.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:10:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1,9 TDI 1997] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
PostNapisane: 27.maja.2007 23:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Mam problem z odpalaniem przy ciepłym silniku. Problem uwidacznia się juz od 60-70 stopni C. Przy zimnym silniku auto pali na dotyk, jesli jest rozgrzany kreci dłużej. W zimie ten problem aż tak mocno mnie nie drażnił bo silnik szybko sie studził ale przy obecnych upałach zaczęło mnie to powoli irytować. Czujnik temperatury (4 pinowy) został wymieniony i nie przyniosło to większego efektu. Sprawdzałem VAG-iem i nie wykazuje żadnego błedu. Proszę o pomoc.


Ostatnio edytowano 28.maja.2007 10:49:59 przez Misiak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 08:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
po pierwsze nie było silnika 1Z w A3 .... (chyba ze sam go tam włożyłes .. ;-) ) a przyczyny kipskiego odpalania gdy jest rozgrzany szukałbym w zmeczonej juz pewnie pompie wtryskowej ...
p.s jaka masz dawke startowa .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 28.maja.2007 12:36:20 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 08:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2007 08:26:36
Posty: 24
to nie pompa tylko czujnik sam miałem tak przy caddy odłacz koste od temperatury i wtedy spróbój odpali na szczał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 10:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Własnie chodzi o to ze czujnik juz zmienilłem i nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Odpiąc kostke zawsze moge ale przeciez nie bede odpinal za kazdym razem jak bedzie cieply silnik, czy chcesz przez to powiedziec ze wiazka z kablami jest gdzies walnieta??

Jesli pompa wtryskowa by sie juz zmeczyla to miala by rowniez jakies objawy przy szybszej jezdzie, glownie przyspieszaniu itp. Natomiast jedyny problem jest przy odpaleniu na cieplym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 11:05:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Napisz jaki masz silnik w A3... nie wiem dokladnie ale w niektorych softach grupy VAG jest zwalona dawka startowa i dlatego pali kiepsko na ciepłym.
Podobno pomaga jakas poprawka w sofcie u dosiwadczonego tunera.
Poszukaj na www.tdi.pl - tam czesto o tym pisali.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 11:24:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Jakie moga byc koszty takiej poprawki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 11:55:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
proponuje najpierw sprawdzić kąt wtrysku i ustawienie rozrządu ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 11:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Mauzer napisał(a):
proponuje najpierw sprawdzić kąt wtrysku i ustawienie rozrządu ;)


Dzieki za info. Byłbym jeszcze wdzięczny za podanie zaufanej osoby najlepiej we Wrocławiu, która mogłaby taka diagnostykę przeprowadzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 12:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Sprawdź to co Ci Koledzy wcześniej pisali, jak będzie wszystko ok to soft do poprawki (przy okazji można mu dorzucić parę koników).

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 12:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Kobra7 napisał(a):
Sprawdź to co Ci Koledzy wcześniej pisali, jak będzie wszystko ok to soft do poprawki (przy okazji można mu dorzucić parę koników).


90KM nie jest złe ale 110KM byloby lepsze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 12:28:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mauzer napisał(a):
proponuje najpierw sprawdzić kąt wtrysku i ustawienie rozrządu ;)


to by mial wogole problemy z odpaleniem ... a tak ma tylko na cieplym ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 12:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Pytałem o tą usterke w serwisie. Wiec na 90% stwierdzili ze jest to czujnik 80zl nie majatek wiec wymienilem ale nadal jest to samo. Za 100zl moga przeprowadzic diagnostyke ale nie jestem przekonany czy to moze wiele zmienic, ale moze dowiem sie jakis ciekawych rzeczy. Dodam ze rozmawialem z serwisem Audi we Wrocławiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 22:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Też tak miałem i okazało sie że pompa umarła! Jechać będzie normalnie tylko problem z zapaleniem na rozgrzanym silniku! Ile ma nalatane czy często zmieniasz filter paliwa i jakie lejesz paliwo?

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 23:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:25:37
Posty: 7
Lokalizacja: Wielkopolska
Paliwo tankuje na BP normalny ON, nie zaden Ultimate. Filtr co 15 tys. km. Przebieg auta to obecnie 188 tys. km. Usterka jest od 170 tys. km. czyli od kiedy go mam. Poza tym odpalaniem na cieplym silniku zadnych innych objawow, tylko ten jeden. Krecenie dluższe to ok 1-2 sekund bywa roznie.
Ostatnio jeszcze slysze przed odpaleniem jak przekrece stacyjke gdzies jakas pompke ktora cos pompuje tak jakby paliwo, mialem wczesniej tez diesla i takiego odglosu nie bylo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 08:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprawdź korekty na zimnym (przy starcie) i na goracym silniku. Blok 01 grupa 013.
Ja mam podobny problem i wina lezy niestety w pompie wtryskowej. Winna jest sekcja wysokiego ciśnienia , która po prostu się zużyła.
Zresztą - korekty prawdę Ci powiedzą. Info jak przeprowadzić diagnostykę znajdziesz w podwieszonym poście meszruma, jest tam również mój film instruktażowy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 11:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2006 10:34:50
Posty: 8
Lokalizacja: olsztyn
spanky napisał(a):
po pierwsze nie było silnika 1Z w A3 .... (chyba ze sam go tam włożyłes .. ;-) ) a przyczyny kipskiego odpalania gdy jest rozgrzany szukałbym w zmeczonej juz pewnie pompie wtryskowej ...
p.s jaka masz dawke startowa .... :?:



ja miałem to samo u siebie w a4, 1.9 TDI silnik AFN, tez wyminiłem czujnik temperatury i nic nie pomogło i tak jeździłem i tydzien temu jak zgasiłem auto to już nie odpaliłem i okazało że poszła cała elektronika pompy wtryskowej, regeneracja tego to koszt około 700 przynajmniej takie ceny sa u mnie.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 12:57:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A ja bym sie upierał przy tym ze wystarczy myk w sofcie i bedzie palił od strzała....
Wejdz na forum na tdi.pl i poszukaj usera o niku "rob555" i zapytaj co i jak...


pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 17:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
Gdzieś usłyszałem że aby sprawdzić czy w tym przypadku jest to uszkodzona pompa wtryskowa należy polać ją zimną wodą, jeżeli wtedy autko odpali bezproblemowo to diagnoza jest jednoznaczna: pompka do wymiany lub regeneracji.

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 19:01:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
KIFER napisał(a):
Gdzieś usłyszałem że aby sprawdzić czy w tym przypadku jest to uszkodzona pompa wtryskowa należy polać ją zimną wodą, jeżeli wtedy autko odpali bezproblemowo to diagnoza jest jednoznaczna: pompka do wymiany lub regeneracji.

To samo uslyszalem ostatnio w rozmowie z pompiarzem. Nie mialem okazji jeszcze przetestowac, ale widze ze to nie pierwsza taka opinia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 19:06:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
widać coś w tym musi być

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: