Wracając do dyskusji o mocy i momencie obrotowym w seryjnym aucie V6:
Oto wyniki mojej zdrowej serii na kościach od Aligatora:
Maksymalny moment obrotowy - 296 Nm przy 3360 rpm - tutaj przyznaję rację, że książkowe 310 Nm jest chyba nie do osiągnięcia
Ale zdrowa seria może mieć nawet ponad 150 PS...
Porównując moje dane do danych z wykresów kolegów SebMisa i Wowo (bez obrazy
) wychodzą mi takie oto kwiatki:
SebMis - 140,6 PS przy 3641 rpm
Wowo - 145,9 PS przy 3827 rpm
Odczytałem mój moment obrotowy przy prawie identycznych obrotach silnika:
Przy 3648 rpm (kolega SebMis) mam 288 Nm - ze wzoru wychodzi 149,61 PS
Przy 3840 rpm (wowo) mam 276 Nm - ze wzoru wychodzi 150,93 PS
Przy 4000 rpm mam 268 Nm - ze wzoru wychodzi 152,66 PS (to już przegięcie)
Zaznaczam, że nie macie Panowie powodów do niepokoju, bo kości zmieniłem już z powrotem na moje ulubione - "diabelskie"
Pozdrawiam
carl
[+]
Dla przypomnienia skąd biorę moje wyliczenia:
Otóż moc jest to nic innego jak iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej, przy czym moment jest wyrażony w Nm, prędkość obrotowa w rad/s a moc w watach. Mimo iż są to jednostki podstawowe znacznie częściej używa się obr/min oraz KM – wtedy ta zależność wygląda następująco:
MOC = Moment x obroty / 7022
Czy się to zgadza - możecie sprawdzić na swoich wykresach...