.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:38:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] szerokość piasty
PostNapisane: 13.maja.2007 17:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
Witam.
Jestem na kupnie felg i tak sobie pomyślałem jak to jest z szerokością/wielkością piast(y). Jaka jest jej szerokość w B4 (TDI)?? Czy można to jakoś później dopasować gdyby były inne? Jakieś pierścienie centrujące pomagają tylko jak felga ma większą piaste niż auto?

Z góry dzięki za odp ;)

Pozdr
Konrad

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 19:04:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Możesz kupić felgi z miejszą średnicą piasty niż w aucie i je roztoczyć choć Ja bym tam nie kombinował z innymi felgami niż tylko oryginalne do Audi. Pomyśl o bezpieczeństwie i ewntualnych problemach z wyważaniem...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 19:21:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Srednica piasty to 57.1. Mozesz kupic felgi o wiekszej srednicy i stosowac odpowiednie pierscienie redukcyjne. Toczenie felg uwazam za niedopuszczalne.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 19:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Ja bym się nie bawił ani w toczenie felg ani w żadne pierścienie redukcyjne. Felga i opona to jedne z podstawowych elmentów auta odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, sam mam w swoim Audi stalowe felgi i nie kombinuję w żadne załadanie alufelg "na siłę", bo niby będzie pasować...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 20:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
JJ '82 napisał(a):
Ja bym się nie bawił ani w toczenie felg ani w żadne pierścienie redukcyjne.


Używanie pierścieni nie stanowi zagrożenia, raczej ich brak gdy felga ma za dużą średnicę otworu w stosunku do średnicy piasty.
Kenny jest dokładnie tak jak pisze Bilo. Felg się nie roztacza! Możesz spokojnie kupić z większym otworem. Wczoraj właśnie wytaczałem pierścienie centrujące do B4. Średnica piasty w B4 chyba 57.1, ale nie pamiętam dokładnie ;) Zewnętrzną średnicę pierścienia dopasowujesz do średnicy otworu w danej feldze. Jak coś, to mogę sprawdzić wymiary i podać Ci dokładnie, bo jeszcze mam te pierścienie.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, mogę wykonać dowolne pierścienie, tuleje itp. elementy do każdego rodzaju auta. pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 21:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Ja tam bym się w żadne patenty co do felg nie bawił, ale opinie każdy ma swoją. Ci co toczą felgi też uważają to za całkowicie bezpieczne. Już wolę jeździć na całkowicie oryginalnych stalowych felgach Audi ...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 21:27:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
JJ '82 napisał(a):
Ja tam bym się w żadne patenty co do felg nie bawił, ale opinie każdy ma swoją. Ci co toczą felgi też uważają to za całkowicie bezpieczne. Już wolę jeździć na całkowicie oryginalnych stalowych felgach Audi ...


Poczytaj... dowiedz sie... potem pisz. Ktos kto zadaje tutaj pytanie oczekuje fachowej odpowiedzi a nie dezinformacji. Porada zostala udzielona i juz chyba wystarczy.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 21:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Fachowa porada to taka że najlepiej stosować elementy oryginalne, przeznaczone do konkretnej marki i modelu auta. Czy to wegług Ciebie dezinformacja ?? Ja wiem że co poniektórzy wychodzą z założenia że "Ja wiem wszystko najlepiej" a zdanie innych jest niewarte niczego. Chyba nie próbujesz mi wmówić że nieoryginalne felgi z pierścieniami są lepsze i dają 100 % bezpieczeństwa niż te oryginalne, przeznaczone konkretnie do Audi 80 B4, bez żadnych przeróbek.

Poza tym uważam że liczba postów nie jest wykładnią doświadczenia w samochodach tylko głownie efektem aktywności w klubie i stażu w nim.

Ja pozostaje przy swoim zdaniu, jakiekolweik felgi do Audi, stalowe czy aluminiowe to TYLKO originalne. A zdanie każdy ma swoje.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 22:05:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
JJ '82 napisał(a):
Fachowa porada to taka że najlepiej stosować elementy oryginalne, przeznaczone do konkretnej marki i modelu auta. Czy to wegług Ciebie dezinformacja ??.


Porada dotyczaca przetaczania felg jest dezinformacja...

JJ '82 napisał(a):
Chyba nie próbujesz mi wmówić że nieoryginalne felgi z pierścieniami są lepsze i dają 100 % bezpieczeństwa niż te oryginalne, przeznaczone konkretnie do Audi 80 B4, bez żadnych przeróbek.


Slusznie roumujesz sklaniajac sie ku ori felgom Audi ale produkuje je np Ronal ktory ma w swojej ofercie inne kola. Sa takie marki jak BBS, ATS , BROCK czy RH ktore nie sa ori Audi. Kazda z tych firm prowadzi badania nad bezpieczenstwem felg i dopuszcza stosowanie pierscieni centrujacych ktore rowniez sa produkowane przez wymienione firmy i ich kooperantow. Negowanie tych faktow jest tez dezinfomacja.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 22:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
JJ '82 napisał(a):
Możesz kupić felgi z miejszą średnicą piasty niż w aucie i je roztoczyć choć Ja bym tam nie kombinował z innymi felgami niż tylko oryginalne do Audi. Pomyśl o bezpieczeństwie i ewntualnych problemach z wyważaniem...


Napisane jest możesz a nie jest zalecane ....

JJ '82 napisał(a):
Ja tam bym się w żadne patenty co do felg nie bawił, ale opinie każdy ma swoją. Ci co toczą felgi też uważają to za całkowicie bezpieczne. Już wolę jeździć na całkowicie oryginalnych stalowych felgach Audi ...


Spotkałem się ze zdaniem że toczenie jest bezpieczne ale wcale tak nie sądzę.
Czyli nie zalecam toczenia.

JJ '82 napisał(a):
Fachowa porada to taka że najlepiej stosować elementy oryginalne, przeznaczone do konkretnej marki i modelu auta. Czy to wegług Ciebie dezinformacja ?? Ja wiem że co poniektórzy wychodzą z założenia że "Ja wiem wszystko najlepiej" a zdanie innych jest niewarte niczego. Chyba nie próbujesz mi wmówić że nieoryginalne felgi z pierścieniami są lepsze i dają 100 % bezpieczeństwa niż te oryginalne, przeznaczone konkretnie do Audi 80 B4, bez żadnych przeróbek.

Poza tym uważam że liczba postów nie jest wykładnią doświadczenia w samochodach tylko głownie efektem aktywności w klubie i stażu w nim.

Ja pozostaje przy swoim zdaniu, jakiekolweik felgi do Audi, stalowe czy aluminiowe to TYLKO originalne. A zdanie każdy ma swoje.


Kieruję się tu oficjalnym stanowiskiem serwisu Audi.
Przy tym wyrażam moją opinię że co originalne jest desygnowane a nie tylko dopuszczone do danego typu auta. Chcę dać do zrozumienia że origalne elementy są jednak najlepsze, dlatego wolę moje originalne stalowiaki niż kombinowane alufelgi.

To że ktoś myśli inaczej nie znaczy że myśli od razu źle.
A poza tym proszę czytać ze zrozumieniem to co napisałem.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 07:07:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
dobra dobra.
Już wiem, że jak coś mam kupić z większą piastą i zapodać pierścień ;)
Bo sie zaraz awantura zacznie :P
Dzieki za info
PS: JJ chodziło mi o możliwości a nie Twoje zdanie, a z tymi postami to przesadzasz, stawiasz się do ludzi którzy są dużo dłużej w tym klubie i szacuneczek dla niech!

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 18:33:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Przede wszystkim nie stawiam się do nikogo a do ludzi z dłuższym stażem w klubie mam szacunek, bo to tacy jak Oni go tworzyli. Ale mój staż w samochodach jest znacznie dłuższy niż staż w klubie. Każdy ma swoje zdanie, szkoda tylko że zdanie świerzego klubowicza nic nie znaczy dla starszyzny. Jak dla mnie koniec tematu.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 20:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
No witam. Dziś znów rozebrałem to nieszczęsne B4 :D Więc przejdę do konkretów:
- Kenny możesz kupić felgę z większym otworem, a nie z większą piastą i „zapodać pierścienie” ;)
- piasta tylna w B4 troszeczkę się różni od przedniej, po prostu posiada kołnierzyk, więc pierśnice na tył trzeba wykonać troszeczkę inaczej ;) Chodzi mi oczywiście o tylną belkę z hamulcem tarczowym. Nie wiem jak jest w bębnowym B4, więc się nie wypowiadam ;)
PS co do roztaczania felg, to takich rzeczy się nie robi, tak jak nie wytacza się szpilek czy nie sprawa się półosi :D Chociaż byłbym w stanie fizycznie coś takiego zrobić, to się nie podejmuję :/ ;)! Pozdrawiam wszystkich :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 00:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
kupiłem :D jak kupie oponki to pochwale sie ;) dziura jest wieksza i mam w komplecie pierścienie do 80tki tylko chyba plastikowe. Nadają sie? Podobno tak..?
Prawie kupiłem 17 calowe bo były kozak ale doszedłem do wniosku że nie dam tyle za koła więc wybrałem 16tki. Wybrałem sobie 2 rodzaje i pojechałem wybrać. Koleś miał warsztat w Gorlicach na terenie ciepłowni (myśle sobie ale kanał, kumple zaczeli wymyślać że nas zaraz zabiją auto na cześci kasa i gps do kieszeni :P hahahaha); otwiera wchodze a tam kilka felg i wulkanizacja, a obok 3 spore pomieszczenia dojeba** felgami :D 40 minut wybierałem heheh i.... albo bedzie wyglądał naprawde fajnie, albo chu** :| niestety światło dzienne może pokazać coś innego bo... nie są takie całkiem srebrne :) za kilka dni wstawie fotki ;)
Pozdrawiam i dzieki za pomoc wszystkim!
Teraz o piastach jest dokładnie opisany temat :D

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 14:42:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Tak te pierscienie sa przewaznie z tworzywa. Koniecznie pokaz fotki po zalozeniu na auto :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 09:03:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
kupiłem oponki i od wczoraj śmigam na alu :D wsadziłem 225/50/16 :P (ledwo weszły chyba) i przyznam że auto wogóle nie chce jechać hahahhaa ale za to fajnie wygląda (na zdjęciach nie widać tego co na żywo, nie miałem czasu robić sesji) bałem sie ze ta felga nie bedzie pasować ale całkiem sympatyczna :peace:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=59934

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 09:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Jeśli mogę coś dopowiedzieć, choć pewnie zaraz wszyscy mnie zanegują, to możesz się spodziewać teraz trochę większego spalania.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 14:11:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
no wiadomo, wolniej przyszpiesza to bedzie wiecej palić.. :/

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 15:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
To może teraz zapodaj tuning silnika, jak masz TDI 90 KM to jest jeszcze sporo rezerwy. Mój brat ma w Golfie TDI 110 KM i moje ABK odstawia zawsze w d...pie ;)

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 20:26:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Kenny napisał(a):
wsadziłem 225/50/16 :P (ledwo weszły chyba) ... i przyznam że auto wogóle nie chce jechać hahahhaa ale za to fajnie wygląda

hehe. A ja włożyłem do B4 ABK alu z oponami 195/60/15 i auto troszkę lepiej teraz przyśpiesza ;) Chociaż początkowo miałem w planach założyć 235/45/17, jednak zrezygnowałem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: