.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 08:24:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN i AKE] reklamacja i diagnoza lmm
PostNapisane: 30.cze.2007 16:22:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Niniejszy topic ma na celu przygotowanie potencjalnych delikwentów (członków klubu AKP) do „drogi przez mękę” jaką jest reklamacja źle mierzącego lmm zakupionego w ASO.

Otóż, pokrótce:

Kupiłem mój lmm w ASO CCCO w Koszalinie w dniu 30 stycznia tegoż roku.
Podczas zakupu w systemie EX dostałem zapewnienie, że lmm ma dwuletnią gwarancję producenta BOSCH i nie będzie żadnych problemów z jego ewentualną wymianą gwarancyjną. Oczywiście proponowali zamontowanie nowego lmm za niebagatelną kwotę 122 PLN brutto (przypomnę, że to 30 sekund pracy – dwie śruby, opaska zaciskowa oraz zdjęcie / założenie wtyczki).

Obrazek

Oczywiście odmówiłem… :diabel:
Po około czterech miesiącach zaobserwowałem tzw. delikatne – miękkie „szarpania” w wąskim zakresie obrotów, tak jakby auto na chwilę traciło „ciąg”.
ZVAG-owałem więc dziada i ku mojemu zaskoczeniu – oczom moim objawiła się tnąca prawie cały zakres obrotowy przepływka. :/ :/ :/
Niestety spełniły się słowa meszruma o tym, że przepływka BOSCH-a z AFB i AKN-a zalicza pada w okresie od 4 do 6 miesięcy od jej zakupu…
Delikatnie zdenerwowany – wykręciłem więc numer do serwisu ASO i wyłożyłem całą sprawę – panu od sprzedaży części…
No i się zaczęło…
Pan oczywiście stwierdził, że nie mam gwarancji, ponieważ nie zakupiłem jej razem z montażem, czyli że nie ich serwis założył tą przepływkę do mojego auta. :(: :(: :(:
Stwierdził, że kategorycznie nie wymieni mi przepływomierza na nowy i w ogóle to skąd ja mogę wiedzieć, że on źle mierzy ??? ;)
Tak właśnie traktują potencjalnych klientów – dodam – klientów o trochę podwyższonej świadomości, co do swoich praw…
Na moje ostrzeżenie, że nie puszczę tej sprawy płazem i zadzwonię bezpośrednio do Kulczyk Tradex, pan prawie zaśmiał mi się w twarz.
Był pewny swego – pewnie nie byłem pierwszy, którego zrobili w bambusa…
Zakończyłem tą żenującą rozmowę i wykręciłem numer do specjalisty od spraw reklamacji.
Tutaj rozmowa potoczyła się zdecydowanie inaczej – pan już nie obstawał tak bardzo przy swoim, że gwarancji u mienia niet…
Prosił mnie o umówienie się na sprawdzenie przepływomierza w ASO, jednocześnie zaznaczając, że jeżeli jest dobry – zapłacę za całe badanie diagnostyczne.
Pewny swego zgodziłem się od razu…
I znowu telefon do serwisu z prośbą o zarezerwowanie wolnego terminu na sprawdzenie lmm w moim AFB.
Oczywiście słowo reklamacja zadziałało na kolejnego Pana jak płachta na byka.
Pierwszy wolny termin – za trzy tygodnie :!!: :!!: :!!: :/ :(
Toczyłem pianę z pyska, nic nie mogąc zrobić…
Szanownego doradcy serwisowego nie wzruszało, że sprawdzenie takie potrwa może 15 minut, a ja za kilka dni wyjeżdżam do Niemiec i Czech na padniętej przepływce.
On niestety nie mógł nic zrobić… :(: ;)
Zrezygnowany zgodziłem się na ich propozycję nie do odrzucenia, oczywiście pełen obaw co takiego jeszcze wymyślą panowie fachowcy za trzy tygodnie…
I wtedy właśnie z pomocą przyszedł mi nasz nieoceniony meszrum – prawnik z zawodu i powołania. Wyłożył mi jak krowie na rowie moje prawa i przedstawił proponowany dalszy cykl rozmów z Panami z ASO.

Przede wszystkim:
Najważniejsze jest to, abyście paragon fakturę mieli wystawione na siebie (osobę fizyczną)
Jeżeli macie na siebie dowód zakupu [paragon/faktura], czyli na konsumenta, to:
- nie macie się czym martwić - zakupiliście rzecz ruchomą [lmm], zatem przysługuje Wam ochrona prawna z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową.
Ochronę tę określa:


USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
.

Są to przepisy, których strony umowy sprzedaży nie mogą zmienić na niekorzyść kupującego, te przepisy są niezależne ponadto od gwarancji.
Kupiliście lmm i możecie go reklamować - nie ma potrzeby, by był on montowany przez sprzedawcę - jest to część zamienna, a nie intergralna, nieodłączna część pojazdu.

Przeczytajcie dokładnie tę ustawę od początku do końca.
Źródłem naszych praw jest Art. 8 tej ustawy.

Od tej pory wszystko już było z górki.
Uzbrojony w oręż w postaci wydrukowanej ustawy konsumenckiej oraz wydruku z logu 008 dynamicznego, pojechałem do ASO w wyznaczonym terminie.
Okazało się, że położenie tego co miałem niby od niechcenia na biurku pana doradcy serwisowego prawie wystarczyło do reklamacji mojego lmm…
:diabel:
Ich podejście zmieniło się tak diametralnie, że moje auto wjechało na serwis tylko po to, że potrzebny był wydruk reklamacyjny z ich VAS-a dla BOSCH-a.
Rozbawiony – obserwowałem, jak pan doradca serwisowy tłumaczy coś i gestykuluje przy tym „oboma ręcyma” mechanikowi, który podjechał do mojego auta z VAS-em. :diabel:
Oczywiście sprawdzali mój przepływomierz tylko statycznie na stanowisku – nie wyjeżdżali, aby sprawdzić go podczas jazdy. Na moje późniejsze pytanie do pana doradcy – dlaczego tylko statycznie – odpowiedział mi, że ktoś naopowiadał mi głupot, że lmm sprawdza się dynamicznie… :diabel: :diabel: :diabel:
Poza tym stwierdził, że mój lmm tylko w niewielkim zakresie obrotów obcina dawki i w zasadzie to można na nim jeszcze pojeździć oraz, że on (pan doradca) nie za bardzo widzi podstawy do reklamacji. :galy: :(:
To właśnie świadczy o ich wielkości… :/ :(:
Po odpowiedzi, którą uzyskałem (znowu wku***ony – udałem się do pana specjalisty ds. reklamacji na krótką rozmowę, po której jegomość ów pofatygował się ze mną na dół, do serwisu i załatwił darmowe (gratis) założenie nowego lmm do mojego AFB przez „wykwalifikowany” serwis.
Dostałem więc nowy lmm z gratisowym montażem.
Tak oto wyglądała moja historia z reklamacją przepływomierza zakupionego w ASO CCCO.
Nieświadomego klienta po prostu by spławili… :/ :(:

Zamieszczam ją po to, abyście uniknęli tego, co przeżyłem ja (przede wszystkim nerwów).
Konkluzja z tej oto historii nasuwa się tylko jedna: :/

Jak mamy myśleć pozytywnie o ASO ?

Na zakończenie w prezencie jeszcze jeden sposób na sprawdzenie nieprawidłowo mierzącego przepływomierza według mądrej księgi (oprócz tych sposobów, które zamieścił maestro meszrum):

Masowy przepływomierz powietrza w Audi V6 ma złącze 5 – pinowe i podaje po jednym sygnale analogowym dla zasysanej masy powietrza oraz temperatury zasysanego powietrza.

Obrazek

Układ pinów:

pin 1 – sygnał temperatury powietrza
pin 2 – napięcie zasilania 12 V
pin 3 – masa
pin 4 – napięcie zasilania 5 V
pin 5 – sygnał masy powietrza


W przypadku jego całkowitego uszkodzenia, sterownik rejestruje usterkę i dokonuje obliczeń przy wartości zastępczej 550 mg/skok.
Wskutek zmniejszenia dawki wtrysku – spada moc silnika.
Zanim w takim przypadku wymieni się przepływomierz, należy sprawdzić napięcie zasilania (5V i 12 V). Jeżeli napięcie sygnału jest niższe niż zassana masa powietrza, to sterownik nie rejestruje usterki, jednak z powodu rzekomo mniejszej masy powietrza zmniejsza dawkę wtrysku, a tym samym i moc silnika.
W tym przypadku należy porównać napięcie sygnału przy różnych prędkościach obrotowych z wartościami nominalnymi:
(w poniedziałek spróbuję zeskanować i wkleić wykres)
I tak przy różnych prędkościach obrotowych występują takie wartości napięcia (pierwsza to Vmin, druga to Vmax)

Bieg jałowy – od 0 V do 2,2 V
2000 rpm – od 3 V do 3,2 V
3000 rpm – od 3,6 V do 3,8 V
4000 rpm – od 3,9 V do 4,1 V
Swobodne przyspieszanie – od 4,1 V do 4,3 V


W przypadku zaniżonych wartości należy wymienić przepływomierz.
Przepływomierz nasz jest zasilany napięciem 5 V dla układu elektronicznego i napięciem pokładowym do podgrzewania „gorącej płytki” (termoanemometru warstwowego).
Przesyła on do sterownika ECU sygnał napięcia, który w zależności od wydatku powietrza waha się w granicach napięcia opisanych powyżej.

No i całkowicie na koniec – hipotetyczne przyczyny tak szybkiego padu przepływomierza w silnikach AFB i AKN.
Otóż mgła olejowa w zasysanym powietrzu, opary z uszczelek silikonowych, zanieczyszczenia z filtra itp. stopniowo osiadają na powierzchni przepony rezystancyjnej czujnika w masowym przepływomierzu powietrza. Na skutek zanieczyszczenia przepony sygnały wysyłane przez przepływomierz powietrza do ECU są obarczone coraz większym błędem.
Ten powolny proces jest często niezauważalny dla układu samodiagnozy i zwykle w pamięci usterek brak jest jakichkolwiek zapisów na ten temat (błędów).
Istniejąca u niektórych producentów faza wygrzewania końcowego (w Audi V6 obecna) została pomyślana jako sposób na oczyszczenie przepony rezystancyjnej przez tzw. „wypalanie do czysta” po wyłączeniu silnika.
W praktyce często dzieje się jednak całkiem odwrotnie.
Wypalanie sprzyja „przypieczeniu” zanieczyszczeń. Zostaną one formalnie zeszklone na powierzchni czujnika i dlatego wszelkie próby czyszczenia czy mycia przepływomierza kończą się niepowodzeniem lub bardzo krótkotrwałą poprawą w wysyłaniu nie obarczonych błędem informacji do sterownika ECU.


To wszystko...
Mam nadzieję, że takie info (co prawda za bardzo rozbudowane - jak to u carlnovy) po prostu się przyda...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 02.lip.2007 15:22:55 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 17:25:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
widzę, że zrobiłeś to co Ci powiedziałem przez tel :)
ustawa o niezgodności towaru :)

ciesze się , że w końcu załatwiłeś sprawę.

Wiesz niestety w ASO także pracują ludzie qrzy nie są dokładnie przeszkoleni , a także mają złe dni i generalnie wszystko mają w d... i chcą kolesia spławić :(

na szczęście nie wszędzie tak jest :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 18:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Ja tylko czekam jak moj padnie, zakupione miesiac temu. Jestem ciekaw jak bedzie wygladala reklamacja tutaj w szkocji. Jestem dobrej myśli :peace:


Dobra robota, napewno przyda sie innym. :diabel: :diabel:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 19:52:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Ja byłem dziś w ASO w Szczecinie zapytac o przepływkę. Cena 480 zł przy zdaniu starej. Na moje pytanie czy jest na nią gwarancja pan w krawatce powiedział, że jest wtedy gdy u nich ją założę. Powiedziałem życzliwie, że są bandą złodzieji i podziękowałem za współpracę. Może ktos z forumowiczów orientuje się jak wyglada proces reklamacji w Niemczech? Wydaje mi się, że ich serwisy sa bardziej cywilizowane, ale może mnie sie tylko wydaje. :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 08:53:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Ewidentny przykład jak to jest w naszym pięknym kraju. Zeby potraktowali jak czlowieka jak w Unii Europejskiej to trzeba to sobie samemu wywalczyc i pokazac - udowodnic kolesiom ze my tez mozemy znac sie na rzeczy.... Dopiero jak widza ze ktos kuma ..... to z biegiem minut sa coraz milsi i widza ze trzeba powaznie podejsc do sprawy bo nie da sie tym razem latwo splawic.
Carl - ja bym teraz poszedl do pana z ktorym pierwszy kontakt w aso miales(ktory w blad wprowadzil) i spytal o jego zdanie w tym momencie - co sadzi o sobie i podawanych przez niego informacjach, pozdrowil go i zyczyl milego dnia.
Dzieki bardzo za story-jakoze na pewno wielu z nas spotka ta przygoda. AKP kontra ASO z przeplywka w roli glownej.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 09:32:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Brawo carl, ładny tutorial reklamacji stworzyłeś.

Proponuję podwiesić wątek, bo jeszcze niejeden z nas skorzysta z wiedzy zawartej w tym temacie. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 10:08:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Mozna wydrukowac i zalaczyc do rachunku i przeplywomierza.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 10:15:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
ehh niedosyć, że przepływka tak często pada, to jeszcze ASO robi takie problemy :<

Mam nadzieję , że po kilku , kilkunastu , kilkuset przypadkach takich reklamacji większość ASO przestanie robić problemy i z uśmiechem na ustach wymienią lmm bez zbędnego wymądrzania się.

Dzięki Carlnova , niestety pewnie mi się przyda ;)

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 10:31:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Wstyd sie przyznac ale od roku jezdze na herz"u nie odczulem roznicy od czasu zalozenia, ale jak wywalilem boscha to roznica byla (dobrze ze go nie wywalilem do kosza)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 12:30:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dred napisał(a):
widzę, że zrobiłeś to co Ci powiedziałem przez tel :)
ustawa o niezgodności towaru :)

ciesze się , że w końcu załatwiłeś sprawę.

Wiesz niestety w ASO także pracują ludzie qrzy nie są dokładnie przeszkoleni , a także mają złe dni i generalnie wszystko mają w d... i chcą kolesia spławić :(

na szczęście nie wszędzie tak jest :)


Dred -> ja nie zapomniałem, że Ty także podpowiedzialeś mi jak ich podejść. ;)
Ale pomyślałem sobie, że nieladnie będzie opisywać na forum Twoją pomoc dla kolegów z AKP - "jak walczyć z bezdusznym ASO" skoro sam tam pracujesz...
Skoro jednak sam się zdekonspirowałeś - mam okazję oficjalnie Ci podziękować :):
Masz rację - w ASO tak jak wszędzie są ludzie kompetentni i "buraki", którzy nigdy nie nauczą się, że to nie pracodawca, a właśnie klient daje im pracę...
Do Europy jeszcze nam daleko... :/
Znam np. tylko jednego normalnego policjanta :): i tylko jednego normalnego pracownika ASO CCCO - Ciebie... :diabel:
Oby to się jak najszybciej zmieniło...

Pozdrawiam Dred :peace:

...a wszystkim dziękuję za miłe słowa

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 19:28:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wasylo napisał(a):
Ja byłem dziś w ASO w Szczecinie zapytac o przepływkę. Cena 480 zł przy zdaniu starej. Na moje pytanie czy jest na nią gwarancja pan w krawatce powiedział, że jest wtedy gdy u nich ją założę. Powiedziałem życzliwie, że są bandą złodzieji i podziękowałem za współpracę. Może ktos z forumowiczów orientuje się jak wyglada proces reklamacji w Niemczech? Wydaje mi się, że ich serwisy sa bardziej cywilizowane, ale może mnie sie tylko wydaje. :D

Pozdrawiam

wiesz ta kwota jest niższa , bo Ty dostajesz regenerowaną
sprawdź sobie dokładnie numer seryjny literka " X" na końcu oznacza , że część była regenerowana , a Ty musisz oddać starą tak zwany Austausch (chyba to się tak pisze)

tutaj kolo z ASO się myli z tą gwarancją a przykład właśnie podał Karol
co do ASO w niemczech to są dużo bardziej cywilizowani
tam istnieje coś takiego jak "dobra wola producenta" wychodza naprzeciw klientowi i mimo, że nie muszą wymieniać czegoś , to to robią :D podobnie jest z reklamacją , praktycznie nie ma problemów, pod warunkiem , że wszystkie warunki gwarancji zostały spełnione

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 19:51:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Wiem, że przepływka w tej cenie jest na wymianę. Nawiązałem tu do ceny którą podał carl w którymś ze swoich postów ok 390 zł. Czyżby od stycznia kiedy on kupił przepływkę tak bardzo one podrożały? Czy moze ASO w Szczecinie ma "specjalne" ceny? Wiem napewno, że u nich nie kupię. Mam blisko do granicy więc zamierzam się wybrac do sąsiadów po tą przepływkę.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 20:32:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
nie każde ASOP ma taką samą cenę
u mnie możesz dostać max 10 % zniżki a u SZewczyka bez problemu dostajesz 20% tylko po tych zniżkach cena zakupu jest taka sama
i tutaj masz odpowiedź

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 21:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Skoro cena zakupu jest taka samo to dlaczego w Szczecinie kosztuje 480zł a w Koszalinie 390zł? Rozumiem 10-20 zł ale nie 90. Chyba, że Carl ma zniżki w co watpie po ostatnich jego perypetiach w ASO :D Dlaczego u naszych sąsiadów w serwisach nie ma takich rozbieżności cenowych?

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 22:09:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
bo tam z fabryki ASO może i tak sporo zarobić a tutaj dochodzi jeszce jeden pośrednik KT :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 22:09:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Skoro cena zakupu jest taka samo to dlaczego w Szczecinie kosztuje 480zł a w Koszalinie 390zł? Rozumiem 10-20 zł ale nie 90. Chyba, że Carl ma zniżki w co watpie po ostatnich jego perypetiach w ASO :D Dlaczego u naszych sąsiadów w serwisach nie ma takich rozbieżności cenowych?

Pozdrawiam


Mam zniżki 10 % w ASO, ale przepływkę w styczniu kupowałem za 392 PLN bez żadnych zniżek.
Nie wiem od czego to zależy, ale ceny w Szczecinie są wyższe - nie jesteś pierwszy wasylo.
Przekonał się już o tym Konrad... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 22:22:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Dred nie chodzi mi o porównanie cen między PL a DE lecz o to, że ceny w serwisach AUDI w DE są bardzo zblizone jeśli nie jednakowe bez względu na to w którym serwisie kupujesz. Wyglada na to, że u nas ceny ustala właściciel ASO a nie KT.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 08:21:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wiem o co Ci chodziło i odpisałem Ci na to pytanie dwa posty wyżej
cena jest taka sama w KT, a w ASO każdy narzuca sobie swoją marżę

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 15:31:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dorzuciłem układ pinów w przepływce dla zainteresowanych.

Obrazek

Pozwolę sobie na kilka słów komentarza w nawiązaniu do przypadku kolegi maxx28...
Mianowicie potwierdza się przypadek absolutnego druciarstwa w moim mniemaniu, czyli odpięcia (pin nr 2) napięcia pokładowego 12 V potrzebnego do tzw. wygrzewania płytki rezystancyjnej.
Nie wiem, co poprzedni właściciel, czy też "wiejski tjuner" chciał przez to osiągnąć - bo jak wiemy przepływka i tak padła... :/
Przedłużyć życie przepływce kosztem notorycznego błędu 00553 oraz nieprawidłowego niewątpliwie pomiaru masy powietrza ?
To szczyt druciarstwa... :(: :galy: :zly: :/

Pozwolę sobie jeszcze zacytować Torę z diagtronika (12V na przepływce nie służy tylko do "wygrzewania") :

"...w przepływkach boscha w tdi jest troszke inaczej.
jest czujnik temperatury powietrza potrzebny do korekcji.
jest grzałka, i dwa czujniki, jeden przed grzałką drugi za grzałką.
przy przepływie zerowym obydwa czujniki nagrzewają sie identycznie od grzałki.
przy max przepływie czujnik za grzałką nagrzewa sie bardziej niż czujnik przed grzałką.
pozwala to na ustalenie kierunku przepływu powietrza.
główną przyczyną awarii lmm jest:
woda (plus temperatura = kamień tak jak w pralce) zanieczyszcza elementy pomiarowe w sposób nieprzewidywalny przez układ miernika lmm.
papier z filtra powietrz, który wraz z olejem tworzy warstwe izolacyjną na czujnikach..."

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 15:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Carl u kolegi maxa ktoś odłączył oryginalny przewód (pin2) aby wyeliminować wygrzewanie po wyłaczeniu zapłonu a podłączył osobne zasilanie, więc przyczyna błędu nie tyle było odłączenie tego originalnego przewodu ile "zgubiebienie" pradu przez ten zrezany przewód. Dla zainteresowanych lektura. Wersja niemieckojęzyczna. :D

P.S. Niemcy też mają swoje fora i wbrew opini, że jeżdżą do serwisów "grzebią" sami w swoich klamotach :D

http://community.dieselschrauber.de/vie ... ssenmesser

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: