.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:42:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] szarpie, przestawiony kąt wtrysku
PostNapisane: 31.maja.2007 14:01:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,

mojego 1Z-eta zaczęło ostatnio szarpać, początkowo tylko w niskim zakresie obrotów 1700-2000, teraz już także przy wyższych. Poza tym przy takim sarpnięciu potrafi puści niezłego "bąką" z czarnego dymu.

Podłączyłem go do VAG'a, niestety na razie tylko na jałowym, oto co uzyskałem.

Grupa 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cc ... 28c27.html

Grupa 001,003,004,005 008, 009, 011, 013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2db ... a060d.html

I jeszcze wykres TDI Timing
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/895 ... 84d75.html

Dodam, że 2-ga pozycja w Grupie 0000 nie jest stała ale zmienia sie w zakresie 38-41. Poza tym wartość ta zmniła się od ostatniego podłaczenia pod VAG'a kilka miesięcu temu - wtedy było 51, czyli w normie.

Co może być przyczyną takiego samoczynnego przestawienia sie kąta wtrysku?


Kiedyś miałem podobne problemy gdy poluzowało się koło na wale (niestety nie wime jak się fachowo nazywa). Po wymianie (ok 50 tys. km temu) nie było już problemów. Czy to może być powtórka tego samego?


Acha, VAG jeszcze pokazał kilka błedów które po skasowaniu się nie powtórzyły poza 00539, który po skasowaniu po pewnym czasie sie znowu pojawił.
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -


Są jeszcze inne rzeczy, które mogą mieć z tym związek, np. tuż po zapaleniu auta migają kontrolki temperatury i hamulca. Po przegazowniu do ok 1700 obrotów gasną i juz się nie świecą do nastepnego rozruchu silnika. Przyczyny?

Kolejna rzecz to przegrzewanie się silnika przy jeździe 150km/h i szybciej przez dłuższy okres czasu. Ostatnio podczas upałów (ok 30 stopni) pojeździłem troche po autostradzie A4 i po kilku minutach takiej jazdy zaplłiła sie kontrolka od temperatury, wskaźnik na desce pokazywał wtedy 100 stopni. Dodam, że wentylatory są sprawne. Czy wasze 1Z-ty podczas takich warunków tez sie grzeją?

Pozdrawiam,
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 15:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz przestawiony kąt wtrysku i na 99% to wina kola tego , ktore kiedys poprawiales. Szarpie bo cos jest z nastawnikiem. Dawka wolnych obrotow moze byc troche podnesiona na 3 mg , wtedy zjawisko ustanie. Czujnik temperatury paliwa jest w pompie i dlatego szarpie podczas przyspieszania. Mozna go wymienic ale potrzeba jakoegos fachowca. Zrob to teraz bo w ziemie moze byc wiekszy problem.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 19:44:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Podłączyłem VAG'a jeszcze raz i sprawdziłem grupe 007 i temperature paliwa. Czujnik wariował i pokazywał do minus 30 do +40 stopni.
No i co jest oczywiste znowu pojawiał się błąd czujnika temperatury paliwa
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent


Zadzwoniłem do zakładu na szczotkarską gdzie mi powiedziano, zebym od razu udał się do fachowca od pomp bo tam leży przyczyna. Zaś fachowiec od pomp (z Ołtarzewa pod Warszawą, może ktoś go zna) polecony przez ludzi ze szczotkarskiej już przez telefon stwierdził, że napewno padnięty jest sterownik pompy i naprawa to kosz 1500PLN !

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 19:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Klamca z tego fachowca, Zalatw sobie sam nastawnik od pompy nawet uszkodzonej mechanicznie ale takiego samego typu bo chyba w tym silniku byly dwa rodzaje. Daj do kogos kto sie zna na elektronice w autach i niech sam wymieni ten czujniczek.Za 1500 zl to sie robi generalke takiej pompy. Nie wydawaj w ciemno pieniazkow.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 22:04:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Mam pytanie do kolego Sulka - jakiego interface'a stosujesz do diagnozy B4 1Z ? Chce kupic dla siebie a nie wiem jaki wybrac - max 232, opto, czy kkl :?:

A co do wysokiej temperatury to u mnie dzieje sie oststnio podobnie - po tym jaki "mechanik" grzebal przy kącie wtrysku. Dlatego chce sam to sprawdzic, bo nie powinien w żadnym wypadku sie tak grzac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 22:41:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Używam chyba najprostszy interfejs jaki jest dostepny, taka czarna puszeczka podłączana pod RS-232. Na obudowie jest napis OBD II car interface ISO 9141.
Kupiony na allegro od gościa z Krakowa, jeśli chcesz to przeszukam archiwum poczty i znajde jego adres e-mail i prześle Ci na priv.

Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 10:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Jeśli mógłbyś podesłać mi namiary na sprzedawce to bardzo prosze. Nie chce wtopić i kupić czegoś co nie bedzie działało. Dzieki :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: