Witam! Od jakiegoś czasu martwią mnie ceny benzyny PB i postanowiłem zmniejszyć koszta podróżowania.Dałem więc założyć instalke gazową.Oto jakie są tego efekty
Instalacja to BRC-Sequent24- w której oryginalny reduktor gazowy został zastąpiony większym takim do 300KM.A rurki miedziane doprowadzające gaz z butli srednicą 8mm zamiast 6.Mam więc w ten sposób zapas na dalsze przeróbki.
Zrobiłem Logi na PB i LPG i musze powiedziec że zadziwiłem się.Wrażenia podczas jazdy są takie że nie ma żadnej różnicy na jezdzie na PB czy LPG.Przełączenie na LPG następuje automatycznie po osiągnięciu przez silnik temp. 40st. celcjusza i przekroczeniu 2kRpm.Przełączenie następuje tak płynnie że wogóle nie jest wyczuwalne,nawet nie wiem kiedy zasilanie przełancza się na LPG.Może to przez to że nie wszystkie cylindry są przełanczane na raz.Podczas jazdy na LPG przy gwałtownym wdepnięciu pedału gazu z kick down nie szarpie i nie przełancza na PB.Najpierw próbowałem zrobic logi na 4 biegu.Jednak moja droga do testowania okazała się zbyt krótka bo na 4 biegu miałem 210km/h a nie osiągnąłem maxymalnych obrotów bo musiałem już hamować i test ten był robiony na LPG.
Pózniej postanowiłem zrobic logi na 3 biegu.Oto efekty.
Logi na Benzynie:
,Group A:,'009,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Eng. actual torque,Engine RPM,Throttle valve value,Fuel consumption,,,,,,,,,,
,TIME,,,, signal ?,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER, Nm, /min,%, ms,STAMP,,,,,STAMP,,,,
STAMP
,0.00,0.0,1344,1.2,0.00,,,,,,,,,,
,0.51,0.0,1344,66.1,0.00,,,,,,,,,,
,1.04,116.0,1632,95.4,0.00,,,,,,,,,,
,1.57,132.0,1600,95.4,0.00,,,,,,,,,,
,2.08,148.0,1664,95.4,0.00,,,,,,,,,,
,2.58,160.0,1696,95.4,0.00,,,,,,,,,,
,3.10,160.0,1696,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,3.60,168.0,1792,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,4.10,180.0,1856,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,4.60,192.0,1952,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,5.12,196.0,2048,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,5.63,192.0,2176,93.9,0.00,,,,,,,,,,
,6.13,196.0,2240,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,6.63,196.0,2368,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,7.15,196.0,2464,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,7.66,200.0,2592,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,8.16,196.0,2688,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,8.67,196.0,2784,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,9.18,204.0,2912,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,9.68,204.0,3008,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,10.18,204.0,3104,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,10.70,208.0,3232,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,11.21,208.0,3360,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,11.73,204.0,3456,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,12.23,204.0,3552,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,12.73,208.0,3680,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,13.23,208.0,3776,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,13.73,208.0,3904,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,14.23,212.0,4000,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,14.73,208.0,4096,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,15.22,208.0,4192,93.9,0.00,,,,,,,,,,
,15.73,208.0,4288,93.1,0.00,,,,,,,,,,
,16.22,208.0,4416,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,16.73,204.0,4512,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,17.22,204.0,4608,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,17.74,204.0,4704,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,18.25,196.0,4800,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,18.74,200.0,4896,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,19.26,200.0,4992,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,19.78,200.0,5088,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,20.27,196.0,5184,92.3,0.00,,,,,,,,,,
,20.78,196.0,5280,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,21.29,192.0,5344,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,21.79,192.0,5440,92.3,0.00,,,,,,,,,,
,22.29,192.0,5504,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,22.79,176.0,5600,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,23.31,180.0,5664,91.1,0.00,,,,,,,,,,
,23.82,180.0,5728,89.9,0.00,,,,,,,,,,
,24.32,180.0,5792,89.9,0.00,,,,,,,,,,
,24.82,176.0,5856,89.9,0.00,,,,,,,,,,
,25.32,176.0,5920,89.5,0.00,,,,,,,,,,
,25.82,172.0,5984,89.5,0.00,,,,,,,,,,
,26.32,172.0,6048,89.5,0.00,,,,,,,,,,
,26.87,172.0,6080,71.3,0.00,,,,,,,,,,
,27.41,144.0,6240,40.0,0.00,,,,,,,,,,
Wyraznie widać że przy 5504obr/min. jest 150,493KM
A teraz Logi na LPG:
,Group A:,'009,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Eng. actual torque,Engine RPM,Throttle valve value,Fuel consumption,,,,,,,,,,
,TIME,,,, signal ?,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER, Nm, /min,%, ms,STAMP,,,,,STAMP,,,,
STAMP
,0.00,20.0,1408,5.9,0.00,,,,,,,,,,
,0.50,20.0,1408,33.7,0.00,,,,,,,,,,
,1.00,112.0,2016,97.8,0.00,,,,,,,,,,
,1.51,144.0,1920,97.0,0.00,,,,,,,,,,
,2.02,152.0,1792,96.2,0.00,,,,,,,,,,
,2.54,160.0,1792,95.4,0.00,,,,,,,,,,
,3.05,172.0,1856,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,3.54,184.0,1856,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,4.05,184.0,1920,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,4.54,188.0,1920,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,5.07,192.0,2048,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,5.57,184.0,2144,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,6.07,184.0,2240,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,6.60,188.0,2336,95.0,0.00,,,,,,,,,,
,7.12,184.0,2432,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,7.63,188.0,2528,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,8.12,192.0,2624,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,8.63,192.0,2720,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,9.12,192.0,2816,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,9.63,192.0,2912,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,10.12,192.0,3040,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,10.64,196.0,3104,94.6,0.00,,,,,,,,,,
,11.15,200.0,3232,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,11.64,204.0,3328,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,12.16,204.0,3424,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,12.70,204.0,3552,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,13.21,204.0,3648,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,13.70,208.0,3744,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,14.21,208.0,3872,94.2,0.00,,,,,,,,,,
,14.70,212.0,3968,93.1,0.00,,,,,,,,,,
,15.21,208.0,4064,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,15.70,208.0,4160,92.7,0.00,,,,,,,,,,
,16.20,208.0,4288,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,16.70,208.0,4384,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,17.21,208.0,4480,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,17.74,204.0,4576,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,18.25,204.0,4672,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,18.75,204.0,4768,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,19.25,204.0,4864,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,19.77,200.0,4960,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,20.28,200.0,5056,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,20.78,196.0,5120,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,21.28,196.0,5216,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,21.80,196.0,5280,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,22.32,192.0,5376,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,22.83,192.0,5440,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,23.33,180.0,5504,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,23.83,188.0,5600,91.9,0.00,,,,,,,,,,
,24.33,184.0,5664,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,24.83,180.0,5728,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,25.33,180.0,5792,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,25.85,176.0,5856,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,26.35,176.0,5920,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,26.86,172.0,5984,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,27.37,168.0,6048,91.1,0.00,,,,,,,,,,
,27.88,168.0,6112,91.5,0.00,,,,,,,,,,
,28.42,164.0,6144,89.5,0.00,,,,,,,,,,
,28.94,164.0,6176,81.2,0.00,,,,,,,,,,
Friday,06,July,2007,15:26:26
8D0 927 156 BK ,,AG5 01V 1.8l5VT RdW D70,
Wyraznie widać że przy 5600obr/min. jest 149,928KM.Zycie jest piękne
Pozdrawiam.