.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 17:44:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [coupe 8B 2.3 NG] Cisnienie oleju
PostNapisane: 05.cze.2007 22:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
witam w sobote wymienilem popychacze chydrauliczne, rozrzad zalalem cstrola gtx5 i zauwazylem ze przy tem 80stopniC cisnienie na zegarze na wolnych obrotach spada do 1 bara, wg, autodty przy 2tys obr. powinno byc 2 bary takie tez jest ale czy nie za male na wolnych ? 750-800 obr.

no i czy syntetyl to dobry wybor? mam go w robocie i biore za friko wiec wziolem 4 litry... to jest 10-40 moze mineral lepszy?

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cisnienie oleju
PostNapisane: 05.cze.2007 22:33:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
troll oslo napisał(a):
witam w sobote wymienilem popychacze chydrauliczne, rozrzad zalalem cstrola gtx5 i zauwazylem ze przy tem 80stopniC cisnienie na zegarze na wolnych obrotach spada do 1 bara, wg, autodty przy 2tys obr. powinno byc 2 bary takie tez jest ale czy nie za male na wolnych ? 750-800 obr.

no i czy syntetyl to dobry wybor? mam go w robocie i biore za friko wiec wziolem 4 litry... to jest 10-40 moze mineral lepszy?

A jaki olej (jaka klasa) miałeś wcześniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 22:40:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cisnienie na wolnych troche niskie ale jeszcze nie jest tak zle, wiec nie bierz do glowy. Najwazniejsze, aby na wysokicg obrotach bylo na max.
U mnie cisnienie na wolnych jest 2 bar ale na polsyntetyku 10W 40
Ps. Mialem kiedys Merca ( nawet dwa :P ) i tam w/g instrukcji cisnienie oleju, na rozgrzanym silniku moglo spasc nawet do 0,3 bara
Jakie jest minimalne dopuszczalne cisnienie oleju w silnikach Audi ?
Ktos wie ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 22:47:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
ZiPi napisał(a):
Cisnienie na wolnych troche niskie ale jeszcze nie jest tak zle, wiec nie bierz do glowy. Najwazniejsze, aby na wysokicg obrotach bylo na max.
U mnie cisnienie na wolnych jest 2 bar ale na polsyntetyku 10W 40
Ps. Mialem kiedys Merca ( nawet dwa :P ) i tam w/g instrukcji cisnienie oleju, na rozgrzanym silniku moglo spasc nawet do 0,3 bara
Jakie jest minimalne dopuszczalne cisnienie oleju w silnikach Audi ?
Ktos wie ?


Przy 0.3 bar to już check krzyczy, że oleju nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 22:53:34 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ZiPi napisał(a):
Cisnienie na wolnych troche niskie ale jeszcze nie jest tak zle, wiec nie bierz do glowy. Najwazniejsze, aby na wysokicg obrotach bylo na max.
U mnie cisnienie na wolnych jest 2 bar ale na polsyntetyku 10W 40
Ps. Mialem kiedys Merca ( nawet dwa :P ) i tam w/g instrukcji cisnienie oleju, na rozgrzanym silniku moglo spasc nawet do 0,3 bara
Jakie jest minimalne dopuszczalne cisnienie oleju w silnikach Audi ?
Ktos wie ?

w Audi minimum to właśnie 0.3 bara na wolnych ale nikomu nie życzę takich wskazań

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 22:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
W 2,5 tdi V6 minimalne ciśnienie na biegu jałowym przy temp. oleju ok. 80 stopni wynosi 0,8 bar.
Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 23:18:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
hmmm to moze zaleje polsyntetyk...
a wczesniej to lalem nawet i mineral bo tak mi klekotaly popychacze ... do syntetyku dodawalem dodatku STP taj\ki gesty sirodek pomagalo i nie klekotaly....jakis czas... no i nie bylo tu jeszcze tak goraco jak teraz i nie zwracalem uwai na to...
no i moze tez byc iz wskaznik nie jest calkiem 100% wyskalowany mialem takie przypadki w daf ale to od powietrza byly....

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 07:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Ja mam w w swojej niuńce zalany full syntetic valvoline synpower 5w/40 i przy temperaturze oleju 70 stopni i 800obr/min ma 2,5 bara a przy lekkim dodaniu gazu tak przy około 1800 obr/min ma juz 5 barów. Jesli nie ma innych przeszkód: wycieków,nadmiernego zuzycia nie widze przeciwskazan w uzytkowania syntetyka

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 09:37:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ciśnienie oleju sprawdza się w jego temperaturze roboczej, czyli 90-100*C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 09:47:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
:) u mnie temperatura robocza to 70 stopni jak go katowałem przy 30 stopniach outside to olej miał max 75stopni ale przy normalnym uzytkowaniu nie przekracza 70 stopni na trasach rzedu 300km a zazwyczaj jezdze spokojnie

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 20:27:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Sprawdż tłoczek w pompie oleju.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: