.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 12:02:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] falujący kąt wtrysku
PostNapisane: 25.lut.2007 11:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Witam mam problem z ustawieniem kąta wtrysku.

- engine basic setings 000 2ga pozycja obroty podskakują do 1200 a mi kąt wtrysku faluje od 55-72 a z tego co czytałem w innych postach max falowanie to 2-8 jednostek. Przy takim zafalowaniu ciężko jest go ustawić

- gdzie ustawiać kąt wtrysku wczoraj walczyłem z ustawieniami na kole wałku rozrządu i to jakaś porażka bo terzeba gasić silnik lekko korygować i znów przywalać z wielkim momentem srubę od koła żeby sie nie przestawiło. Czy lepiej ustawiać na pompie na fasolkach przy chodzącym silniku ?

- czy kąt wtrysku powinien wynosić dla ael'a przy 1200 obr max 60 ?
bo jak wejde w w engine basic setings 000 2ga pozycja to vag-com podnosi obroty do 1200 i czy przy tych obrotach jest to poprawny kąt wtrysku ?

- mam jescze problem z temp bo auto musze przegonić na 3tys obrotów przed pomiarami kąta zeby uzyskac przynajmniej te 80 stopni (pomiar z klimatronika na zegartach na oko cos koło 70) ale zaraz mi spada do 75 rura od nagrzewnicy gorąca ale termostat sie jeszcze raczej nie otworzył bo rura wychodzaca od termostatu zimna.

Prosiłbym o wszelakie sugestie
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5TDI AEL] falujący kąt wtrysku
PostNapisane: 26.lut.2007 12:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
kali napisał(a):
Witam mam problem z ustawieniem kąta wtrysku.

- engine basic setings 000 2ga pozycja obroty podskakują do 1200 a mi kąt wtrysku faluje od 55-72 a z tego co czytałem w innych postach max falowanie to 2-8 jednostek. Przy takim zafalowaniu ciężko jest go ustawić

- gdzie ustawiać kąt wtrysku wczoraj walczyłem z ustawieniami na kole wałku rozrządu i to jakaś porażka bo terzeba gasić silnik lekko korygować i znów przywalać z wielkim momentem srubę od koła żeby sie nie przestawiło. Czy lepiej ustawiać na pompie na fasolkach przy chodzącym silniku ?

- czy kąt wtrysku powinien wynosić dla ael'a przy 1200 obr max 60 ?
bo jak wejde w w engine basic setings 000 2ga pozycja to vag-com podnosi obroty do 1200 i czy przy tych obrotach jest to poprawny kąt wtrysku ?

- mam jescze problem z temp bo auto musze przegonić na 3tys obrotów przed pomiarami kąta zeby uzyskac przynajmniej te 80 stopni (pomiar z klimatronika na zegartach na oko cos koło 70) ale zaraz mi spada do 75 rura od nagrzewnicy gorąca ale termostat sie jeszcze raczej nie otworzył bo rura wychodzaca od termostatu zimna.

Prosiłbym o wszelakie sugestie
Pozdrawiam


zacząc chyba musisz od wymiany termostatu

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Dzis vagowalem passata 1.9 tdi 1z i mimo niedogrzanego silnika okolo 70 stopni odchyłki kąta wtrysku na vagu były rzedu 5 jednostek wiec moje falowanie nie zalezy od temp.

A odnośnie czujników temp w ael to takie info:

górny biały odpowiada za temp w vagu g62

dolny za zegray g2 (nie wiem dlaczego ma 3piny bo pozostałem maja po 2)

czujnik tył na wężu od nagrzewnicy temp na climatroniku po jego odłaczeniu temperatura na climatroniku rośnie do 90 stopni i sie zatrzymuje
to tylko jesli chodzi o info.

U mnie nie mogge połączyć sie z zegarami tzn łączy sie ale mam errory na komunikacji i niemoge odczytać temp z szafy

ale na oko przynajmniej u mnie temp vag=klimatronik, temp klimatronik-10 stopni=szafa (nie wiem czy ma być taka różnica ale czujniki wyglądają ok)

...konkluzja chyba termostat

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
falujacy kat wtrysku moze swiadczyc o poluzowanym kole zebatym na wale korbowym ..... (radze sprawdzic zeby potem nie było sraczki ;) ) ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 23:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
spanky napisał(a):
falujacy kat wtrysku moze swiadczyc o poluzowanym kole zebatym na wale korbowym ..... (radze sprawdzic zeby potem nie było sraczki ;) ) ...


hmm a ten temat nie dotyczy wyłącznie silników (np 1z) w którym to pompa jest napedzana z paska rozrządu ?

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 23:20:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kali napisał(a):
spanky napisał(a):
falujacy kat wtrysku moze swiadczyc o poluzowanym kole zebatym na wale korbowym ..... (radze sprawdzic zeby potem nie było sraczki ;) ) ...


hmm a ten temat nie dotyczy wyłącznie silników (np 1z) w którym to pompa jest napedzana z paska rozrządu ?

nie .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 23:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Spanky ma racje ale jeszcze mozesz miec slabo napiety pasek od pompy wtryskowej i dlatego tak faluje, tyle ze czym bardziej bedziesz go napinal to kat wtrysku sie przyspieszy ale spokojnie na 65 wg VAG ale przy obrotach takich jak na jalowym biegu a nie przy 1200 :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 00:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Jack napisał(a):
...ale przy obrotach takich jak na jalowym biegu a nie przy 1200 :peace:


Ale przy wejsciu w engine basic settings 000 vag sam zwieksza mu obroty na 1200 zreszta w tdi timing jest do wyboru 1000 i 1200 obr wiec jak ustawiać na jałowym ?

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 01:12:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
kali napisał(a):
Jack napisał(a):
...ale przy obrotach takich jak na jalowym biegu a nie przy 1200 :peace:


Ale przy wejsciu w engine basic settings 000 vag sam zwieksza mu obroty na 1200 zreszta w tdi timing jest do wyboru 1000 i 1200 obr wiec jak ustawiać na jałowym ?


I wykresy wzorcowe są także dla 1000 i 1200rpm, w zależności od tego jakie obroty utrzymuje sterownik w nastawach. A bez zablokowanego nastawnika nie ustawisz kąta na vagu.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 01:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Czyli jesli moj sterownik wchodzi na 1200 to ustawiać przy 1200 mieszcząc sie w "widełkach" tdi timming ?

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 02:13:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
kali napisał(a):
Czyli jesli moj sterownik wchodzi na 1200 to ustawiać przy 1200 mieszcząc sie w "widełkach" tdi timming ?


Tak - oczywiście dla odpowiedniego wykresu w tditiming. Lepiej jak jest troche zbyt wczesny niż zbyt późny. Ale jeśli ten kat tak skacze, to nie wiem czy to ustawianie coś da. Faktycznie może być objaw usterki.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 09:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Jozef napisał(a):
kali napisał(a):
Ale jeśli ten kat tak skacze, to nie wiem czy to ustawianie coś da. Faktycznie może być objaw usterki.

Pozdrawiam


Oczywiście że zaczne od wyeliminowania usterki. Mam nadzieje że skończy się na diagnozie Jack'a a nie spanky'ego

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 10:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Napisze moze tak bo mnie nie zrozumiales. blok 0 pozycja 2 ma byc od 45-do nawet 65 . Oczywiscie tdi timing pokaza nam wtedy czy wszystko jest dobrze wlasnie przy wyzszych obrotach. Nalezy tez zwrocic uwage na blok 4 pozycja 2 pokazuje ile ma byc , pozycja 3 ile jest natomiast pozycja 4 miescic sie ma w tolerancji 4-40 co jest bardzo wazne. Te wszystkie parametry maja sie pokrywac bo inaczej to silnik zle odpala. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 11:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Fakt źle zinterpretowałem posta. Wydaje mi się że przyczyną falowania może też być delikatne bicie koła pasowego na wałku rozrządu napędzającego pompę jeżeli sie myle to prosze mnie wyprowadzić z błedu.

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 15:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Chiałbym jescze podbić temat bo moja pompa troche cieknie i zapytać sie jak mają sie wycieki na pompie paliwowej do falowania kąta wtrysku ma to jakiś związek ?
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 16:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie ma nic do tego bo cieknie z podstawy nastawnika lub tam gdzie sa uszczelki na bokach. Gdyby ciekla z tlokorozdzielacza to wtedy masz problem. Wiem ze jak sie pojezdzi na ekodieslu to pompa zaczyna sie rozszczeniac wlasnie u postawy nastawnika. Mozesz kupic uszczelki i wymienic ale trzeba w wagu najpierw zanotowac napiecie nastawnika , pozniej podniesc go do gory wymienic uszczelke i jak zalozysz i skrecisz to tak trzeba ustawic glowiczke aby w VAG pokazywalo to samo napiecie. Inaczej albo nie odpali albo bedzie dawka jak w traktorku. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 23:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Jack Dzis poszedłem za Twoją radą i napiąłem pasek od pompy i falowanie sie stabilizuje z wychyłu średnio rzedu 18 (ilość od najniższej wartości kąta wtrysku do najwyższej) jednostek zszedł na 10-12 jednak wydaje mi się że pasek od pompy juz jest dość mocno napięty i nie chcę go zerwać. Czy takie falowanie jest dopuszczalne czy kombinować dalej jeśli zafalowanie mieści mi sie w liniach ograniczanojących tdi timming ? Jutro zobacze jak pali choc temperaturki na zewnątrz rosną...i ze względu na wzrost temp otoczenia to palenie może sie polepszyć
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 14:57:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Okazyjnie podwieszam się.
Po wymianie rozrządu ok 2 tyg temu, zacząły się poranne problemy z pierwszym strzałem. Pojechałem dziś ustawić kąt, który biegał 32-43. Po regulacji biega 50-60. Mam 2 pytanka:
- Czytałem o kole zębatym i napięciu paska pompy i czy te 10 jednostek to standard, czy za duża odchyłka?? człowiek który mi to regulował za przyczynę wskazał zawór na spodzie pompy patrząc od przodu zakończony białym plastikiem (zanieczyszczenie-wystarczy przedmuchać)
- Czy to może być faktycznie ten zawór, jeśli tak, na co trzeba uważać przy jego demontażu

Z góry dziękuję za pomoc

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 15:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ma racje to ten zawor jest odpowiedzialny za zmiane cisnienia a co za tym idzie wyprzedzenie katu wtrysku o ile ustawiony statyczny jest prawidlowy. Kolo pasowe na wale , kiedy jest luzne to kat skacze nawet +- 25 i widzisz na biegu jalowym ewidentne bicie , kiedy popatrzysz na nie. Dlugi walek 5 cylindrow nigdy nie bedzie idealnie trzymac kata wtrysku i wahania beda +-5.Z doswiadczenia wiem , ze ustawiajac statyczny na 60-65 (w/g VAGcom) silniczek pali idealnie. Nigdy nie rozkrecalem tego zaworka ale wiem ze tez jest tam sprezyna , ktora po pewnym czasie zmienia swoje naprezenie i tez powinna byc zmianiana. Pamietaj , ze caly ON z pompy zleci , kiedy go wykrecisz , wiec przed odpaleniem napelnij pompe bo szkoda tlokorozdzielacza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 15:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Więc spróbuję sie dobrać do zaworka (czy potrzebne są jakieś usczelki/oringi??). Koło pasowe wymieniałem czerwiec 06, ma około 10tyś km. Zobaczę jak się silniczek zachowa po nocy
Dzięki Jack ;)

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: