Shnol napisał(a):
Cze!
Estesz pelny, ze ustawienie kata wtrysku nie est wymerone prez G80?
Chociz to latwo spawdzic prostym odlonczeniem. Dzis to zrobie.
Shnol, niedokładnie mnie zrozumiałeś, albo to ja tak "nierozumnie" piszę...
Ważniejszy jest czujnik obrotów wałka pompy i to on może być uszkodzony (w samej VP44), ale...
Wtryskiwacz sterujący (G80) ma jak najbardziej wpływ na niemożność odczytania rzeczywistego kąta wtrysku i przez to brak możliwości ustawienia takiego kąta. Silnik bez niego jest głuchy i ślepy.
Ale jego padnięcie objawia się np. cały czas zerowym kątem w poz. 3 (log 004) mimo, że ECU w poz. 2 zadaje kąt np. 2, 4, 6 BTDC.
Objawia się też na 100% błędem 00542, a o tym nic nie pisałeś.
Objawia się znacznym spadkiem mocy i szarpaniem, a o tym nie pisałeś.
Więcej napisałeś, że błędów nie ma żadnych.
Stąd nie biorę go w ogóle pod uwagę.
Shnol, mam dla Ciebie zadanie domowe
Napiszę Ci jak w prosty domowy sposób go sprawdzić...
Kontrolę działania czujnika wzniosu igły rozpylacza przeprowadzamy poprzez uruchomienie silnika i zwiększenie prędkości obrotowej na biegu jałowym do około 4000 rpm.
Następnie rękojeścią wkrętaka albo podobnym narzędziem stukać (nie uderzać
) we wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza.
Jeżeli silnik zatrzyma się albo będzie pracował nierówno - oznacza to , że czujnik jest uszkodzony. Sterownik rozpoznaje bowiem ostukiwanie jako nadmierne obroty i drastycznie zmniejsza wielkość wtryskiwanych dawek paliwa.
Takie ręczne "wytwarzanie usterki" może, ale nie musi zostać zapisane w pamięci usterek.
Będziesz miał pewność, czy to G80, czy nie...