Rok temu pytałem się Darma, który ma sporą wiedze na temat A8, na temat A8 3,3 TDI i tak mi odpisał:
Świetny i bardzo mocny motor, a z chipem np. vtech to potwór.
I to jedyna zaleta tego V8 TDI.
Wada to dosyć spore spalanie na poziomie ok. 14-15 litrów w mieście
i 9-12 trasa.
Kosmiczne koszty utrzymania np. w porównaniu z 4.2 benzyną.
Tylko o 100% wyższe niż 2.5TDI by były gdyby prawie nieistniejący rynek części zamiennych oraz używanych.
Szybkiemu bardzo zużyciu ulegają wałki rozrządu i dostępne są tylko w serwisie za 12 tys. zł komplet. Skrzynia biegów automat żle znosi tą moc
(w zasadzie moment obrotowy),
jak również przednie przeguby oraz przekładnia kier. pomimo, że to quattro. Awaryjna elektronika silnika.
Ogólnie nieznacznie bardziej awaryjny niż motory 2.5 TDI V6 z A6 `98-01,
tylko że dużo wyższe koszty usunięcia usterek.
O 50% tańszy w eksploatacji+spalanie jest nawet 4.2 benzyna.
Dużo lepszy i o wiele tańszy w eksploatacji jest 2.5 TDI 180KM+chip.
I więcej jest zamienników, choć nie aż tyle co w przypadku słabszych
2.5 TDI 150KM (ale to zdecydowanie za słaby silniczek).
Koszt eksploatacji podobny jak 4.2 gdyż to co się zaoszczędzi na paliwie
to wyda się przy rozrządzie i innych pomniejszych pierdołach,
oraz przy zakupie.
Zdecydowanie odradzam dwa motory 3.3 TDI oraz 3.7 benzynę
w A8 po `99 roku.
Nie wiem jak to wygląda na dzień dzisiejszy
