.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 16:52:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 11:54:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8322
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Chyba 3.3 TDI najdroższe, potem ?? 2.5 TDI albo 4.2 ale nie wiem które....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 12:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2007 13:08:03
Posty: 16
A jeszcze znalazłem coś takiego jak 2.8L 194KM (rocznik 2000).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 12:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Wiesz to lepiej poszukaj A8 1600 :): .Chłopaki ci dobrze radzą,a ty ich nie słuchasz.Moim zdaniem jak A8 to 4,2 :): .Jak diesel to 2.5V6TDI-180KM-nie należy do tanich w ekspolatacji tak jak 3.3V8TDI i nie chodzi tu o paliwko.3.7 sobie odpuść to już lepiej 4.2 zużycia podobne,a moc dużo lepsza :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 12:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
rafala6 napisał(a):
Wiesz to lepiej poszukaj A8 1600 :): .Chłopaki ci dobrze radzą,a ty ich nie słuchasz.Moim zdaniem jak A8 to 4,2 :): .Jak diesel to 2.5V6TDI-180KM-nie należy do tanich w ekspolatacji tak jak 3.3V8TDI i nie chodzi tu o paliwko.3.7 sobie odpuść to już lepiej 4.2 zużycia podobne,a moc dużo lepsza :peace:


Kolego miałem osobiscie A8 2.5 180 PS teraz mam także 3.3 V8 ktorym smigam od kolegi czasami
Wiec spalanie jest prawie identyczne! 9-13 L w obydwu przypadkach
natomiast kultura pracy oraz osiagi miazdzaco inne jezeli diesel to tylko zadbany oczywiscie 3.3 TDI Quattro !!!
Kazde autko sle ekspolatowane sie sypie szczegolnie diesle nie ma regoly

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 12:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2007 13:08:03
Posty: 16
rafala6 napisał(a):
Chłopaki ci dobrze radzą,a ty ich nie słuchasz.

Słucham słucham, tylko czasami jeden mówi co innego niż drugi dlatego chce dokładnie poznać opinię kilku ludzi :)

rafala6 napisał(a):
Jak diesel to 2.5V6TDI-180KM-nie należy do tanich w ekspolatacji tak jak 3.3V8TDI i nie chodzi tu o paliwko.

To znaczy 3.3V8TDI jest tańszy w eksploatacji od 2.5V6TDI? Masz na myśli że 2.5V6TDI będzie mniej palił ale za to często w serwisie natomiast 3.3V8TDI będzie więcej palił ale za to bezobsługowo jeśli chodzi o serwis?

Dzięki za wszelkie rady, w ten weekend jadę do Niemiec i będę musiał się na jakiś silniczek zdecydować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
2.5V6 i 3.3V8TDI mają prawie te same usterki bardzo kosztowne.Jak bezawaryjnie to benzynka najlepiej 4.2 :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
3.3TDI będzie jakieś 60% droższy w eksploatacji od 2.5TDI.
w 3.3 TDI masz 2 turbiny, 2 lmm [które by wymienić wymagają rozebrania połowy silnika], litry oleju, wałki najgorszej z możliwych jakości...

najtańsze będzie 4.2 zagazowane, z tym, że gaz w A8 po fl to... :/

raz jeszcze powtórzę: to nie jest auto, w użytkowaniu którego zadajesz pytanie o koszty. gdy było nowe, to kosztowało ponad 300 000 PLN. teraz kosztuje 1/6 tego, lecz koszty serwisowania pozostały na poziomie niezwykle wysokim. co więcej, to auto bedzie mieć nawet i 7 lat... będzie wymagało nakładów by było w stanie dobrym, wszak nikt nie sprzedaje auta po wymianie wszystkich części eksploatacyjnych. na początek dolicz jakieś 6 - 10 000 PLN do ceny zakupu tytułem dużego serwisu.
skrzynia biegów do 3.3TDI kosztuje 45 000 PLN pod warunkiem, że starą zostawisz w serwisie. dla porówniania - C5 AKE - skrzynia kosztuje 22 000 PLN.
osiągi tych aut są zbliżone.


miałem 2 sztuki A8 [2001] i wiem, o czym piszę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2007 13:08:03
Posty: 16
Więc usiadłem z kalkulatorkiem i policzyłem...

Przyjąłem że:
2.5TDI pali średnio 12l, 3.3TDI pali średnio 13l, 4.2 LPG pali średnio 17l.
Na dzień dzisiejszy średnia cen paliw w PL jest: ON: 3,61zł, LPG: 1,83zł.

Tak więc przejechanie 100km kosztuje:
2.5TDI: 43zł
3.3TDI: 47zł
4.2LPG: 31zł

Wynika z tego że najekonomiczniej jeździ się silnikiem 4.2 z LPG, dodatkowo utrzymanie silnika 4.2 jest tańsze niż TDI (wedle waszych opinii).
Jeśli w którymś punkcie się mylę to mnie poprawcie, niektóre wartości zaokrągliłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:25:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8322
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
4.2 w/g mnie jest najrozsądniejszą opcją
Dodam jeszcze że sam niedługio taki właśnie kupuję
Ale LPG w nim nie ma i raczej (nie mówię nigdy nigdy) nie bedzie

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Powtarzam poraz kolejny 3.3 to zupełnie inna generacja silnka deisla i te porównania mają sie nijak

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Bero napisał(a):

Wynika z tego że najekonomiczniej jeździ się silnikiem 4.2 z LPG, dodatkowo utrzymanie silnika 4.2 jest tańsze niż TDi


Jak byś do tego wybrał wersje S8 z manualną skrzynia , to spalanie spadło by o jakieś dwa litry a przyśpieszenie od 0-100 zmalało by o jakies 4 s , myśle ze to był by najlepszy wybór.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Pablo200 napisał(a):
Powtarzam poraz kolejny 3.3 to zupełnie inna generacja silnka deisla i te porównania mają sie nijak
Masz racje,ale w nim wałeczki :): też się robią okrągłe.O hydraulice nie wspomne :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:42:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
mały v8 napisał(a):
Bero napisał(a):

Wynika z tego że najekonomiczniej jeździ się silnikiem 4.2 z LPG, dodatkowo utrzymanie silnika 4.2 jest tańsze niż TDi


Jak byś do tego wybrał wersje S8 z manualną skrzynia , to spalanie spadło by o jakieś dwa litry a przyśpieszenie od 0-100 zmalało by o jakies 4 s , myśle ze to był by najlepszy wybór.
Zgadza sie. Tu masz cos ciekawego, jeśli cała reszta bylaby OK: http://moto.allegro.pl/item196166271_au ... _2_v8.html

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
rafala6 napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Powtarzam poraz kolejny 3.3 to zupełnie inna generacja silnka deisla i te porównania mają sie nijak
Masz racje,ale w nim wałeczki :): też się robią okrągłe.O hydraulice nie wspomne :peace:


Nie ma aut niezniszczalnych.
Ale prowidłowa eksploatacja jest gwarancją długiej zywotnosci

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 14:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Pablo200 napisał(a):
rafala6 napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Powtarzam poraz kolejny 3.3 to zupełnie inna generacja silnka deisla i te porównania mają sie nijak
Masz racje,ale w nim wałeczki :): też się robią okrągłe.O hydraulice nie wspomne :peace:


Nie ma aut niezniszczalnych.
Ale prowidłowa eksploatacja jest gwarancją długiej zywotnosci
Podpisuje się własnymi łapami :): :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 14:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2007 13:08:03
Posty: 16
Podoba mi się np. to autko: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2676299


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 21:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Bero napisał(a):


cos tu jest nie tak...

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 00:01:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2007 13:08:03
Posty: 16
W sensie że za tanio, za mały przebieg czy co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 01:54:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
martab99 napisał(a):
Tu masz cos ciekawego, jeśli cała reszta bylaby OK: http://moto.allegro.pl/item196166271_au ... _2_v8.html


To ogłoszenie idzie trzeci raz, poprostu ceny części blacharskich są zabójcze, nie wiem czy na same uzywki przy tej stłuczce starczyło by 5 tyś, do tego opłaty celne , rejestracja, robocizna, nie ma tak kolorowo :/ ...w sumie wyjdzie tyle co by kupił ładne nie bite.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 09:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
mały v8 napisał(a):
martab99 napisał(a):
Tu masz cos ciekawego, jeśli cała reszta bylaby OK: http://moto.allegro.pl/item196166271_au ... _2_v8.html


To ogłoszenie idzie trzeci raz, poprostu ceny części blacharskich są zabójcze, nie wiem czy na same uzywki przy tej stłuczce starczyło by 5 tyś, do tego opłaty celne , rejestracja, robocizna, nie ma tak kolorowo :/ ...w sumie wyjdzie tyle co by kupił ładne nie bite.
Tylko przeważnie nie bite mają kolosalne przebiegi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: