal i niedoszedl do niczego wiec tak zostalo.

I szukam jeszcze kolejnosci zaplonu i jego ustwaienia
POMOCY!!!!!!

Dodam ze jestem teraz we fr. i do garazu niedam bo mnie wyniesie tyle co samochod :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 17:39:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdź sobie masę. Jest pomiędzy rurami kolektora ssącego, chyba między 3, 4 rurą. Nakrętka bodajże M8 lub M6, skręca dwa przewody i rurkę probierczą do ustawiania CO. Odkręć, przeczyść papierem ściernym, załóż, porządnie dokręć i psiknij jakimś środkiem poprawiającym kontakt.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 22:24:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
To ze wymieniles czujnik nie znaczy ze blad 2312 jest bledny :): Ten kod oznacza uszkodzony czujnik lub JEGO OBWOD :!: Sprawdz dokladnie przewody do twgo czujnika. Moze gdzies sie przetarly, przerwaly. Przy rozruchu na rozgrzanym sproboj odpiac wtyczke od wtrysku rozruchowego. Nie bedzie zalewal.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 22:34:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Pamiętam ile ja się naszukałem przerwy lub zwarcia na przewodach :P Ciągle miałem błąd czujnika. Zmieniłem czujnik, zmieniłem komputer, potem zaczęły pojawiać się inne błędy jak czujnik spalania stukowego, krokowiec itp. Kombinowałem, zmieniałem i nic. Okazało się że wystarczy dokręcić jedną nakrętkę :peace: Ale oczywiście przewód też może być.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 01:47:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
DZIEKI BARDZO ZA PORADY
Jutro jak chwila czasu bedzie bede szukal i dam znac co wyszlo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 21:12:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
Witam znowu. Zdjalem kolektor ssacy, przeczyscilem mase ,sprawdzilem kawalek przewodu od sondy temp.(2 pin) ,kawalek od wtyczki do podlaczenia sady do wejcia prawie w karoserie i byl dobry dalej nieszukalem, bo chce sie spytac gdzie on wchodzi z kturej strony we wnatrz, czy ze strony kierowyc czy pasazera. Albo gdzie sie kanczy i zaczyna.

1 problem znalazlem
Pod kolektorem ssacym tam gdzie jest raczka do dodawania gazu i do niej jest podlaczony kabel od gazu , na gorze jest jeden przycisk ktury wlancza sie dopiero jak przepustnica otwarta jest do konca, a na dole jest drugi ktury jest wlaczony jak raczka gazu jest zamknieta (wolne obroty).

I ten na dole niedzialal bo kawelek plastiku odpadlo i sie niezalanczal.

Zrobilem to poczysiclem i zalozylem wszystko. Odpalam a tu nagle wolne obroty zaczely falowac i to niezle 1000-1500

No to dalej robie diagnostyke super diada i pokazuje 2312 (czujnik temp)odlanczam wtyczke od wolnych obrotow (przplywomierz ?) i obroty sie trzymaja okolo 1600 i nieszaleja :(: .

Zapalam samochod (ok 70-80 stopni C) z podlaczana wtyczka wolnych zapala i gasnie odrazu, udalo sie z raz ze zaczal chodzic.
Zapalam z odlaczona wtyczka i zapala, obroty okolo 1600
Tylko z podlaczona wtyczk bardzo ciezko sie wkreca na obroty i przerywa, a
z odlaczona jakos tam sie wkreca jak niedepne do konca.

I co robic dalej, czy mam kupic przeplywke nowa czy moze jeszcze sprawdzic kable od czuj temp ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 22:47:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Byk napisał(a):
Sprawdź sobie masę. Jest pomiędzy rurami kolektora ssącego, chyba między 3, 4 rurą. Nakrętka bodajże M8 lub M6, skręca dwa przewody i rurkę probierczą do ustawiania CO. Odkręć, przeczyść papierem ściernym, załóż, porządnie dokręć i psiknij jakimś środkiem poprawiającym kontakt.

U siebie (AAR) znalazlem szpilke miedzy 4 a 5 kolankiem kol. ssacego, na ktorej jest mocowanie probnika, ale nie mam tam zadnych przewodow????? (ktos cos tam rezal?)
hrum, ty chyba bawiles sie wtyczka od silniczka krokowego. To jest to?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7cd90.html
U siebie tez tak mam - jak zdejmuje, to obroty skacza na 1800 - 2000

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 11:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
Witam.
Wlasnie ten silniczek krokowy to jak go odlanczam to silnik przugasa troszeczke ale kreci, ja odlanczalem wtyczke co jest podlaczona do rozdzielacz (na twoim zdjeciu jest to odrazu po lewej stronie bardzo dobrze widac, kolor brozowy) i w tedy obroty mi sie podnosza i niefaluja. I na cieplym zapala.
Co to za czesc ?
Odkrece to i przedmucham zobacze czy cos da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 21:21:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
hrum napisał(a):
Witam.
Wlasnie ten silniczek krokowy to jak go odlanczam to silnik przugasa troszeczke ale kreci, ja odlanczalem wtyczke co jest podlaczona do rozdzielacz (na twoim zdjeciu jest to odrazu po lewej stronie bardzo dobrze widac, kolor brozowy) i w tedy obroty mi sie podnosza i niefaluja. I na cieplym zapala.
Co to za czesc ?
Odkrece to i przedmucham zobacze czy cos da.


Kurcze ja jestem chyba daltonistą bo żadnej brązowej wtyczki na tym zdjęciu nie widzę ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 21:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
HOLA
Przepraszam za pomylke :): .Nie brazowa wtyczke chcialem powiedziec tylko czarna i to co jest podlaczone do rozdzielacza w kolorze szarym, to chyba regulator wolnych obrotow. Chyba bo niejestem pewien dokladnie.
Przedmuchalem ale efektow niewidac zadnych.
Glosno chodzi mi pompa paliwa,jutro postaram sie ja wyciagnac i moze przeczyscic albo znalesc zamiennik jakis na podmianke.
Kolega ma z golfa Gti 1
Niewiem ile ma pompa dawac barow ,ani ile litrow na 1 min. moze ktos wie ?

:>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 06:43:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Pierwsza wtyczka od lewej na zdjęciu przy rozdzielaczu to jest regulator ciśnienia paliwa (takie czarne plastykowe pudełko). Silnik "krokowy" to jest to oznaczone na żółto. Zamiennik pompy nieoryginalny chodzi znacznie głośniej (niestety taki założyłem). Tak więć jeśłi Ci ta pompa działa ja bym przy niej nie grzebał. Nowy oryginał 1600 zł :( Ciśnienia pompy nie pamiętam ani wydajności ale znajdziesz na forum. Wątpie żeby pasowała od Golfa (musiałoby pasować ciśnienie, wydajność, gabaryty pompa do kosza itp.).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 19:36:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
Wznowienie
Witam i o rade pytam bo mi rece opadaja!!!
Jak to jest ze jak zapale rano to sinik chodzi kuleje troszke ale chodzi, wkreca sie raz dobrze a raz zle.
Pompy niewyciagnalem, niemialem czasu
Ale dlaczego zapala na zimnym i moze pracowac z godzine niegasnac tylko obroty faluja, a jak go zgasze i zapalic chce na cieplym to zapala na 2 sek i gasnie.
Jak odlacze wtryskiwacz na rozruchowy to wogole nawet nie kichnie.
Co steruje wtryskami na cieplo ze niechca podawac, a moze gdzies indziej tkwi blad.
Radzcie prosze bo zabije rozrusznik a to juz drugi. :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 09:50:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
A moze to czujnik halla, wrzućte hasło w wyszukiwarce

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 10:44:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie miałem doczynienia z tym silnikiem więc czytaj "przez palce" natomiast nawojowałem się mnóstwo czasu z 100 C3 2,0RT (KE jetronic)
1. falujące obroty - stawiam na silnik krokowy i lub nieszczelności w dolocie
2. proponuję wymienić kable WN zalać coś na czyszczenie wtrysków wymienić filtr paliwa i mocno autko "pogonić"
3. reszta jak pisali poprzednicy - regulator ciśnienia
no i sonda zapodaj taką jak fabryka dała

jako ciekawostka - poprzednik zaoszczędził na wężu odmy kawały zaolejonej gumy dostawały się do silnika (diagnoza mechaników - śmierć techniczna silnika) wymieniłem przewód i nowonarodzony
dasz radę :peace:

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 14:20:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2007 09:55:17
Posty: 16
Lokalizacja: Aktualnie francja
No i tak
Zalalem srodek to czyszczenia, filtr paliwa nowy,swiece nowe ,denko tez, kable sa dobre (chyba bo przebic w nocy niewidac),pojezdzilem ze 30 km raz szedl dobrze raz gorzej.
W miedzyczasie ruszlem dawka paliwa w przplywomierzu co troche o pol obrotu i staralem sie ustawic jak najlepiej ,ale obroty falowaly i juz prawie, prawie przestawaly, ale za chwile zgasl.

Ale jak go zgasze albo sam zgasnie to juz na cieplym niezapala,jak mowilem kichnie prychnie i tyle.
Teraz musze czekac az wystygnie zby wznowic probe. :!!:
Ciekawe bo jak bym niegasil to by pewnie chodzil caly dzien.

Jakby ktos mial ksiazke w pdf albo namiary i mogl mi podac ze wszystkimi pomiarami i regulacjami, to bylbym wdzieczny.
Siedziec caly dzien przed opcja ( szukaj ) to niebardzo mam czas. :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 14:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
w moim aar identyczne objawy powodowal uszkodzony aparat zaplonowy. Po wymianie jak ręką odjął, może jego sprawdź :peace:

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 21:51:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Adam napisał(a):
w moim aar identyczne objawy powodowal uszkodzony aparat zaplonowy. Po wymianie jak ręką odjął, może jego sprawdź :peace:

popieram

30 km to trochę mało żeby "przedmuchać" wtryskiwacze
problem z odpalaniem ciepłego silnika był chyba konstruktorom znany skoro były montowane układy chłodzące wtryski :?: :?: :?: (jeśli się mylę to proszę o info)

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 07:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 14:17:33
Posty: 7
Lokalizacja: łódź
opperator napisał(a):
To ze wymieniles czujnik nie znaczy ze blad 2312 jest bledny :): Ten kod oznacza uszkodzony czujnik lub JEGO OBWOD :!: Sprawdz dokladnie przewody do twgo czujnika. Moze gdzies sie przetarly, przerwaly. Przy rozruchu na rozgrzanym sproboj odpiac wtyczke od wtrysku rozruchowego. Nie bedzie zalewal.



Koledzy a może mi ktoś powiedziec które to ustrojstwo to wtrysk rozruchowy (pytam o C4 2.8 91r).

_________________
panowie moja bjedna C4 grzeje się niemiłosiernie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: