.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 19:00:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 W12 2001] Odpowietrzenie układu chłodzenia
PostNapisane: 02.cze.2007 00:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2007 17:17:21
Posty: 51
Lokalizacja: Mazowieckie
Witam,
Mam do Was pytanie odnośnie pięknej maszyny 6 litrowej A8. Mój kolega właśne stał się szczęśliwym posidaczam A8 W12 i wszystko było super do momentu wymiany płynu chłodzącego. Autko chodziło pięknie do momentu spuszczenia płyny z układu chłodzenia, potem zaczęły się schodki. Problem polega na odpowietrzeniu układu chłodzenia. Po wymianie płynu auto po chwlil zaczyna się grzać, sprawdzana była chłodnica i wszystko w układzie wygląda na sprawne a mimo to nie można odpowietrzć całego układu. Może kltoś przerabiał podobny temat i ma jakieś doświadczenia w tym temacie.
Wszelkie sugestie mile widziane.

_________________
----------------------------------------------------------------------

Audi A8 4,2 - moja pierwsza przygoda z Audi........

----------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 W12 2001] Odpowietrzenie układu chłodzenia
PostNapisane: 02.cze.2007 12:00:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
A co na ten temat mówi serwis? Powinni bez problemu usunąc przypadłość albo wskazać usterkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:13:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A jak wyglądał procez napełniania układu? Zalać i odczekać?
To źle.
Są 2 odpowietrzniki przed nagrzewnicą, 1 w górnej części chłodnicy (stojąc przodem do silnika to po prawej stronie), 1 nad termostatem.
Potem należy odpiąć zasilanie pompy obiegu,
Napełnić układ aż przeleje płyn przez odpowietrzniki.
Uruchomić na 3 minuty na 2000 rpm.
Wyłączyć silnik.
Podłączyć pompę obiegu płynu.
Uruchomić silnik na 10 minut na 2000 rpm.
Sprawdzić i uzupełnić płyn.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2007 17:17:21
Posty: 51
Lokalizacja: Mazowieckie
Tak, było zalane i odczekane. Tak jak zawsze standardowo.
Mam jeszcze pytanie o którą pompę chodzi czy o wodną czy o elektryczną.
I jak byś mógł mi powiedzieć w którym ona jest miejscu.
Bardzo dziękuję za rady.

_________________
----------------------------------------------------------------------

Audi A8 4,2 - moja pierwsza przygoda z Audi........

----------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 13:38:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Beluczio napisał(a):
Tak, było zalane i odczekane. Tak jak zawsze standardowo.
Mam jeszcze pytanie o którą pompę chodzi czy o wodną czy o elektryczną.
I jak byś mógł mi powiedzieć w którym ona jest miejscu.
Bardzo dziękuję za rady.

Pompka elektryczna wymuszająca obieg pod osłoną na podszybiu od strony kierowcy jest kostka na 2 piny do tej pompki.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 21:30:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2007 17:17:21
Posty: 51
Lokalizacja: Mazowieckie
Witam ponownie,
No więc nie udało się odpowietrzyć autka. Zrobione było dokładnie tak jak kolega podpowiedział. Wielkie dzięki.
Ale problem chyba niestety jest poważniejszy niż wydawało się na początku.
Rano jak samochód dłużej stoi bardzo ciężko odpala, jak już odpali to chodzi bardzo nierówno i na pewno nie na wszystkich cylilndrach, dodatkowo wali białym dymem. Po kilku odpaleniach wszystko się stabilizuje i chodzi normalnie.
Jeśli auto stoi na wolnych obrotach to temperaturę trzyma na 90 stopniach, natomiast po dodaniu gazu po chwili temperatura skacze do 120 stopni i wywala wodę.

Znam też dokładniej przyczynę usterki, a mianowicie w aucie nie działała kliima (nie była nabita) i po zrobieniu jej zaczęło się to grzanie. Jedno co jest pewne to to że nie działa wentylator klimy.

Co o tym sądzicie? Macie jakieś pomysły.?

_________________
----------------------------------------------------------------------

Audi A8 4,2 - moja pierwsza przygoda z Audi........

----------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 02:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Obawiam się, że ta usterka nie musi miec czegokolwiek wspólnego z klimą, aczkolwiek niedziałający wentylator klimy mógł wpłynąc na jej powstanie. Ciezkie odpalanie i bialy dym smierdza wybuchem uszczelki pod ktoras z glowic, o czym swiadczy rowniez wywalanie wody przy przegazowaniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: