.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:05:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 22:08:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wałki zregenerowane, cena wyjściowa 1200zł za kpl. wziąłem od Świątka również popychacze hydr. i podkładki dostałem 200zł rabatu :peace:
koło zębate, dźwigienki i kilka innych drobiazgów do odbioru w piątek z ASO (nie można kupić gdzie indziej)
skrzywione zawory wymienione na nowe :):

mam do kolegów pytanie, chodzi o zgranie wałków rozrządu, czy dobrze rozumię, że musze "krótki" wałek ustalić na podstawie nacięcia na czole wału ze strony zębatki i zablokowanie go (dorobiłem specjalnie ukształtowaną blachę) na równi z brzegiem głowicy, następnie długi wał dopasować tak aby jego nacięte czoło dało się zablokować w analogicznym miejscu po drugiej stronie głowicy :?:

dodatkowo chciałbym wiedzieć jakiej średnicy jest otwór ustalający wału korbowego :?:

czy powinienem coś wiedzieć przy montażu nowych popychaczy hydr. :?:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 22:38:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jarekle napisał(a):
czy powinienem coś wiedzieć przy montażu nowych popychaczy hydr. :?:


Muszą być dobrze posmarowane (tak samo jak dźwigienki i pastylki). Resztę ustawiasz jak przy "zwykłej" wymianie paska rozrządu (blokady, etc.).
Jak rozumiem - wykręciłeś już misę olejową i usunąłeś resztki starej hydrauliki np. z pompy oleju :): ... :?:
System olejowy i zaworki oczywiście są już sprawdzone i wydmuchane (oczyszczone) ??
:):
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 22:57:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
tu mnie złapałeś Piotrze, nie zaglądałem do miski :|
czy wszystko co się połamało i spadło na dół powinno być w misce, czy powinienem gdzieś jeszcze zajżeć?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 23:14:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie jestem myśliwym i nie próbuję Cię "przyłapać" :galy: :P . Nie zasnąłbym jednak spokojnie, gdybym nie zwrócił Twojej uwagi na (moim zdaniem) niezbędne w takim przypadku czynności :D . Misa w dół - obowiązkowo :!!:
Czy system olejowy zdążył coś zassać - raczej wątpię ale myślę że i tak warto go wykręcić, przemyć i wydmuchać. Taka jest moja opinia - decyzja, co oczywiste - należy do Ciebie ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 23:22:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
OK, thx :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 17:26:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
panowie czy popychacze trzeba napelnic olejem przed zamontowaniem??

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 17:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Ja też jestem etapie regeneracji wałków i mam nadzieję , że dziś wrócą od Świątka, tyle, że ja w ostatniej chwili do nich zajrzałem, przy okazji wymiany rozrządu. Jedna dzwigienka leżała sobie na głowicy bo wg mojej diagnozy popychacz nie "trzymał" ciśnienia. Na szczęście podkładka była jeszcze na swoim miejscu. Zamieściłem na stronce kilka wskazówek odnośnie montażu wałków i reszty bałaganu :D . Może Ci się coś z tego przyda.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 22:35:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
pomogło, fajne informacje potwierdzające przypuszczenia odnośnie montażu głowic, zwłaszcza że źródło bardzo wiarygodne :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 23:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Na zdrowie :peace:

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2007 21:17:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
w omawianym przypadku straty to 2 zawory wydechowe i 1 ssący (swoją drogą dziwnie są ustawione te zawory, że zawsze 1 z pary zamyka się odrobinę prędzej?!) koszty wymiany, sprawdzienia i doszlifowania pozostałych to w dobrym warsztacie 300zł :galy: dodam że to z nowymi zaworkami, myślałem że więcej mnie skasują
oczywiście przy tej niewątpliwej :zly: okazji poczyniłem inwastycje w nową hydraulikę i dźwigienki zaworowe itp., czego pierwszymi objawami jest cichsza praca motoru (choć nie wiem czy obecny dźwięk jest już czystą pracą silniczka, czy może coś jeszcze w nim słychać) oraz subiektywne odczucie, że motor bardziej ochoczo reaguje na dodanie gazu :):
cała zabawa zakończyła się wydaniem niespełna 3500zł w tym nowe płyny eksploatacyjne i inne potrzebna gadżety
boję się myśleć ile taka operacja kosztowała by mnie gdybym nie potrafił sam się tym zająć

pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc w rozwiązywaniu problemów

P.S.
kożystając z wyśmienitego dostępu sprawdziłem stan nieszczęsnej odmy i po podniesieniu owego filtra zdziwiłem się nieco, ponieważ mam prawdopodobnie zamontowaną nową konstrukcję zbudowaną z plastikowej puszki z jak zdołałem zauważyć małego labiryntu i lejków odprowadzających wytrącony olej spowrotem do miski, nie ma w owej konstrukcji żadnego filtra siatkowego czy fizelinowego (to chyba dobrze :peace: )

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: