.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 21:50:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC] znikajacy olej
PostNapisane: 02.lip.2007 21:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
witam mam problem tak jak w temacie tylko wydaje mi sie duzo.... wiec moje pytanie silnik ma 150k przebiegu i pali jakies 1,5L oleju na 2000km czy te silniki maja "apetyt" na olej??

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 21:58:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Tak, mają apetyt. Według mnie Twój motor ma jednak znacznie większy niż norma - aż się nie chce wierzyć w ten przebieg... IMHO powinieneś zmienić uszczelniacze - nie będzie rewelacji, ale tochę powinno pomóc - a to w zasadzie bezinwazyjna sprawa i niezbyt kosztowna. Jak jeździsz delikatnie to powinieneś się bardziej zmartwić, jak pałujesz to prawie w normie...

Przy takim poborze oleju ja już robiłem głowice, pierścienie i panewki (jeździłem wtedy na oleju mineralnym) później zmieniłem na półsyntetyk i palił ok. 0,5 na 2000km. Duży silnik, duża powierzchnia trąca tłoków to i łyknąć sobie pomoże ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 22:00:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zmierz kompresje, jesli bedzie na wszystkich cylindrach w miare rowna, powyzej 10 bar, to wymiana uszczelniaczy zaworowych rozwiaze problem.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 09:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 21:28:40
Posty: 129
Lokalizacja: Śląsk
GrzesB napisał(a):
IMHO powinieneś zmienić uszczelniacze - nie będzie rewelacji, ale tochę powinno pomóc - a to w zasadzie bezinwazyjna sprawa i niezbyt kosztowna. Jak jeździsz delikatnie to powinieneś się bardziej zmartwić, jak pałujesz to prawie w normie...

Przy takim poborze oleju ja już robiłem głowice, pierścienie i panewki (jeździłem wtedy na oleju mineralnym) później zmieniłem na półsyntetyk i palił ok. 0,5 na 2000km. Duży silnik, duża powierzchnia trąca tłoków to i łyknąć sobie pomoże ;)


wg mnie zmiana uszczelniaczy moze w znaczacy sposob pomoc - a wiem to z autopsji. U mnie pomimo tragicznego cisnienia na 2 cylindrach spalanie oleju po wymianie uszczelniaczy spadlo z 1,5 ltr na 1tkm do jak na razie 0 na 5tkm ;)
Az sam sie dziwie :)

Pozdrawiam

_________________
2004.04 - 2008.12 - AUDI 80 1.8S JN B+G 90r. - sprzedane
2008.10 - AUDI A4 Avant 1.9TDI AJM 00r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 10:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź również czy nie masz żadnych wycieków z silnika,a dopiero później zacznij od wymiany uszczelniaczy.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 13:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
niedawno dopiero kupilem to autko... przebieg w miare realny w listopadzie 2006 byl robiony TUV a na nim 148k jestem w trakcie sprawdzania wyciekow (silnik umylem byl troche zaolejony ale pewnie nikt od nowosci go nie myl) no i niwiem jaki olej byl i wlalem pol syntetyka jak go przywiozlem

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 13:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Kolego szukaj silnika bedzie taniej :P

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 08:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Nigdy nie wiesz co kupisz a za dobry silnik trzeba dać ok 2000tys + robota.
W tych silnikach lubi być wyciek z pod dekla komory korbowo-tłokowej ( a ten co się nie zna powie,że leci z pod głowic) oraz uszczelki pod pokrywą zaworów.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 14:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
czyli z tego dekla miedzy glowicami?? podczas mycia silnika wlasnie w tym miejscu bylo najwiecej oleju (pod cewkami i kolektorem)

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 16:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie miedzy głowicami.Tylko uważaj z dociąganie śrub w tym miejscu.Już nie pamiętam z jaką siłą się je dociąga ale jak przedobrzysz to może puscić uszczelka pod głowice,bo będzie je ściągało.Ja u siebie wymieniłem wszystkie uszczelki od kolektora ssącego w dół i pod zaworami.
Teraz cieszę się piękną suszą.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 18:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
mam jakies przeczucie ze tez tak zrobie..... jutro jeszcze zobacze jak sie ma sprawa z tymi wyciekami... :):

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: