.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 20:45:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2007 16:37:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
W momencie uruchamiania silnika nastawnik Twojej VP44, Shnol - ustawiony jest w pozycji na max. późno (LATE).
Ciśnienie paliwa przed uruchomieniem jest równe zeru, więc nie ma możliwosci ustawienia innego kąta wtrysku.
W czasie samego rozruchu ciśnienie w części niskociśnieniowej jest na tyle małe, że nie odgrywa większej roli w nastawieniu kąta początku tłoczenia.
Dlatego nieodzowne jest poprawne ustawienie mechaniczne pompy VP44 tak, aby w ogóle możliwy był rozruch Twojego AKE.
I tutaj masz rację...
Według ELSY kąt początku wtrysku w Twoim AKE powinien być ustawiony w nastawach podstawowych (basic settings) na spaet (późno) 2* ATDC (+/-2*) - koniecznie przy wysterowaniu z poz. 4 równym 100%.
Takie ustawienie w Twoim AKE pokaże w logu 004 statycznym kąt po stronie BTDC, czyli prawidłowy...
Spróbuj i napisz nam jak to wygląda.
Jak zamierzasz wymieniać VP44 - najpierw upewnij się , że to na 100% jej wina...
Szkoda pieniędzy... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2007 16:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Mam podobne objawy.
Gdzie mozna zregenerowac taką pompe wtryskowa aby nie wykonczyło finansowo?Mecze sie juz pare lat.Nieraz pali na dotyk innym razem trzeba chechłac nawet z 20sek.
2,5TDI 1994
Pozdro

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 21:10:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Carlnova, w jaki sposob my merzymy ten kat? VAGem, wedlug czujnika na 3-m wtrysku, tak?
Teraz, jak pompa est zaslaba, to ona nie ma mozlivosci otworyc ten wtrysk, bo nie starczy cisnenia tak? albo otwora, ale troche zapozno. i co mamy? 6-7 sopny ATDC!!! A juz jak ten cholerny AKE ma obroty 800/min wysoke cisnenie est wieksze i kat my patrymy jako 2* ATDC(prykladne)
I te ustawienia, te 2*, est prawidlowe jak ta vp44 est nowa, albo chociaz w pozontku.
Nie stwerdzam tego absolutne i na 100%. To est moj pomysl i tylko!
Ta teorija bede podtwerdzona, ezeli po wymiane bede palic na dotyk.
W kazdym razie napisze jak to bylo, i czy zostal zadowolony ;)
Pozdrawiam

PS jak znasz jakis dobry warsztat z tymi pompami (miele widziany Lublin, Bialystok, W-wa) bede dziekowal serdeczne i prywioze osobisce Ukrainska wodke z pepzem :diabel: :peace:

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 21:30:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Shnol napisał(a):
Carlnova, w jaki sposob my merzymy ten kat? VAGem, wedlug czujnika na 3-m wtrysku, tak?
Teraz, jak pompa est zaslaba, to ona nie ma mozlivosci otworyc ten wtrysk, bo nie starczy cisnenia tak? albo otwora, ale troche zapozno. i co mamy? 6-7 sopny ATDC!!! A juz jak ten cholerny AKE ma obroty 800/min wysoke cisnenie est wieksze i kat my patrymy jako 2* ATDC(prykladne)
I te ustawienia, te 2*, est prawidlowe jak ta vp44 est nowa, albo chociaz w pozontku.
Nie stwerdzam tego absolutne i na 100%. To est moj pomysl i tylko!
Ta teorija bede podtwerdzona, ezeli po wymiane bede palic na dotyk.
W kazdym razie napisze jak to bylo, i czy zostal zadowolony ;)
Pozdrawiam

PS jak znasz jakis dobry warsztat z tymi pompami (miele widziany Lublin, Bialystok, W-wa) bede dziekowal serdeczne i prywioze osobisce Ukrainska wodke z pepzem :diabel: :peace:


:diabel: :diabel: :diabel:

Witaj Shnol :peace:

To najlepszy znany mi fachowiec od pomp VP44:

DIESEL SERWIS
Podkowiński Bogdan
05-830 Nadarzyn (k. Warszawy)
ul. Graniczna 4
tel: 022 729 89 50
0-606-820-768


Polecam Ci jeszcze Diagtronika z Janek

http://www.diagtronik.pl/

...ale to wiesz jesteś obecny na ich forum... ;)

Co do Twojego pytania czujnik wzniosu igły rozpylacza na trzecim wtrysku (G80) nie ma "prawie nic" do kąta wtrysku w Twoim AKE.
Najważniejsze są czujniki położenia wału korbowego oraz czujnik kąta obrotu w pompie.
Twoją VP44 trzeba zdecydowanie przyśpieszyć, z tego co piszesz wynika, że ma zbyt późno ustawiony kąt.
Mierzymy to VAG-iem w basic settings w grupie 004 - w poz 3. ma być 2* ATDC, a w poz. 4 ma być wysterowanie 100,2% - ustawiamy na pompie VP44 - na kole zębatym lewego wałka rozrządu.

A wódki nie trzeba, kolego, ja się cieszę, że nie przyjedzie do mnie mafia :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 08:34:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Cze!
Estesz pelny, ze ustawienie kata wtrysku nie est wymerone prez G80?
Chociz to latwo spawdzic prostym odlonczeniem. Dzis to zrobie.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 09:15:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Shnol napisał(a):
Cze!
Estesz pelny, ze ustawienie kata wtrysku nie est wymerone prez G80?
Chociz to latwo spawdzic prostym odlonczeniem. Dzis to zrobie.


Shnol, niedokładnie mnie zrozumiałeś, albo to ja tak "nierozumnie" piszę... ;)
Ważniejszy jest czujnik obrotów wałka pompy i to on może być uszkodzony (w samej VP44), ale...
Wtryskiwacz sterujący (G80) ma jak najbardziej wpływ na niemożność odczytania rzeczywistego kąta wtrysku i przez to brak możliwości ustawienia takiego kąta. Silnik bez niego jest głuchy i ślepy.
Ale jego padnięcie objawia się np. cały czas zerowym kątem w poz. 3 (log 004) mimo, że ECU w poz. 2 zadaje kąt np. 2, 4, 6 BTDC.
Objawia się też na 100% błędem 00542, a o tym nic nie pisałeś.
Objawia się znacznym spadkiem mocy i szarpaniem, a o tym nie pisałeś.
Więcej napisałeś, że błędów nie ma żadnych.
Stąd nie biorę go w ogóle pod uwagę.

Shnol, mam dla Ciebie zadanie domowe :diabel:
Napiszę Ci jak w prosty domowy sposób go sprawdzić...
Kontrolę działania czujnika wzniosu igły rozpylacza przeprowadzamy poprzez uruchomienie silnika i zwiększenie prędkości obrotowej na biegu jałowym do około 4000 rpm.
Następnie rękojeścią wkrętaka albo podobnym narzędziem stukać (nie uderzać :!!: :kosci: ) we wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza.
Jeżeli silnik zatrzyma się albo będzie pracował nierówno - oznacza to , że czujnik jest uszkodzony. Sterownik rozpoznaje bowiem ostukiwanie jako nadmierne obroty i drastycznie zmniejsza wielkość wtryskiwanych dawek paliwa.
Takie ręczne "wytwarzanie usterki" może, ale nie musi zostać zapisane w pamięci usterek.

Będziesz miał pewność, czy to G80, czy nie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 10:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
))))))))))
gadamy zupelne o inne )))))))
prykladne:
1)vp44 est OK ustawiamy 2*ATDC, wtedy wtryskiwanie glowne bede wlasne pry
2*? jak na 800/min, tak samo i na 300/min(rozruch)

2)vp44 est do kiebla, wtedy na 800/min bede tak samo 2*(i to pokazuje vag), a pry obrotach rozrusznika(300) est brak dawki ropy, i wtrysk est otworzony juz pozniej, kat est pozniejszy.
Moj polski est troche zaslaby, za dlia tlumaczenia tego processu, ale ja prawi pelen, ze est tak. Inego tlumaczenia lepszego rozruchu, pry ustawieniju 1*BTDC nie znalazlem )))

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 10:55:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Shnol napisał(a):
))))))))))
gadamy zupelne o inne )))))))
prykladne:
1)vp44 est OK ustawiamy 2*ATDC, wtedy wtryskiwanie glowne bede wlasne pry
2*? jak na 800/min, tak samo i na 300/min(rozruch)

2)vp44 est do kiebla, wtedy na 800/min bede tak samo 2*(i to pokazuje vag), a pry obrotach rozrusznika(300) est brak dawki ropy, i wtrysk est otworzony juz pozniej, kat est pozniejszy.
Moj polski est troche zaslaby, za dlia tlumaczenia tego processu, ale ja prawi pelen, ze est tak. Inego tlumaczenia lepszego rozruchu, pry ustawieniju 1*BTDC nie znalazlem )))


Według mnie nie do końca tak jest.
1. Przy rozruchu (300 rpm) powinieneś mieć kąt ustawiony na max. późny (LATE) - 2* ATDC przy wysterowaniu nastawnika 100,2%. To właśnie ustawiasz w basic settings. Taki kąt jest potrzebny do rozruchu Twojego motorka.
Natomiast przy wolnych obrotach 742 - 766 rpm (800 rpm to chyba za dużo, no chyba, że w AKE tak jest) powinieneś już mieć kąt ustawiony elektronicznie przez sterownik ECU na około 1* BTDC dla AKE, czyli powinien Ci go przyspieszyć.

2. Tutaj masz rację, jeżeli VP44 jest uszkodzona mechanicznie (elektronicznie) nie wysteruje tego kąta tak jak trzeba, jeżeli wypuści go poza max. późny 2* ATDC - auto będzie miało problemy z rozruchem.

Jeżeli przy 800 rpm VAG pokazuje Ci 2* ATDC to źle, to nie jest kąt dla AKE i trzeba go zdecydowanie przyśpieszyć.
Przyspieszaj go (metodą prób i błędów) i patrz przy temperaturze 90*C ile wskazuje Ci VAG w 004 stat - powinno być około 1* BTDC

Dla AKE jest tak samo:

Obrazek

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 11:17:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Shnol napisał(a):
2)vp44 est do kiebla, wtedy na 800/min bede tak samo 2*(i to pokazuje vag), a pry obrotach rozrusznika(300) est brak dawki ropy, i wtrysk est otworzony juz pozniej, kat est pozniejszy.
Moj polski est troche zaslaby, za dlia tlumaczenia tego processu, ale ja prawi pelen, ze est tak.


Sorry że się wtrącam ale coś mi się wydaje Kolego Shnol, że traktujesz VP44 jak zwykłą mechaniczną pompę wtryskową - a tak nie jest.
Żeby dowiedzieć się czy VP jest do kibla poprostu musisz zastosować się do zaleceń Carlnovy i ustawić prawidłowo początek tłoczenia na 2*ATDC ale w BSach (w nastawach podstawowych) :!!: :!!: :!!:
Jeżeli przy takim ustawieniu jakiś oczekiwany przez ECU parametr będzie nieprawidłowy to VP44 "samoistnie" poratuje się "przyspieszeniem zapłonu" lub/i zmianą dawki paliwa.
Mówiąc krócej - jest mało prawdopodobne, żeby Twoja VP była aż tak wykończona, żeby wyregulowana prawidłowo nie radziła sobie z odpaleniem silnika. Owszem - może zadymić czy pracować "twardo" ale powinna odpalać raczej bez kłopotu.

Moja rada - przeczytaj jeszcze raz kilka ostatnich postów Carl-a i ustaw pompę dokładnie tak jak Ci doradził. Dopiero w następnej kolejności możemy się zastanawiać czy Twoja VP faktycznie nadaje się tylko "do kiebla" :): :diabel: .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 12:47:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
)))))))
tak wygleda, ze ja pierwszy raz dotknal do tego AKE )))
kat statycny pozno(late) 100.2%
2* ATDC rozruch prawie niemozliwy
4* ATDC martwy
0* Rozruch est zly(5-9sec), ale mozliwy
1* BTDC rozruch norm, ale nie "na dotyk"

Napewno ja zle tlumacze. Moze wie panstwo jaka est roznica medzy ustawionym katem a faktycznym, wedlug stanu pompy. Bo jak ten kat est ustawiony wedlug czunika G80, to edna sprawa, ale ezeli wedlug czujnika obrotowego pompy, to zupelne inne. I wtedy mozna go ustanowic na 1* BTDC i nie zaszodzi to silniku.

Powtor ))) Pry ustawieniju na 2*ATDC rozruch nie est mozliwy, tylko z kopa.



carlnova, kat dynamiczny(w log 004) 1*BTDC wzienty z jakiego zrodla? Elsa? Czy inne jakies?

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 13:04:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Shnol napisał(a):
carlnova, kat dynamiczny(w log 004) 1*BTDC wzienty z jakiego zrodla? Elsa? Czy inne jakies?


Wzięty z życia...
Nikt chyba nie ma na tym forum danych dla AKE.
Załączyłem Ci logi, kolegów z silnikami AKE - u wszystkich jest prawidłowy kąt na 004 statyczny - około 1* BTDC

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 13:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
To lekko mozna ustawic w adaptacii.

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 13:19:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Shnol napisał(a):
To lekko mozna ustawic w adaptacii.


Zanim będziesz cokolwiek "adaptował" - zdradź nam tajemnicę czy autko kupiłeś już w takim stanie silnika, czy może kiedyś było wszystko dobrze a dopiero z czasem coś się popsuło :?: :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 27.cze.2007 13:38:21 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 13:24:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Shnol, nikt nie mówi, że nie potrafisz ustawić, czy że pierwszy raz dotykasz AKE...
Ale jeszcze raz wróć do logów użytkownika Danielos9 z AKE, które Ci załączyłem.
I skoro sprawdzasz ten kąt VAG-iem - to wrzuć nam 004BS i 004 stat

Danielos9 ma ustawione na max. późny w BS-ach (LATE) 2,6*- 2,8* ATDC (opóźniony :!!: ) i taki kąt objawia się w statycznym 004 jako 0,4 *BTDC (przyspieszony :!!: ).
Gdyby go delikatnie przyspieszył na 2* ATDC w BS-ach, osiągnąłby w statycznym - idealny 1* BTDC.
Czyli wychodzi na chłopski rozum 3 stopnie różnicy spowodowane pewnie innym niż dla AFB, AKN stopniem sprężania AKE i generalnie innym podtypem VP44 dla 180 PS.
Zadam Ci takie pytanie - nie mylisz czasem 004 statycznego z 004 basic settings ?
Jeżeli nie - trzeba się przyjrzec pompie. :/

Jeżeli ustawiasz tak jak mówisz w BS-ach na LATE i 100,2% wysterowanie 2*ATDC i auto Ci nie pali - to Twoja pompa jest nie tylko do kibla, ale i do dupy. ;)
Nie ma co tutaj się rozpisywać tylko trzeba ją oddać do fachowca, najlepiej w Polsce. :peace:

Skończyły mi się już pomysły... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 14:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Piotruś, jak kupilem, to palilo ne super, ale normalne, teraz ....

Casanova, dzisiaj juz mialem telefon z tym fachowcem z W-wy.
2.5 pompa i 4 dychi wymiana

Nie znalazłem zadnego dupska, aby wlozyc to pompe ))))))) Piotrek ju powiedzial. ze pompa elektroniczna, a u nas niema takich, same mechaniczne dupy )))))))))))
Musialem składać coś innego, ale tez bylo niezle )))))))))

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 15:44:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Shnol napisał(a):
Piotruś, jak kupilem, to palilo ne super, ale normalne, teraz ....

Casanova, dzisiaj juz mialem telefon z tym fachowcem z W-wy.
2.5 pompa i 4 dychi wymiana

Nie znalazłem zadnego dupska, aby wlozyc to pompe ))))))) Piotrek ju powiedzial. ze pompa elektroniczna, a u nas niema takich, same mechaniczne dupy )))))))))))
Musialem składać coś innego, ale tez bylo niezle )))))))))


Dzięki... :diabel: za tego casanovę - oczywiście :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 17:50:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Shnol napisał(a):
Piotruś, jak kupilem, to palilo ne super, ale normalne, teraz ....


W takim razie - jeśli wogóle jest możliwe zdiagnozowanie auta przez internet - też uważam, że Twoja VP44 "est do kiebla" :): :diabel: . Niestety ... .
A miałem jeszcze nadzieję, że problem leży w źle ustawionym rozrządzie lub "przeskoczonym" o ząbek pasku napędu pompy (chociaż to mniej bo wszystko daje się ustawiać w całym zakresie regulacji).
Skoro jednak było OK, a parametry "same uciekły", to wszystko wskazuje na problem z pompą wtryskową :| .
Nigdy nie byłem na Ukrainie i nie wiem jak u Was jest z jakością paliwa ale jeśli nienajlepiej - po naprawie/wymianie - dolewaj polskiego Mixola (0,2 l / zbiornik).
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 22:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2007 08:22:00
Posty: 72
Lokalizacja: Ukraina
Dzeki!
Co to esz za MIXOL taki?

_________________
A6 2.5TDI(AKE) Quattro 2001
motul 8100 x-cess


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 23:01:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Shnol napisał(a):
Co to esz za MIXOL taki?


Pod napisem AUDI KLUB POLSKA znajdziesz opcję " Szukaj ":

http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

Użyj tej opcji i wpisz do rubryki na samej górze słowo MIXOL. Wyświetli Ci się conajmniej 14 wyników (tematów z przeszłości). Jeśli poświęcisz lekturze duuużo czasu - znajdziesz odpowiedź na wszystkie wątpliwości a na koniec podejmiesz decyzję czy zechcesz skorzystać z mojej porady ... .
Gwarantuję Ci, że jeśli nie będziesz dolewał więcej niż 0.2 litra na pełny zbiornik - możesz tylko zyskać ... .
Cena Mixola jest naprawdę niewysoka a korzyści moim zdaniem - ogromne.
Zrobisz jak sam uznasz za stosowne ;) .

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: