Cześć,
mojego 1Z-eta zaczęło ostatnio szarpać, początkowo tylko w niskim zakresie obrotów 1700-2000, teraz już także przy wyższych. Poza tym przy takim sarpnięciu potrafi puści niezłego "bąką" z czarnego dymu.
Podłączyłem go do VAG'a, niestety na razie tylko na jałowym, oto co uzyskałem.
Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cc ... 28c27.html
Grupa 001,003,004,005 008, 009, 011, 013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2db ... a060d.html
I jeszcze wykres TDI Timing
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/895 ... 84d75.html
Dodam, że 2-ga pozycja w Grupie 0000 nie jest stała ale zmienia sie w zakresie 38-41. Poza tym wartość ta zmniła się od ostatniego podłaczenia pod VAG'a kilka miesięcu temu - wtedy było 51, czyli w normie.
Co może być przyczyną takiego samoczynnego przestawienia sie kąta wtrysku?
Kiedyś miałem podobne problemy gdy poluzowało się koło na wale (niestety nie wime jak się fachowo nazywa). Po wymianie (ok 50 tys. km temu) nie było już problemów. Czy to może być powtórka tego samego?
Acha, VAG jeszcze pokazał kilka błedów które po skasowaniu się nie powtórzyły poza 00539, który po skasowaniu po pewnym czasie sie znowu pojawił.
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
Są jeszcze inne rzeczy, które mogą mieć z tym związek, np. tuż po zapaleniu auta migają kontrolki temperatury i hamulca. Po przegazowniu do ok 1700 obrotów gasną i juz się nie świecą do nastepnego rozruchu silnika. Przyczyny?
Kolejna rzecz to przegrzewanie się silnika przy jeździe 150km/h i szybciej przez dłuższy okres czasu. Ostatnio podczas upałów (ok 30 stopni) pojeździłem troche po autostradzie A4 i po kilku minutach takiej jazdy zaplłiła sie kontrolka od temperatury, wskaźnik na desce pokazywał wtedy 100 stopni. Dodam, że wentylatory są sprawne. Czy wasze 1Z-ty podczas takich warunków tez sie grzeją?
Pozdrawiam,
Artur