.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 15:08:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 22:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wg mojego skromnego zdania.Automatem trzeba umieć jeździć.
nie wiem jak pracuje skrzynia biegów w A4 ale moim "autobusem" który na czysto waży 1800 kg obrabiałem Vectrę 2.0 115KM w manualu.Oczywiście Voyek w automacie.
Przewagę na starcie daję to że nie palimy gumy i nie stoimy w miejscu.
Drugie ale to to że automat ma dłuższe przełożenie biegów.bo kiedy ja wciąż dociągam jedynkę petent traci czas na zmianę na dwójkę.
Po trzecie.Nie patrzymy na obrotomierz tylko wyczuwamy auto i słuchamy silnika.
Płyne obnoszenie się z pedałem gazu daje niewiarygodne efekty.

A na koniec dodam coś co nie wszystkim się spodoba.
silnik 1,8T 150KM to kondon i wg mojego skromnego zdania ten silnik nie jedzie.nawet jak by go do gokarta włożył.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 22:55:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
wowo napisał(a):
quattro PETE -> tutaj akurat podawana jest moc na silniku i zazwyczaj taki wynik podaje się do wiadomości.

Ale żadna hamownia dynamometryczna nie jest w stanie zmierzyć wyniku "na silniku", bo silnik siedzi w aucie, i tylko koła mają styczność z hamownią. Hamownia mierzy moc na kołach, a potem ten wynik jest przemnażany przez jakiś współczynnik aby otrzymać moc na silniku. W zależności od tego jaki sobie ktoś ten współczynnik przyjmie, wyniki mogą być różne.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 23:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
ADAM 12 napisał(a):
Wg mojego skromnego zdania.Automatem trzeba umieć jeździć.
nie wiem jak pracuje skrzynia biegów w A4 ale moim "autobusem" który na czysto waży 1800 kg obrabiałem Vectrę 2.0 115KM w manualu.Oczywiście Voyek w automacie.
Przewagę na starcie daję to że nie palimy gumy i nie stoimy w miejscu.
Drugie ale to to że automat ma dłuższe przełożenie biegów.bo kiedy ja wciąż dociągam jedynkę petent traci czas na zmianę na dwójkę.
Po trzecie.Nie patrzymy na obrotomierz tylko wyczuwamy auto i słuchamy silnika.
Płyne obnoszenie się z pedałem gazu daje niewiarygodne efekty.

A na koniec dodam coś co nie wszystkim się spodoba.
silnik 1,8T 150KM to kondon i wg mojego skromnego zdania ten silnik nie jedzie.nawet jak by go do gokarta włożył.

Pozdrawiam

Ale efektywniejszy od 1.6 i 1.8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 23:09:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
bubu05 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Wg mojego skromnego zdania.Automatem trzeba umieć jeździć.
nie wiem jak pracuje skrzynia biegów w A4 ale moim "autobusem" który na czysto waży 1800 kg obrabiałem Vectrę 2.0 115KM w manualu.Oczywiście Voyek w automacie.
Przewagę na starcie daję to że nie palimy gumy i nie stoimy w miejscu.
Drugie ale to to że automat ma dłuższe przełożenie biegów.bo kiedy ja wciąż dociągam jedynkę petent traci czas na zmianę na dwójkę.
Po trzecie.Nie patrzymy na obrotomierz tylko wyczuwamy auto i słuchamy silnika.
Płyne obnoszenie się z pedałem gazu daje niewiarygodne efekty.

A na koniec dodam coś co nie wszystkim się spodoba.
silnik 1,8T 150KM to kondon i wg mojego skromnego zdania ten silnik nie jedzie.nawet jak by go do gokarta włożył.

Pozdrawiam

Ale efektywniejszy od 1.6 i 1.8 :)


Pod warunkiem że N75 nie wysiądzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 06:46:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
gregory napisał(a):
siwusek216 napisał(a):
Normalna sprawa jest ze z biegiem czasu i uciekajacych kilometrow koniki zdychaja...

U mnie jest troche inaczej.Miałem troche porobione przy silniku a mianowicie:
-honowanie głowicy
-Poprawione gniazda zaworowe(były jeszcze na tyle grube)
-Wymiana zaworów/uszczelki pod głowicą
-Honowanie Bloku
-Szlify cylindrów
-Nowe pierscionki
-Wywalony Kat
-Ostatni tłumik Sportowy SuperSprint

Jeżeli po szlifie cylindrów wsadziłeś nominalne tłoki, a tylko dałeś grubsze pierścienie to za długo na tym nie polatasz.
PS Głowicy ani bloku się nie honuje ale można splanować. Honuje się gładź cylindrów.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 08:22:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
ciechwoj napisał(a):
jarekle no skoro przy przyspieszeniu automat robi redukcje to oczywista ze będzie szybszy od manuala, nie rozumiem Cię jak mozesz porównywać elastyczność do wykorzystywania wyzszych rejestów obrotowych

wcale nie powiedziałem, że ma redukować :galy: , przedewszystkim przy takich manewrach użyłbym trybu tip (zawsze w trasie używam takiego trybu), który pozwala (w określonych warunkach) na manualne sterowanie przełożeniami i tutaj jestem przekonany, że większość automatów jest w stanie z 60 czy 80 pociągnąc do 140-160 na jednym biegu
oczywiście trzeba poznać ten moment, w którym trzeba zatrzymać pedał gazy aby nie wcisnąć kick-down a przy tym mieć 100% otwartą przepustnicę (można się nauczyć :diabel: )
automaty zwykle mają przełożenia ustawione o jakieś 10-20% wyżej niż manuale (w warunkach drogowych IMHO duży plus, ze startu i dla spalania minus), to tak jakby mieć zapięte 3 i pół biegu (no może 3,2) i jeżeli silniczek ma już swój moment to wózek pięknie ciągnie

P.S.
nie jestem absolutnym przeciwnikiem manuala, ale uważam że każdy typ skrzyni ma w pewnych warunkach przewagę :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 09:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Zajechałem na hamownie mówie kolesiowi że chce sprawdzic moc swojego silnika on widząc Automata TipTronica nic nie powiedział.Po wszystkim pytam się co to jest czemu ten moment jest taki dziwny i że to auto może pomażyć o takim momencie on mówi że to jest automat i że nie da się tego inaczej zmierzyć.Ze z momentem jest tak że przecież na 1 biegu najbardziej spalimy gumy i auto najbardziej zrywa więc moment jest największy.Pytanie na czym jest mierzony ten moment??.Po shamowaniu ręcznie kursorem przejechał wykres i powiedział że z jego obliczeń silnik ma moment 190pare Nm.Nie wiem jakim cudem to sprawdził skoro wykres wygląda jak wyglada. :zly:

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 09:27:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
jarekle napisał(a):
jestem przekonany, że większość automatów jest w stanie z 60 czy 80 pociągnąc do 140-160 na jednym biegu


Manual także pociągnie na trzecim biegu z 60 do 160 km/h. Tylko czego to ma dowodzić? ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 09:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
gregory napisał(a):
to jest automat i że nie da się tego inaczej zmierzyć.

Żeby shamować automata trzeba wprowadzić skrzynię w tryb awaryjny

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 20:25:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
sebolec napisał(a):
jarekle napisał(a):
jestem przekonany, że większość automatów jest w stanie z 60 czy 80 pociągnąc do 140-160 na jednym biegu


Manual także pociągnie na trzecim biegu z 60 do 160 km/h. Tylko czego to ma dowodzić? ;)

ano tego, że nie trzeba zredukować żeby rozpędzić automata z pedałem na 100% :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 21:15:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
jarekle napisał(a):
ano tego, że nie trzeba zredukować żeby rozpędzić automata z pedałem na 100% :peace:


Ale manual pojedzie w tym zakresie także na IV i na V (więc nie trzeba będzie redukować) - tyle tylko, że mniej efektywnie niż na III biegu. :D Ta dyskusja prowadzi na manowce, bo każdy dalej swoje. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 23:24:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
OK, masz rację
może zróbmy tak ja zmierzę czas od 60 czy 80 jak wolisz do 160km/h na 4 biegu auto jak w podpisie 2,5TDi ANK tiptronik w budzie A6 Avant zatankowany bez kierowcy 1710kg wagi, a ktoś z kolegów jak najbardziej podobnym autkiem w manualu i będziemy mieli jakiś obraz różnic w dynamice aut z różnymi skrzyniami biegów
co ty(wy) na to ??

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 01:14:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
jarekle napisał(a):
OK, masz rację
może zróbmy tak ja zmierzę czas od 60 czy 80 jak wolisz do 160km/h na 4 biegu auto jak w podpisie 2,5TDi ANK tiptronik w budzie A6 Avant zatankowany bez kierowcy 1710kg wagi, a ktoś z kolegów jak najbardziej podobnym autkiem w manualu i będziemy mieli jakiś obraz różnic w dynamice aut z różnymi skrzyniami biegów
co ty(wy) na to ??


to raczej malo miarodajne, automat ma inne przelozenia a manual ma inne. Moze lepiej zmierzyc np od 80 do 160 na dowolnym biegu (wybiera kierowca) to wtedy aftomat zawsze bedzie slabszy :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 08:08:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Johny napisał(a):
Moze lepiej zmierzyc np od 80 do 160 na dowolnym biegu (wybiera kierowca) to wtedy aftomat zawsze bedzie slabszy :peace:


jak chcecie :peace: wieczorem podam wyniki 2 prób :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 10:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
jarekle napisał(a):
Johny napisał(a):
Moze lepiej zmierzyc np od 80 do 160 na dowolnym biegu (wybiera kierowca) to wtedy aftomat zawsze bedzie slabszy :peace:


jak chcecie :peace: wieczorem podam wyniki 2 prób :):


a znalazles juz kogos z identycznym samochodem, tyle ze z manualem ? :)

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2007 23:45:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jak obiecałem wyniki czasu przyspieszenia z 60-160km/h, auto jak w podpisie, 3 osoby, 1/2 zbiornika, długa prosta, bez wzniesień i spadków, wyrównanie na 60km/h, pedał w podłagę i mamy:
na 4 biegu: 28,4s
na tiptroniku z kick-down: 22,0s
automat z kick-down 25,3s

żałuję, że nie spisałem pośrednich czasów np. przy 120km/h

aha dodam jeszcze że czasy były mierzone stoperem przez pasażera na komendę 3,2,1,start i przy 160km/h stop

pozdrawiam :peace:

P.S.
proszę jakiegoś posiadacza 150konnego 2,5 TDI manual o podobne pomiary

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 16:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! ponownie.Miałem się okazje przejechać 1.8T AWT w manulanu z pięcio biegową skrzynią i musze powiedzieć,że zdziwiło mnie to co zaobserwowałem.Na moim tipie przy 140km/h miałem 2900Rpm na 5 biegu.A w tym manualu 1.8T przy 140km/h na 5 biegu miałem 3800Rpm.To bardzo duża i znaczna różnica.Posune się nawet dalej i zaryzykuje stwierdzenia narażając się na głosy innych posiadaczy manualnych skrzyń ;)że przy spokojnej jezdzie na trasie przy stałej prędkości Automat TipTronic spali mniej od manuala. :) Jestem o tym nawet swięcie przekonany.Inna sprawa się ma przy wyprzedzaniu redukacjach,częstych zmianach biegów i wyprzedzaniu.Stwierdze również że TipTronic ma wyższe Vmax od manuala biorąc to na logike.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 21:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
czytam z uwaga ten post i uważam że zawsze automat bedzie duzo gorszy ( w ściganiu)niż manual

Byłem posiadaczem A4 2,8 V6 ALG 142kw na manualnej skrzyni i kilka lat temu ścigałem się z automatem A4 2,4 V6 rożnica 20 KM ale różnica była dość spora,

myślle że do twojego A4 1,8 T przydał by sie silnik od Audi TT 220 KM i jeszcze manual

mój kolega śmiga na takim silniku powiem MA MOC !!!





A6 V6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 21:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
danek3miast napisał(a):
czytam z uwaga ten post i uważam że zawsze automat bedzie duzo gorszy ( w ściganiu)niż manual


Pare lat temu na lotnisku w Kakolewie obaliłem ten mit :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 21:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
dzis jakis golf 4 110km sie przystawil mial czerowny I do mnie ...na a4 w strone katowice ,akurat jechalem... powiem tak.. nie deptajac do 180 jeszcze jakos szedl...ale od 180 to stanol w miejscu :) pewnie bez czipka ,ale sluszalem jak siodme poty wyciska a ja jechalem na polgazu.. noi sprawdzilem dzis 240 na prostej poszlo pewnie i wiecej ale mondek na dupie siadal z daleka i odposcilem i mialem szczescie... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: