.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:49:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 tdi V6 AFB '99 AVANT] Ucięty wężyk.
PostNapisane: 26.maja.2007 21:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Witam szanowne grono ponownie .
Podczas czyszczenia pod maską, natknąłem się na wężyk (fotka) , który ktoś, kiedyś chyba odciął. Czy możecie mi powiedzieć, gdzie powinien być on podłączony i jaka może być przyczyna , że ktoś tak go potraktował ?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. :)


Obrazek

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 21:59:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
To jeden z wężyków sterowania podciśnieniowego N75 i AGR.
Nie miałeś perturbacji w sterowaniu turbiną, czy EGR-em ?
Nie pamiętam Twoich logów :/

Tutaj masz w prezencie jak to powinno być podłączone:

schemat
Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 22:38:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Dzięki carlnova za szybką odpowiedź. Autko według mnie nie ma takiej mocy , jak mieć powinno. Z tego co mi pisał meszrum , to mam do wymiany wtrysk sterujący , przepływomierz i coś z EGR-em było nie tak. Ale żeby stwierdzić , co z nim jest nie tak brakowało mi logów BS 0003 . Udało mi sie je wykonać , jednak silnik nie miał wymaganych 80 stopni a jakieś 75. Może to jednak wystarczy do diagnozy ....

Obrazek

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 22:54:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
EGR nie rabota :diabel:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 08:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
właśnie ten ucięty wężyk odpowiada za to, że EGR nie działa [cały czas jest zamknięty].
załóż ten wężyk tam, gdzie być powinien i zrób logi. turbo powinno odżyć.


swoją drogą - nie widziałem bardziej nieokrzesanego druciarstwa EGR'owego - zaślepia się blaszką, zaślepia na przewodach etc...
ale żeby zdjąć podciśnienie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 08:53:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

swoją drogą - nie widziałem bardziej nieokrzesanego druciarstwa EGR'owego - zaślepia się blaszką, zaślepia na przewodach etc...
ale żeby zdjąć podciśnienie?


He, he...
To robota jakiegoś niezłego speca... :diabel:
Ale może zrobił to nieumyślnie ? ;)

[+]

meszrumie walka z naszym wspólnym problemem trwa juz od dwóch dni :/ - niedługo poinformuję o wynikach ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 09:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2007 08:26:36
Posty: 24
egr może byc odłoczony nie powstaje wtedy nagar w kolektorach czy też w silniku auto lepeij pracuje wiecej pali


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 10:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
peja2005 napisał(a):
egr może byc odłoczony nie powstaje wtedy nagar w kolektorach czy też w silniku auto lepeij pracuje wiecej pali


gorzej pracuje i wiecej pali ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 12:40:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zawsze będą dwie frakcje - zwolenników zaślepienia EGR-u oraz sympatyków nie poprawiania inżynierów z Ingolstadt, jednocześnie będących miłośnikami środowiska naturalnego. ;)
Ja należę do tych drugich mimo, że jeżdżę zchipowanym autem, panowie. :diabel:

Jeśli chodzi o EGR to zaślepienie go spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji NOx, na 100% spowoduje też zwiększenie spalania.
Może jednakże zmniejszyć dymienie, ale tylko w poniższym przypadku:
Jeśli w skutek złego działania (zanieczyszczenia) EGR-u silnik ma zbyt mało tlenu aby spalić dawkę (dymienie) to po zaślepieniu możemy odczuć lekki przyrost mocy a dymienie powinno ustąpić.
I to jest pewnie "woda na młyn" dla entuzjastów zaślepiania. :D

Jednak w przypadku kolegi maxx28 występuje tjunink :/ przez rozpięcie (nie zaślepienie) wężyka podciśnieniowego sterującego EGR-em.
To jest karygodne i jest szczytem druciarstwa :!!: :!!: :!!:
Osioł czy raczej cymbał, który to zrobił nie miał pewnie nawet zielonego pojęcia o tym, że w ten sposób wpłynie również na nieprawidłową pracę turbiny, bo zaburzył sterowanie podciśnieniem w całym układzie... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 13:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,

...a później pojawiają się głosy, że 2.5TDI jest bardzo nieudaną konstrukcją...

aż dziw bierze w jak złym stanie jest 90% tych silników w PL.
nawet nie wyobrażałem sobie, jak bardzo niedorozwinięty umysłowo jest substrat osobowy warsztatów - nie wyłączając ASO.



wracając do tematu - wężyk należy założyć i zalogować 010 i 011.
a najlepiej byłoby, gdybyś sprawdził całe połączenia podciśnienia.

meszrum na początku już o tym napisał - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 58#1060558 [na dole postu]... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 27.maja.2007 13:23:00 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 13:22:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

wracając do tematu - wężyk należy założyć i zalogować 010 i 011.


...oraz naturalnie jeszcze raz 003 basic settings ;)

Wracając do druciarstwa - ręce opadają meszrumie :zly:
Będziemy z tym walczyć... :504: :502: :503: :622: :634:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 13:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
...oraz naturalnie jeszcze raz 003 basic settings ;)



carl,
wybacz - sam zacząłem drucić w niedzielne popołudnie...
:):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 08:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
No proszę , jaka się dyskusja wywiązała. Heh dzisiaj kupię nowy wężyk i podłącze go tak, jak być powinno. Po południu zrobię logi i zobaczymy co dalej.Dzięki za za wszystkie opinie.

P.S. Mam nadzieję, że doprowadzę ten silnik do porządku i będzie mi za to wdzięczny przez długi czas , tak ja Wam :D

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 10:23:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxx28 napisał(a):
P.S. Mam nadzieję, że doprowadzę ten silnik do porządku i będzie mi za to wdzięczny przez długi czas , tak ja Wam :D


My też mamy taką nadzieję... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 21:47:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Dzięki schematowi (jeszcze raz thx carlnova) podłączyłem wszystkie wężyki tak jak książka pisze. I o zgrozo .... wciskam pedał gazu a tu zero mocy i tumany czarnego dymu za mną , jak z płonącej opony. :galy: Oto logi z takiego połączenia , jak na schemacie :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przerażony tym faktem pokusiłem się o pewien eksperyment i zamieniłem dwa wężyki : EGR podpiąłem pod zawór po prawej (28 według schematu) a to coś od turbinki pod zawór po lewej stronie (27 według schematu). Au to przestało kopcić i turbina ożyła. Poniżej logi z takiego połączenia :

Obrazek
Obrazek
Obrazek


I teraz mam pytania :

1. Czy mozliwe, że ktoś tylko zamienił ułożenie samych zaworów i dlatego miałem takie obiawy podczas połączenia zgodnego ze schemtaem?
2. Wężyk nr 12 podłączony jest do dolotu powietrza , czy tak ma być ?
3. Co z moim EGR-em , jeżeli nie jest w porządku , to co dalej ?

Pozdrawiam grono antydruciarskie i czekam na Wasze opinie, porady, odpowiedzi :diabel:

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 21:56:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Za pierwszym razem miałeś ewidentnie źle podłączone podciśnienie, EGR niestety dalej nie działa.
Może być zaślepiony na rurze dolotowej lub bezpośrednio na przewodach lub po prostu zapieczony, zasyfiony nagarem itp.
Sprawdzałeś czy jest podciśnienie na tych wężykach w momencie zwiększania obrotów ?
Spróbuj rozpiąć ten wężyk nr 12 z dolotu...
Jutro Ci sprawdzę, jak ma być prawidłowo na moim aucie

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 22:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
@carlnova sprawdzałem tylko na tym wężyku podłączonym do EGR ... zasysa jak .... najlepszy odkurzacz ROVENTY :diabel: więc zaworek chyba ok. Zatem wszystko wskazywałoby na EGR.... hmmm . Zatem co dalej czynić? Można to jakoś wyczyścić czy tylko wymienić na nowy ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 22:13:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxx28 napisał(a):
@carlnova sprawdzałem tylko na tym wężyku podłączonym do EGR ... zasysa jak .... najlepszy odkurzacz ROVENTY :diabel: więc zaworek chyba ok. Zatem wszystko wskazywałoby na EGR.... hmmm . Zatem co dalej czynić? Można to jakoś wyczyścić czy tylko wymienić na nowy ?


Jasne, że wyczyścić ;)
Zajrzyj do mojego topicu z odmą i tutaj masz w prezencie tutorial z zaprzyjaźnionego forum.
Zasada ta sama :diabel:

http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 08:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
@ carlnova , dzięki niesamowite za tutoriala, jak tylko zamówię potrzebne uszczelki wezmę się za czyszczenie tego cuda.

czy potrzebuję jeszcze coś poza :

"2. 046 131 547 (3 szt. ) uszczelki zaworu recyrkulacji spalin EGR i rur łączących z kolektorem spalinowym."

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 08:45:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxx28 napisał(a):
@ carlnova , dzięki niesamowite za tutoriala, jak tylko zamówię potrzebne uszczelki wezmę się za czyszczenie tego cuda.

czy potrzebuję jeszcze coś poza :

"2. 046 131 547 (3 szt. ) uszczelki zaworu recyrkulacji spalin EGR i rur łączących z kolektorem spalinowym."



Jeszcze to dodatkowo:

1. 059 131 797 A (1 szt. ) – uszczelka mała na przewód między EGR-em a kolektorem ssącym.

...bo ciężko Ci będzie to wszystko wyjąć bez demontażu tego przewodu.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: