.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.sty.2025 08:39:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wałek sportowy
PostNapisane: 09.lut.2005 00:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 15:37:19
Posty: 7
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.

Poszukuję wałka spotrowego do Audi 90 2,3 10V silnik typ NG z 1990 roku. Czy ktoś mi może podpowiedzieć, gdzie się za czymś takim ruszyć, ewentualnie może ktoś ma coś takiego na sprzedanie. Planuję na lato troszeczkę zwiększyć moc w swojej niuni, bo 136KM do quattro i tej masy, to trochę za mało i chciałbym zacząć od głowicy i zmiany wałeczka.

Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 09:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam

Mam jedno podstawowe pytanie co chcesz przez to osiągnąć i czy samochód bedzie używany do codziennej jazdy? Sama wymiana wałka nic nie da. Dobrze że chcesz jeszcze zrobić głowicę ale to nie koniec... Po założeniu wałka powinieneś zająć sie jeszcze wydechem ale nie montując jakiegoś samopała na końcu tylko budując układ od nowa do zmienionych parametrów silnika. A wszystko to "zestrioć" na hamowni. Niezastąpiony jest w tej sytuacji chpituning. A po tych wszystkich operacjach broń Boże nigdy nie montuj gazu bo długo się nie nacieszysz autkiem...

W kraju dobre wałki produkuje Lech Świątek zadzwoń i zapytaj.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 10:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
Wojtek ACoupeQ napisał(a):
Witam
W kraju dobre wałki produkuje Lech Świątek zadzwoń i zapytaj.


...yhy do seja hyba :): ja natomiast spotkałem sie z opinią że po zamontowaniu wałków świątka to w oleju jakoś dziwnie przybyło opiłków żelaza... :): :zly:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 10:11:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Wojtek ACoupeQ napisał(a):
Niezastąpiony jest w tej sytuacji chpituning.Pozdrawiam


W NG nie ma możliwości cziptuningu bo wtrysk jest mechaniczny. A o wałkach sportowych do 2.3 było juz na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 12:14:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jeżeli chodzi o Świątka to tylko pdałem go jako przykład polskiej produkcji. A moje niedopatrzenie spowodowało wzmiankę o chiptuningu. Mimo to jeżeli jest możliwość to po takich zabiegach powinno się zestroić elektronikę do nowych parametrów silnika oczywiście jeśli w danym modelu występuje elektronika...
Co do wtrysku mechanicznego, przyznaje się, nie mam pojęcia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sportowy wałek rozrządu do 2.3
PostNapisane: 09.lut.2005 21:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Mialem coś napisać ale mi się nie chce ... była o tym mowa kilkukrotnie
np tutaj: -> http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=3954&highlight=catcams To sa wałki Belgijskiej firmy Catcams (www.catcams.be) Z tego co widze Świątek oferuje obecnie (od niedawna) wałki o identycznych parametrach krzywek, wzniosów itp co w/w (robnią na ich licencji czy jak ) przerabiając z oryginalnego wałka.
Idealny byłby 267 / 266° - 228 / 226° 11.20 / 11.20mm 1.00 / 0.90mm O.E.M. nie zepsuje dołu a jeszcze poprawi górę
Auto powinno rozwuijac bardzo ładnie moć do konca swoich max. obrotów do odcięcia czyli ok. 6300- 6400 obr / min

Mocniejszego nie polecam bo na pewno ucierpiałałaby elastycznośc, prawdopodobnie trzeba by było juz usuwac ogranicznik obrotów
bo silnik wkręcałby się na nienzane mu dotąd obszary obrotów :) - co w przypadku tej dość prostej konstrukcji odbiło by się pewnie
na jego trwałości. Silnik (układ korbowy) na pewno nie jest tak dobrze wyważony jak w 2.3 20 v ..... więc b.wysokie obroty mogłby mu zaszkodzić

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: