.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:55:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDI PD] Dym spod korka
PostNapisane: 04.lip.2007 20:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2007 13:43:18
Posty: 23
Witam,

Czy silnik na pompowtryskach z przebiegiem 150-200tys. powinien puszczac dymka spod korka? Nie mowie tu o bialej chmurze albo sytuacji gdy przy wykrecaniu korka wyrywa go z reki... Dymek sie pojawia - niewielki ale zauwazalny. Spod bagnetu nic nie poszlo.
Widzialem juz dwie takie sztuki i powstrzymalem sie od zakupu bo wczesniej ogladalem egzamplarz, w ktorym taki efekt nie wystepowal.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 12:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Czyżby zatkane odpowietrzenie silnika...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 14:18:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W silnikach PD nadciśnienie ze skrzyni korbowej "wędruje" bezpośrednio pod dekiel głowicy i dopiero stamtąd jest odprowadzone do układu dolotowego.
Zatem jest zjawiskiem absolutnie normalnym, że po odjęciu korka wlewowego daje się zauważyć "mgiełkę olejową". Separacja mgiełki odbywa się "dopiero" w górnej części pokrywy zaworów (ścianki dekla są "podwójne"). W tych silnikach nie występuje typowa "odma" ... .

:peace:

PS: Silnik w którym nie zauważyłeś mgiełki poprostu nie był dostatecznie zagrzany.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 15:27:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2007 22:20:56
Posty: 22
U mnie w AWX też tak jest, nie ma sie czym przejmować, to norma.

_________________
A4 1.8T A4 1.9TDi A8 3.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 15:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
hmm u mnie tak sie nie robi ;) moze dlatego ze mam jeszcze nowy silnik :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 17:20:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Atal-star napisał(a):
hmm u mnie tak sie nie robi ;) moze dlatego ze mam jeszcze nowy silnik :diabel:


Jjjjaasne ... . A świstak ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 18:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2007 13:43:18
Posty: 23
Piotruś napisał(a):
W silnikach PD nadciśnienie ze skrzyni korbowej "wędruje" bezpośrednio pod dekiel głowicy i dopiero stamtąd jest odprowadzone do układu dolotowego.
Zatem jest zjawiskiem absolutnie normalnym, że po odjęciu korka wlewowego daje się zauważyć "mgiełkę olejową". Separacja mgiełki odbywa się "dopiero" w górnej części pokrywy zaworów (ścianki dekla są "podwójne"). W tych silnikach nie występuje typowa "odma" ... .

:peace:

PS: Silnik w którym nie zauważyłeś mgiełki poprostu nie był dostatecznie zagrzany.


Na co zatem zwrocic uwage przy zakupie auta z takim silnikiem (oprocz vagowania)? Sprawdzic czy nie dmucha spod bagnetu, wachac korek ;), przeanalizowac spaliny? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 19:18:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
U mnie przez otwor wlewu oleju zaciaga powietrze, jest podcisnienie pod deklem. Czy to normalny objaw ? Silnik po odkreceniu korka gasnie. ( 2.0E ABK )

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 11:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Piotruś napisał(a):
Atal-star napisał(a):
hmm u mnie tak sie nie robi ;) moze dlatego ze mam jeszcze nowy silnik :diabel:


Jjjjaasne ... . A świstak ... .


i zawija.... :D

Hehe wiesz te z niemcowni maja po 350-400 tys. najechane to co innego jak moj PRAWDZIWY przebieg 79tys. i zmiana oleju i filtrow co 15tys. :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 17:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Podłącze się pod temat. Audi A8, 2001 rok silnik 3.3 TDI. Po rozgrzaniu leci lekki dym spod korka olejowego. Silnik nie gasnie, nie rzuca nim, nie chlapie olejem.
Normalne czy nie. Silnik jeździ na oleju 0w30.

P.S. Przy przegazówce dymi chwilke na czarno. Końcówka rury osmolona ale nie tłusta.
To normalne? Sorki bo pytanie może wydać się głupie ale to mój pierwszy TDI więc pytam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 21:20:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
normalne śpij spokojnie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 14:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2006 22:16:37
Posty: 15
Lokalizacja: Farnham
a co jesli spod korka dymi bardziej niz z wydechu? a moze raczej dymi spod korka a z wydechu wcale..
jak to vagowac??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 16:23:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tu raczej nie VAG... powinno sie zmierzyc cisnienie sprezania..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2008 19:30:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
dj_max napisał(a):
a co jesli spod korka dymi bardziej niz z wydechu? a moze raczej dymi spod korka a z wydechu wcale..
jak to vagowac??


Jeśli pytasz o silnik 1,9 PD - dymienie spod korka (temperatura robocza, na biegu jałowym) jest zupełnie naturalne, co wynika z budowy zastosowanego układu odpowietrzenia skrzyni korbowej.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: