.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:09:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI BDH] wtryski i kąt wtrysku
PostNapisane: 04.lip.2007 12:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
pomóżcie koledzy ocenić autko kolegi (A6 Avant z niezłym wypasikiem :): )
na kilku wtryskach ma straszne korekcje, autko oczywiście rozgrzane do 90C
nie robiłem pełnych logów, bo ogólnie autko smiga nieźle (tak zeznaje właściciel), przebieg sprawdzany w aso w maju miało 240kkm
Obrazek
i przy okazji może zerknijcie na kąt początku wtrysku
Obrazek
i basic setting:
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 12:40:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Auto według mnie ma trochę więcej niz 240 kkm ;)
Wtrysk na trzecim cylindrze leje jak strażacka sikawka :):
No i kąt wtrysku według mnie delikatnie do przyspieszenia.
Nie mam danych dla BDH, ale myślę, że są podobne jak dla 150 konnych V6

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 12:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
to jest 180KM z 2004 roku

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 12:53:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):
Auto według mnie ma trochę więcej niz 240 kkm ;)
Wtrysk na trzecim cylindrze leje jak strażacka sikawka :):


z tego co pamietam to wartości dodatnie swiadcza o lejacym wtrysku badz tez kiepskiej kompresji ....
ale pewny nie jestem ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 12:56:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
to jest 180KM z 2004 roku


No to z całą pewnością zły kąt wtrysku... :/
Powinien być podobny jak dla AKE.
Masz w wątku z naszym przyjacielem z Ukrainy - mr Shnolem :):

spanky napisał(a):
carlnova napisał(a):
Auto według mnie ma trochę więcej niz 240 kkm ;)
Wtrysk na trzecim cylindrze leje jak strażacka sikawka :):


z tego co pamietam to wartości dodatnie swiadcza o lejacym wtrysku badz tez kiepskiej kompresji ....
ale pewny nie jestem ... ;)


Też nie jestem pewny, spanky... :):
Pojawi sie meszrum to postawi nas do pionu... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 13:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
carlnova napisał(a):

Też nie jestem pewny, spanky... :):
Pojawi sie meszrum to postawi nas do pionu... :diabel:


jedno jest pewne ...
duza korekcja dodatnia badz ujemna swiadczy o niedomaganiach motorka .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 14:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
dodam jeszcze że lekko szarpie budą na wolnych jak się rozgrzeje

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 15:37:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Seb, ten który leje to akurat wtryskiwacz sterujący z czujnikiem G80.
Nie wypluło Ci czasami błędu 00542 ?
Szarpanie by pasowało... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 16:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
[moje drogie] Dzieci,


zagadnienie G80 jest nieco bardziej enigmatyczne aniżeli wydaje się na pierwszy rzut oka - wtryskiwacz ten dokonuje korekcji dawek pozostałej 5tki względem siebie, gdyż zakłada on, że pracuje na 0.00 [czyli, że jest idealny]. co istotne, w 013 brakuje właśnie danych z G80, gdyż w założeniu jest on idealny.
nie oznacza to zatem automatycznie, że delikwent na 3ce leje... być może tylko on jest zdrowy, a cała reszta wraz ze sterującym zapodaje powódź gnoju*...

aby zupełnie pewnie ocenić stan wtryskiwaczy należałoby wymienić [na nowy!] wtryskiwacz sterujący - wówczas dawki korekcji mogą wskazywać na zużycie wtryskiwaczy.

oczywiście kompresja i jej brak mogą również dać się we znaki, jak to zauważył Spanky.



co do kątów w tym silniku, to jestem prawie pewien, że późne V6 [od AYM] wymagają BTDC. zatem, w tym konkretnym przypadku, jest on po drugiej stronie, co uzasadniałoby twardą i jurną pracę silnika [łącznie z poszarpywaniem].


*wybaczcie kolokwializm

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 16:46:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ale nam pojechał maestro... :diabel: :peace:
Jak zwykle zresztą namieszał carl... ;)
Meszrumie wytłumacz mi zatem dlaczego wszystkie korekcje są mierzone względem 2 cyl. (na logu)
Co dokładnie oznacza Diff cyl.3 vs cyl.2 ?
Bo ja się po prostu pogubiłem i błądzę...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 17:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

[w uogólnieniu wygląda to tak:] w założeniu twórców tegoż systemu zasilania paliwem każdy z wtryskiwaczy ma generować identyczną dawkę. jak wiadomo, w przyrodzie wszystko zużywa się nierównomiernie, zatem silnik pracowałby normalnie tylko przez kilka pierwszych miesięcy swojego bytu...
właśnie po to jest G80. zakłada się, że jest on [WS] optymalny [czyli, że jego korekcja wynosi 0.00]. zatem Diff cyl.3 vs cyl.2 oznacza jedynie korekcję 3ciego względem sterującego [2], by osiągnąć identyczną dawkę. każdy z pozostałych wtryskiwaczy jest porównywany do WS i ECU oblicza stosowną dawkę...
duże korekcje wskazują na duże różnice w stanie zużycia poszczególnych wtryskiwaczy względem sterującego.

innymi słowy: korekcje z 013 i 014 nie mają waloru bezwględności.
wręcz przeciwnie - są względne wobec G80 [sterującego].



paradoksalnie - czasem wystarczy wymienić sterujący, by korekcje na reszcie wróciły do bardzo dobrych poziomów...


[+]
numeracja cylindrów na VC nie jest tożsama z serwisową numeracją cylindrów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 17:49:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nooo...
Teraz dotarło... ;)
Największa tajemnicą dla mnie było dlaczego VAG oblicza korekcje względem 2, a nie 3 cylindra...
Skoro jednak ta numeracja nie jest tożsama z rzeczywistym układem cylindrów - wszystko stało się jasne...
Ale dalej dla mnie niezrozumiałe jest dlaczego twórcy VAG to zrobili ?
Przecież to wprowadza chaos w diagnozie. :/ :(
Podsumowując - korekcje dawek wtryskiwaczy nie pomogą w zlokalizowaniu ewentualnego uszkodzonego (lejącego) wtryskiwacza, bo skąd mamy wiedzieć - który jest który ?
Określanie przybliżonego przebiegu na podstawie korekcji dawek wtryskiwaczy też można traktować z przymrużeniem oka, bo wystarczy wymiana sterującego i już korekcje będą wyglądały zdecydowanie lepiej...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 19:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
A może Vag podaje korekcje wg kolejności wtrysku? Ustawienie wału korb. w położeniu OT jest jednoznaczne z ustawieniem wałków rozrządu w pozycji OT dla 1 cylindra lewej głowicy. Wydawało mi się więc, że pierwszy cylinder jest tam gdzie korek wlewu oleju a skoro 3 cyl. to ten z G80 to gdzie jest 1 cylinder? Jeśli 1 cyl. jest w tej głowicy gdzie 3 to OT jest na 4 cylindrze? :D
He, he niezła kaszanka :D



Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 19:24:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
a co poradzić właścicielowi, szkoda wydać kupę kasy na sterujący i może się okazać że jest OK :/
znowu jak wymieni te pozostałe to też może się okazać że tamte były OK :zly:
dodam jeszcze że silniczek pracuje na prawdę cichutko i aksamitnie(porównując do mojego przy otwartych drzwiach, może A6 ma lepiej wygłuszoną komorę silnika :?: ) wchodzi na obroty ładnie, te drgania występują co jakiś czas nie jest to tak jak w maluchu na wolnych obrotach że trzęsie na boki po 20cm :):

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 19:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
co do przebiegu, to właśnie im większe różnice, tym większy przebieg. nie chodzi o to, że któryś leje, tylko o rozbieżności w korekcji.

cóż, wracając do BDH, to... na pewno trzeba poprawić kąt wtrysku.
co do korekcji dawek wtryskiwaczy, to jak na 2004 - jest to masakra. lepsze korekcje ma moje 9letnie AFB [247 000].
nie ma konkretnego sposobu na wtryskiwacze - albo najpierw wymieniamy sterujący i patrzymy, czy coś to zmienia, albo całość naraz i w efekcie mamy takie szpanerskie korekcje jak SebMis... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 19:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
aż się zaczerwieniłem, takie komplementy od mistrza :):
###################################
no trudno, będę musiał lekko zmartwić właściciela pięknej A6
kolega kupił ją niedawno z przebiegiem licznikowym 170, sprawdził w aso i wyszło że w maju w DE była w aso i miała przebieg 240, czyżby już wedy był cofnięty :galy:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 21:14:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2007 23:55:42
Posty: 17
Lokalizacja: wawa
Witam,
dzięki Panowie za konstruktywne opinie oraz Sebmis za przedstawienie problemu.
Teoretycznie gościu sprawdzał przy mnie wszystkie wpisy z przeglądów i mówił, że wygląda ok poza faktycznym stanem licznika.
Co do wtrysku sterującego. Czy ktoś zna warsztat w W-wie lub okolicach, który może mieć dyżurne wtryski aby zrobić kontrolę?? Lepiej zapłacić za diagnostykę niż od razu za cały komplet.
I jeszcze jedno. Czy jest szansa, że po zmianie kątów, poprawi się korekcja?

Pozdrawiam :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 21:21:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
macwa napisał(a):
I jeszcze jedno. Czy jest szansa, że po zmianie kątów, poprawi się korekcja?

na to bym raczej nie liczył :zly:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 21:44:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2007 23:55:42
Posty: 17
Lokalizacja: wawa
Jakie mogą być konsekwencje jazdy z takim wtryskiwaczem??
Zwiększone spalanie ?? Mniejsza moc ?? Coś jeszcze ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 22:21:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Wymienialem kilka miesiecy temu wszystkie wtryski u siebie. Ja mam korekcje w 8 letnim AKN bardzo zblizone ( tyle ze 2 cylindry mają w okolicach -2 do -1,5 ). Silnik pracuje dobrze, wałki ok. Spalanie paliwa jest w okolicach 6,5 - 8,5 na l/100km.
Tak wiec w twoim przypadku mysle ze nie ma sie czym przejmowac. Do poki parametry nie pogorsza sie znaczaco to szkoda dawac samochod mechanikom (przewaznie to partacze :)!)
Najwazniejsze ze korekcje nie są na + !!! To znaczy ze cylindry i sprezanie powinno byc ok !
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: