gabson napisał(a):
Na co mam zwracać szczególną uwagę oglądając to autko
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Mam takie auto, Avanta - patrz zdjęcie poniżej.
- Na 100% będziesz miał walnięty akumulator ciśnienia. Jeździ się normalnie, ale trzeba deptać po hamulcu.
- Dobrze przysłuchaj się skrzyni biegów; to najsłabsze ogniwo w C3 z "1T". Ten silnik miał potężny moment obrotowy (jak na rok 1990, rzecz jasna) i oryginalne skrzynie po prostu mielił. Ja mam skrzynie od benzyny
- sprawdź ile masz oleju w przewodzie gumowym między intercoolerem i dolotem. Jeśli jest go dużo - kiepsko ze sprzężarką. Sprawdź też stan samej gumy. Mimo, że wygląda ona na drobiazg, kosztuje w ASO 350 zł, a w DE 75 Euro.
-jesli masz okazję odpalić zimny silnik - MUSI zaskoczyć na dotyk. Ewentualna korekta kąta wtrysku efektywnie może być wykonana zegarem mikrometrycznym wkręcomym w pompę. Współpraca z VAGiem jest wyjątkowo oporna....
- Sprawdź, czy nie cieknie płyn chłodzący przy króćcu wychodzącym z głowicy do nagrzewnicy. Jego wymiania może wiąyać się z koniecznością zdjęcia głowicy (jeśli jedyna trzymająca go śruba się zapiecze - jak u mnie
![n :/](./images/smilies/005.gif)
)
- Nie pzejmuj się dużą turbo-dziurą. Jak już kolektor ssący dostanie doładowanie, machina jest nie to powstrzymania, szczególnie w nieco lżejszym sedanie. V max to wg instrukcji 202 km/h. Najrozsądniejszy rozmiar opon to 195/60R15. Mniejsze felgi i tak nie wejdą z przodu, 16 cali też wygląda pięknie.
Reasumując - cudownie ekonomiczne wielkie auto na lata.
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)