wasylo napisał(a):
Może zajrzy tu kiedyś jakiś "pompiarz" który " rozwieje" nasze wątpliwośći odnośnie tego co najczęściej "zdycha" w tych pompach podczas gdy się ona zapowietrzy.
Właśnie...
Co będziemy się tu produkować ?
Wracając do tematu - gdyby to było takie proste pisałaby o tym ELSA.
Gdybyś odłączył na czas odpowietrzania sterownik podejrzewam, że narobiłbyś jeszcze większego bigosu.
"Oślepiłbyś" wtedy:
1. Elektromagnetyczny zawór wysokiego ciśnienia
2. Elektromagnetyczny zawór przestawiacza kąta wtrysku
3. Czujnik obrotu wałka pompy, mierzący prędkość obrotową i położenie
4. Czujnik temperatury paliwa, z którego sterownik potrzebuje informacji do obliczenia wtryśniętej masy paliwa
5. I wreszcie magistralę CAN do wymiany danych między sterownikiem pompy i sterownikiem silnika ECU
Rozłączenie tych wszystkich połączeń nie skończyło by się happy endem.
Ale to tylko moje hipotetyczne dywagacje...
Wasylo sprawdź na włączonym zapłonie wartości na kanale 18, przy sprawnej pompie (sterowniku) powinny tam być same zera (w poz. 3 i 4).
Jeżeli masz tam jedynki oprócz zer - uszkodzenie elektroniki sterownika jest wielce prawdopodobne, a raczej nawet pewne...
Tego Ci nie życzę...