Jednostka pompy paliwa, czujnik wskaźnika poziomu paliwa - przegląd podzespołów
1 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa -G-
2 - Jednostka pompy paliwa z czujnikiem braku paliwa G210
3 - Przewód powrotnego obiegu
4 - Kołnierz zamykający
5 - Przewód powrotnego obiegu paliwa
6 - Przewód doprowadzania paliwa
7 - Elektryczne złącze wtykowe
8 - Elektryczne złącze wtykowe
9 - Nakrętka złączkowa - 80 Nm
10 - Pierścień uszczelniający
11 - Wąż paliwa
od pompy paliwa do komory spiętrzającej lub od pompy paliwa do pompy strumieniowej
odłączyć w celu wymontowania jednostki pompy paliwa → Odnośnik
12 - Zewnętrzna część komory spiętrzającej
z pompą strumieniową
bez możliwości demontażu
ze względu na przejrzystość rysunku pokazano bez zbiornika paliwa.
Opis działania
Aby móc wyjeździć prawie do końca paliwo znajdujące się w zbiorniku paliwa, umieszczona jest w nim dwuczęściowa komora spiętrzająca z elektryczną pompą paliwa.
Elektryczna pompa paliwa tłoczy paliwo z zewnętrznej części komory spiętrzającej do wewnętrznej części komory spiętrzającej. Z tej objętości paliwo jest odsysane przez pompę wtryskową układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego.
Poza tym elektryczna pompa paliwa przepycha paliwo do pompy strumieniowej znajdującej się na dole komory spiętrzającej. Zadaniem pompy strumieniowej jest zapewnienie ciągłego napełniania paliwem zewnętrznej części komory spiętrzającej.
Aby zagwarantować bezpieczną pracę silnika wewnętrzna część komory spiętrzającej musi być ciągle wypełniona paliwem. Jeżeli przy wyjeżdżonym zbiorniku paliwa, poziom paliwa wewnątrz komory spiętrzającej grozi obniżeniem się, czujnik braku paliwa -G210- daje sygnał do wyłączenia układu wtrysku paliwa.
Co do Twojej menażerii - myślę, że jest OK - odpowietrzyć układ paliwowy jest dosyć trudno takim sprzętem, dlatego ja następnym razem (oby nie
) mam zamiar zastosować pożyczoną z zaprzyjaźnionego warsztatu - odsysarkę do oleju...
Nigdy nie pozbędziesz się całkowicie pęcherzyków powietrza, ale chodzi o to aby takim zabiegiem ograniczyć ich występowanie w układzie paliwowym do minimum - kupując tym samym LONG LIFE dla swojej VP44...