.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 19:03:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] lambda - pierwsze efekty jej wymiany
PostNapisane: 28.maja.2007 12:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Witam.

Od zakupu auta jesienią 2006 borykałem się z problemem szarpania gdy samochód był zimny oraz gdy przestygł. Po wymianie kopułki, filtra paliwa oraz nieszczelnej podstawy monowtrysku sytuacja uległa poprawie/zmianie. Samochód już mniej szarpał i w innym zakresie temperatur - tym razem tylko gdy trochę przestygł po jezdzie. Kilka dni temu postanowiłem wymienić sondę lambda na uniwersalną 3 żyłową Boscha ...

Od tamtego czasu szarpanie całkowicie ustało. Nie ma tez charakterystycznego przymulenia więc widać, że winna była lambda, niemniej jednak zauważyłem jeszcze kilka zmian po założeniu nowej sondy.

- Po uruchomieniu silnika po nocy obroty skoczyły do 1500. Wcześniej maxymalnie 1200 łapał na zimnym.

- Po przyjechaniu z trasy na jałowym miałem koło 750-800obr. Wczesniej nie spadało ponizej 900.

- Na 5tym biegu przy 120km/h na płaskiej nawierzchni, bezwietrznie miałem niemal 3500obr/min. Wcześniej około 3100.

- Uległa poprawie reakcja na pedał przyspieszenia, Obroty zwiekszają się bez opóźnienia.

- Czytałem gdzieś, że charakterystyczne ustepowanie pedału gazu a potem jedo samoistny powrót to wina sondy, jednak po jej wymianie sporadycznie nadal występuje ten efekt.

- Nie wiem jaki dokładnie wpływ wymiana sondy będzie miała na spalanie ponieważ przejechałem zbyt mały dystans, ale zaktualizuje dane gdy będą one już miarodaje.


Najbardziej w tym wszystkim zastanawiają mnie obroty biegu jałowgo i przełożenie V/obr. Czy ktoś się z czyms takim już spotkał lub wie chociażby z teori z czego to wynika ?!

Pozdrawiam

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 13:32:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Jeśli chodzi o stosunek V/obr to albo popełniłeś błąd w obserwacjach albo sprzęgło zaczyna kończyć żywot. Tylko poprzez zmianę skrzyni może zmienić się stosunek V do obr/min. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 13:44:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
sylwiasty napisał(a):
Witam! Jeśli chodzi o stosunek V/obr to albo popełniłeś błąd w obserwacjach albo sprzęgło zaczyna kończyć żywot. Tylko poprzez zmianę skrzyni może zmienić się stosunek V do obr/min. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Nie mylisz sie :peace:
Mowa oczywiście o wskazaniu na zegarach. W rzeczywistości stosunek ten można zmienić poprzez zmiane kół/opon :diabel:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 13:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Dobrze by było zresetować ECU po wstawieniu nowej sondy. Odłącz akumulator na kilka minut a potem uruchom silnik i zostaw na jałowym żeby zagrzał się do włączenia wentylatora. Pośmigaj trochę na benzynie i wtedy zobacz czy obroty ci dalej będą szaleć.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 21:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Nie miałem czasu na razie bawić się w odłączanie akumulatora ale postaram się to zrobić przy najbliżej okazji. Pytanie czy ma znaczenie którą klemę odepnę pierwszą oraz którą pierwszą podepnę ? :diabel:

Dziś zaraz po odpaleniu także ujrzałem 1500obr/min. Po osiągnięciu przez silnik okolic 90C spadły do 800.

Mam nadzieję, że wspomniany wzrost obr/V nie jest jednak objawem padającego sprzęgła no ale to wyjdzie w praniu. Ponadto muszę się bliżej temu przyjrzeć ;)

Na razie najbardziej mnie cieszy, że silnik chodzi równo i nie szarpie/przymula niezależnie od temperatury.

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 21:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Nie ma znaczenia którą klemę zdejmiesz. Wystarczy jak odepniesz minus i poczekasz 30 minut. Po podłączeniu klemy uruchom auto dopiero po wystudzeniu - może przyniesie poprawę. Miałem podobne chece jak mi sie ECU od złej emulacji na gazie rozjeżdżało. :diabel:

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 21:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
sylwiasty napisał(a):
Nie ma znaczenia którą klemę zdejmiesz. Wystarczy jak odepniesz minus i poczekasz 30 minut. Po podłączeniu klemy uruchom auto dopiero po wystudzeniu - może przyniesie poprawę. Miałem podobne chece jak mi sie ECU od złej emulacji na gazie rozjeżdżało. :diabel:


Jutro powalczę - mam nadzieje, że reset ECU wystarczy :diabel:

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 14:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
OK, po 30 minutowym zabiegu resetu ECU obroty wyglądają następująco ... 1250obr/min silnik zimny, 950obr/min silnik rozgrzany. Wygląda na to, że śmiga jak trzeba :581:

Przy okazji czekania na podłączenie akumulatora obejrzałem wszystkie przewody i znalazłem miejsce gdzie silnik bierze lewe powietrze - na odcinku między filtrem powietrza a silnikiem sparciała guma i pękła minimalnie ale na odcinku >0,5cm. Jaki może to mieć wpływ na pracę silnika ?

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 14:56:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Co do tych obrotów przy 120km/h: Najprawdopodobniej różnica w obserwacjach wynika z Twojego błędu, bo sprzęgło mogłoby Ci się ślizgać, ale wiedziałbyś o tym, i czuł to. Ponadto sprzęgło ślizgałoby Ci się przy jeździe pod górę, przy ruszaniu, a nie przy jeździe po płaskim ze stałą prędkością na wysokim biegu.

Nie zgadzam się także, że zmiana wielkości kół wpłynie na wskaźniki i stosunek V/obr. Obrotomierz będzie wskazywał bez zmian, bo przecież on mierzy obroty na wale, a prędkość na zegarze będzie przekłamana w stosunku do rzeczywistej (za sprawą niewymiarowych kół), ale nadal na liczniku będzie ten sam stosunek. ;)

[edit]
Teraz widzę swój błąd...

Simpson napisał(a):
Mowa oczywiście o wskazaniu na zegarach.


Przepraszam Simpson za wybiórcze odczytanie Twojego posta. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 15:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
sebolec napisał(a):
Co do tych obrotów przy 120km/h: Najprawdopodobniej różnica w obserwacjach wynika z Twojego błędu, bo sprzęgło mogłoby Ci się ślizgać, ale wiedziałbyś o tym, i czuł to. Ponadto sprzęgło ślizgałoby Ci się przy jeździe pod górę, przy ruszaniu, a nie przy jeździe po płaskim ze stałą prędkością na wysokim biegu.


Jutro ruszam w trasę więc poobserwuję jeszcze raz dokładnie te zależności. Też mi się wydaje, że przy jeździe ze stałą prędkością sprzęgło nie powinno się ślizgać. W niedzielę opisze spostrzeżenia.

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 21:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Niestety do uzyskania 120km/h muszę kręcić do dokładnie 3400obr/min. Przy 4000obr jest równo 140km/h. Zakładając, że wcześniej było 3100 to o te 300obr nie ma chyba co kruszyć kopii ... no chyba, że coś się zacznie dziać ;)

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 15:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:03:25
Posty: 25
Lokalizacja: Mława
w mojej niuni B4 2.0 90KM przy obrotach 2800 - 2900 mam 120km/h
bo przy 3000 mam cos kolo 130km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 23:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
pajak16k napisał(a):
w mojej niuni B4 2.0 90KM przy obrotach 2800 - 2900 mam 120km/h
bo przy 3000 mam cos kolo 130km/h


U mnie to jest nieosiągalne bo mam bardzo krótką skrzynię - CGT. 5 ty bieg ma takie przełożenie jak 4ka w skrzyni CCE/CDY którą pewnie posiadasz ;)

PS

Wygląda na to, że te 3400 obr przy 120km/h to normalka w mojej skrzyni. Pewnie wcześniej coś źle odczytałem :diabel:

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 23:14:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Pewnie, że normalka. Ja w b4 abk przy 140 km/h też miałem 4000 obr. :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 23:38:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
sebolec napisał(a):
Pewnie, że normalka. Ja w b4 abk przy 140 km/h też miałem 4000 obr. :peace:

Najciekawsze jest to, ze producent montowal to tych samych modeli i silnikow skrzynie o roznych przelozeniach a roznicy w spalaniu miedzy nimi praktycznie nie ma.
W obecnym aucie C-4 silnik 2.0 ABK mam przy 140 km/h 4000 obr. a spalanie tylko o litr wieksze od poprzedniego auta B-3 z silnikiem 1.8 PM, gdzie przy 140 km/h mialem ok. 3200 obr/min.
Wydaje sie ze przy wiekszej masie i wyzszych predkosciach obr. silnika, ciezsze o 300 kg. C-4 powinno spalic proporcjonalnie duzo wiecej, jednak tak nie jest :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: