Atal-star napisał(a):
carlnova napisał(a):
W silniku - przy wymianie - też nie wymienia się filtra oleju ???
Śmieszą mnie takie posty panowie i ubolewam nad tym, że nawet ASO powiela takie opinie...
Poczytajcie sobie trochę:
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12http://www.automat.pl/pdf/statidyn.pdf Carlnova tylko w multitroniku filtr jest w srodku skrzyni, zeby go wymienic trzeba rozebrac skrzynke, a to juz jest problem
Atal-star -> z całym szacunkiem do Ciebie.
Użytkujesz multi, więc nie chcę z Toba polemizować...
Powinno się wymienić ten filtr niezależnie od utrudnień.
Jeżeli można go wyczyścić - to można także wymienić.
Problemem może być cena - z informacji jakie posiadam filtr do multi kosztuje około 950 PLN
(do tiptronica około 120 PLN
)
Może to odstrasza potencjalnych "wymieniaczy" ?
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warunkach terenowych.
Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje
zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów.
Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.
W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się.
To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.
Pamiętajcie, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju.
Powtarzam: filtra i oleju :!:
Jeżeli taki tok myślenia byłby wdrożony również w ASO i innych warsztatach oraz w świadomości wielu użytkowników - wydaje mi się, że multitronic przestałby być "skrzynią specjalnej troski" i głównym aktorem w topicach typu HELP...