właśnie wróciłem z garażu udało mi się dojść samemu jak to zrobić i okazało się że wentylator nie był spalony tylko silniczek zaszedł kurzem i innym syfem, przedmuchałem wyleciało tego sporo i silniczek gra jak nowy, co do wymontowania jak juz wspomniałem są czy ramienia jedno z nich jest z śrubką(to na samej górze) odkrencamy ją i obracamy wentylator w prawo albo w lewo i wychodzi on z zaczasków na początku było ciezko i trzeba było przyłożyć troche siły ale puścił, kabel od niego niestety ciągnie się pod wentylatorem wisko aż do wtyczki po drugiej stronie po drodze poszczepiany jest co parenaście centymetrów opaskami , od góry zaczepy dało sie podoczepiać po uprzednim zdemontowaniu paru obudówek w tym jednej z części obudowy rozrządu(wtedy mamy łany dostęp do wszystkiego), żeby odczepić zawiasy pod wentyl. wisko trzeba ściągnoć od dołu plastikową osłonę miski olejowej i wtedy mamy piękny dostęp, odczepiamy zaczepy i wyciągamy wentyl z kablem. jeżeli by sie komuś przydało podaje dane z wentylatora 12V GAJE 2 GA6 8DO 959 455R MP8112/B5.14 5020202 21-09-00 (samochód jest z 09-2000 i w sklepie powiedziano mi że jest tu silnik z 2001 i od tego modelu montowano już 11 rodzai różnych wentylatorów i dlatego trzeba go najpierw wymontować żeby spisać numer)
pozdr. fantazy
|