.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:04:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AKE] Logi do oceny...
PostNapisane: 06.lip.2007 22:53:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Witam! W końcu po długich męczarniach dostałem kabel na RS232 (COM) i po krótkiej chwili odpaliłem komunikację - na początku też zrywało ale dałem sobie z tym radę i teraz ani skrzynia ani silnik nie zrywają połączeń :diabel:

Chciałem zrobić logi w pojedynkę - ale jak się okazało to beznadziejny pomysł, szczególnie w piatek w Warszawie na wylotówce ;-) więc poczekałem do godzin wieczornych - zaprzęgłem pomoc do roboty i heja w trasę z lapkiem....

Logowałem na 3 biegu, ale na początku nie mogłem wcisnąć maxa w podłogę - w zasadzie to próbowałem wyczuć ręczne sterowanie biegami, ale to nie jest takie łatwe...

Ale skoro już się zlogowałem to chętnie się dowiem co tam w tym moim ciągniku piszczy - znawców proszę o wypowiedzi ;-)

No i coś z tym wtryskiem sterującym mam nie halo - błąd wywalam i zaraz się znowu pojawia, ale nie jako stały tylko sporadyczny...

BASIC:
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/000bs.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/003bs.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/004bs.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/007bs.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/011bs.jpg


STATIC:
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/000s.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/001s.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/003s.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/004s.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/013s.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/014s.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/018s.jpg


DYNAMIC:
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/000d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/001d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/003d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/004d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/008d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/010d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/011d.jpg
http://www.bramstal.pl/audi/logiake06072007/013d.jpg


:diabel: Jakby coś było nie tak to nie krzyczcie - pierwszy raz to robiłem...

Carl - już się dowiedziałem czego chciałem - podczas VAGowania BS zapalała mi się ta wredna kontrolka od świec i obroty rosły - nikt nie napisał, że tak ma być :galy: więc się przeraziłem :diabel: :): ale z odsieczą przyszedł Spanky :diabel:

[+]
No i koniec życia w nieświadomości - a było tak pięknie :diabel: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 08:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest OK [turbo, lmm]...

...ale jak, na Litość Boską, Moderator jeździ z matrwym wstryskiwaczem sterującym? [ ;) ]
WS jest martwy, masz błąd 00542 [G80, który przed nami ukryłeś] i jeździsz na mapie awaryjnej. silnik jest niewidomy w chwili obecnej i, z moich doświadczeń, nieprzewidywalny [nie wiadomo, czy jak wcisnę gaz, to będzie rwać, czy tylko sunąć...].

przed wymianą WS kup w ASO uszczelkę od pokrywy zaworów.
przy wymianie WS dowiesz się o stanie wałków.
po wymianie WS przedstawisz nam logi ponownie, a my sobie pojedziemy po rozrządzie i stanie dawek korekcji.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 08:52:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
meszrum napisał(a):
jest OK [turbo, lmm]...

...ale jak, na Litość Boską, Moderator jeździ z matrwym wstryskiwaczem sterującym? [ ;) ]
WS jest martwy, masz błąd 00542 [G80, który przed nami ukryłeś] i jeździsz na mapie awaryjnej. silnik jest niewidomy w chwili obecnej i, z moich doświadczeń, nieprzewidywalny [nie wiadomo, czy jak wcisnę gaz, to będzie rwać, czy tylko sunąć...].

przed wymianą WS kup w ASO uszczelkę od pokrywy zaworów.
przy wymianie WS dowiesz się o stanie wałków.
po wymianie WS przedstawisz nam logi ponownie, a my sobie pojedziemy po rozrządzie i stanie dawek korekcji.

;)


A no widzisz... nic nie ukrywałem bo o tym pisałem ;) No cóż... nie wiem ile w ASO to kosztuje, ale mam wrażenie, że przez przypadek zostawię tam worek pieniędzy :zly: i to pewnie jeszcze w tym tygodniu... Co do nieprzewidywalności silnika - mam takie wrażenie jedynie na świżo zapalonym silniku (rano), po chwili jedzie już równo i nie ma problemów - według woru Carla wyszło mi 165 PS i 350Nm mierzone na skrzyni... i co dziwne, pomiary były powtarzane kilka razy a zawsze wychodziło to samo... No nic - ciekawe ile zdzierają za ten wtrysk sterujący... No ale dzięki - jeszcze trochę i też zacznę ogarniać te logi - póki co nie mogę się zebrać do rzetelnego przestudiowania Twojego wywodu o diagnozie TDI - ale jak tylko załatwię pewne swoje sprawy to z przyjemnością zacznę studiowanie :]

Dzięki Mesz!

[+]
A te logi są okej? Tzn. od strony technicznej? Nic nie jest za dużo albo za mało?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 09:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Grześ,

WS wymieniałem w Diagtroniku w marcu 2006 - WS z robocizną [konieczne jest zdjęcie pokrywy zaworów, ok. 3h] kosztował 900 PLN. ostatnio ponoć zdrożeli i kosztuje to 1100.
o ASO zapomnij - wyjdzie ok. 2400 i nie wiesz, co się dzieje przez ten czas z autem.
łódzkie ASO słyną z kradzieży części [dlatego kilka ASO przestało być ASO, a te które nadal nimi są nadal trwają w procederze].
dlatego jestem przeczulony na punkcie ASO.


[+]
logi są jak najbardziej OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 10:11:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dzwoniłem do ASO - WS kosztuje 1340zł. W ASO będę i tak bo zamierzam zrobić rozrząd + zawieszenie + teraz WS. Będę ich pilnował - sam gość co przyjmował auto stwierdził (uważając, że kitu mi nie może wcisnąć bo mówię do niego językiem VAGa ;) ), że mogę bez problemu i cały dzień przy nich spędzić - nikt mnie nie wygoni - mogę sobie lookać do woli. Może i źle zrobiłem, że do diagtronika nie pojechałem... ale ten serwis gdzie odstawiam jest wylącznie serwisem ASO bez salonu sprzedaży - skoro by kasztanili robotę to nikt by do nich nie przyjeżdżał - dodatkowo mam ich 3km od domu/firmy więc naloty mają jak w banku... tym bardziej, że będę mial drugie auto zastępcze (moje, niestety nie z ASO). Uszczelki pod pokrywę i tak bym musiał kupić bo chcę zajrzeć pod dekle - szkoda, bo nie ma grama wycieku a później pewnie będzie problem z uszczelnieniem...

Skoro już w temacie:
zamierzam zrobić cały rozrząd, rolki, pompę wody, termostat...
zmienić wężyki przelewowe i podciśnieniowe (jeden mam podtarty od klapy gaszącej)
zrobić zawieszenie (puka)
zmienić WS razem z uszczelkami pod wtryskiwaczami (Carl tak mi kazał :diabel: )
zmienić olej i wszystkie filtry


z wymianą oleju w tipie jeszcze będę musiał chwilkę poczekać...

ale do rzeczy - na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 10:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
- płyn hamulcowy i chłodzący [są tacy, którzy nie wymieniają przy rozrządzie];
- termostat [nawet jeżeli jest dobry].


co do uszczelki pod pokrywą, to D nie wymieniał mi uszczelki - przeczyścil starą, po czym duet J/T oznajmił, że wycieków nie będzie...
..i nie ma.

koniecznie, jak Carl wspomniał, zakup podkładki pod wtryskiwacze.
inaczej będzie ropnie wokoło wtryskiwaczy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 10:38:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
ale do rzeczy - na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?


Tak - wykonać pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej (nawet jeśli wałki są idealne a po odjęciu korka wlewu oleju nic nie dmucha).
Byłoby ideałem gdyby potrafili sprawdzić ciśnienia w magistrali olejowej.
(To wszystko dla Twojego bezpieczeństwa żeby uniknąć kłopotów wywołanych np. nagarem z oleju w zaworkach ... ;) ).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 14:23:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
GrzesB napisał(a):
ale do rzeczy - na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?


Tak - wykonać pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej (nawet jeśli wałki są idealne a po odjęciu korka wlewu oleju nic nie dmucha).
Byłoby ideałem gdyby potrafili sprawdzić ciśnienia w magistrali olejowej.
(To wszystko dla Twojego bezpieczeństwa żeby uniknąć kłopotów wywołanych np. nagarem z oleju w zaworkach ... ;) ).

:peace:


Spytam ich o taką możliwość... dzięki za uwagi. No to teraz musze przygotować listę... i chyba im zawiozę wcześniej - niech sobie części wczesniej ściągną...

[+]
Tak się zastanawiam dlaczego nie wybrałem sie na "wakacje" do Beskidu Śląskiego ;-) - tak na 1-2 dni - później miał bym moją poczochraną spokojną o jakość wyskonania usługi... ;-) i mógłbym poniekąd jeszcze bardziej gloryfikować 2.5 TDI :diabel: no i pewnego kolegę P. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 15:18:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Byłaby wtopa Grzesiu :galy: :/ . Wymiana rozrządu (bez mazaków :P ), termostatu, wtryskiwaczy i innych pirerdołek - to żaden problem. Niestety (przynajmniej narazie) przerasta mnie szczegółowy pomiar ciśnień systemu olejowego - a coraz więcej egzemplarzy (logiczne i związane z przybywaniem kilometrów już nieprodukowanego modelu ...) cierpi na tą przypadłość (jako czkawka po systemie LL i / lub skutek zapchanej odmy czy nawet kiepskiego oleju i paliwa).

Znam tylko jedną firmę zdolną wykonać aż tak całościową diagnostykę V6-tki - oczywiście jest to www.sserwis.pl (gdzie każda usługa wykonana z użyciem nowych części jest objęta gwarancją na 100 tyś.km. lub na 2 okres 2 lat).

(Wypowiedziałem się do bólu szczerze bo znam swoje miejsce w szeregu i obiecywanie gruszek na jabłoni nie jest w moim stylu ... .)

Co oczywiście nigdy nie przeszkadza, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym :): :diabel: , tym bardziej że w Beskidach tylko mieszkam a życie zawodowe prowadzę (troszkę) bliżej Ciebie :diabel: :P .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2007 17:12:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
(Wypowiedziałem się do bólu szczerze bo znam swoje miejsce w szeregu i obiecywanie gruszek na jabłoni nie jest w moim stylu ... .)


Właśnie dlatego się zastanawiałem - bo jesteś szczery nawet jeśli ma mnie to później boleć ;-) ale to właśnie bardzo dobrze...

Piotruś napisał(a):
Co oczywiście nigdy nie przeszkadza, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym :): :diabel: , tym bardziej że w Beskidach tylko mieszkam a życie zawodowe prowadzę (troszkę) bliżej Ciebie :diabel: :P .

:diabel: :peace:


No dobrze Piotruś... w takim razie może się w końcu ujawnisz - gdzie bliżej??

Po Twoich wypowiedziach na forum mogę jednak stwierdzić, że rozebrałeś nie jeden taki motor i znasz go na wylot... a informacje zawarte w Twoich postach są bezcenne (za resztę zapłacimy kartą VISA :) ) dlatego myślę warto by się dowiedzieć gdzie [...]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 09:33:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Po lekturze FAQ Carlnovy odnośnie odmy stwierdziłem, że mimo braku jakichkolwiek podstaw do takiego bezsensowenego działania ;-) odma w trakcie zmiany rozrządu również zostanie wymieniona...

Meszrum, Carlnova i Piotruś [kolejność przypadkowa] - IMHO powinniście się zgadać i napisać książkę o V6 TDI - najwyższy już czas aby się ludzie dowiedzieli coś o tym silniku... a na forum jest tyle informacji Waszego autorstwa, że szkoda by się to marnowało... tym bardziej, że im więcej czytam tym bardziej świadomym użytkownikiem AKE jestem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 09:49:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grześ - być może była już rozmowa na ten temat ale nie pamiętam ... .

Pytanie (w nawiązaniu do Twojego posta) jest takie: co Ci wiadomo na temat dotychczas stosowanych olejów w Twoim AKE ?? (nie chodzi o producenta tylko o parametry). Dasz radę jakoś to przybiżyć (np. na podstawie zapisów w książce serwisowej i zeznań poprzedniego usera) ???

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 09:56:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
Grześ - być może była już rozmowa na ten temat ale nie pamiętam ... .

Pytanie (w nawiązaniu do Twojego posta) jest takie: co Ci wiadomo na temat dotychczas stosowanych olejów w Twoim AKE ?? (nie chodzi o producenta tylko o parametry). Dasz radę jakoś to przybiżyć (np. na podstawie zapisów w książce serwisowej i zeznań poprzedniego usera) ???

;) :peace:


Temat trudny - książki serwisowej nie mam - poprzedni user w PL zmieniał olej co 15k i lał Castrola 15W40. W zegarach inspekcje mam nastawione na normalny tryb wymiany (nie LL) i "przypomnienie" na 15k więc jest szansa, że nie było to LL. Musze jeszcze wyciągnąć historię auta z ASO - może tam będzie więcej... Ja nie zamierzam wymieniać oleju po 15k tylko 10k, ale to moje widzimisię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 09:59:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
lał Castrola 15W40.


:galy: :galy: :(: ... .
To nie jest literówka :galy: :?: :?: Na pewno 15/40 a nie 5/40 :galy: :?: :?:

Jak długo to trwało :?: :?: :!:

:/ :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 10:01:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Oczywiście literówka :)

miało być 5W40 :D 15W to lałem w stanie agonalnym do 2.8 V6 12V tuż przed remontem ;) Nie wiem skad ta jedynka mi się wzięła :galy: :): Nigdy minaralnego do TDI!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 10:14:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Oczywiście literówka :)


Ehhh ... . Gdyby to nie była literówka - bezwzględnie byłbyś skazany na wymianę hydropopychaczy ... . Zresztą moim zdaniem i tak powinieneś to zrobić razem z rozrządem ale mam świadomość jak bardzo niepopularne jest moje zalecenie z uwagi na koszty ... :galy: :| .

Co do odmy - w niektórych "kręgach" :): - znacznie bardziej profesjonalnych ode mnie - panuje przekonanie/zasada, że powinno się ją wymieniać "co rozrząd" - nawet jesli jest nowego typu (czyli od rocznika 2000 wzwyż).
Sprawa jest o tyle łatwiejsza, że po wyjęciu można wstępnie ocenić czy zabieg faktycznie jest pożądany (to już nie jest "filc" jak kiedyś, tylko "metalowa siateczka") ... ale z drugiej strony "być tak daleko" i zostawić starą część - to z lekka biorąc - małe barbarzyństwo :): ;) .

Co do oleju - nie jest źle. Jeśli wałki okażą się w stanie idealnym można założyć, że nie ma problemów z "zacinającym się" systemem olejowym ani innymi "zaworkami".

Reasumując - teraz wszystko zależy od jakości oleju stosowanego w całym okresie eksploatacji ale najwięcej od kilku ostatnich wymian ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 08.lip.2007 10:19:36 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 AKE] Logi do oceny...
PostNapisane: 08.lip.2007 10:18:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
GrzesB napisał(a):
Carl - już się dowiedziałem czego chciałem - podczas VAGowania BS zapalała mi się ta wredna kontrolka od świec i obroty rosły - nikt nie napisał, że tak ma być :galy: więc się przeraziłem :diabel: :): ale z odsieczą przyszedł Spanky :diabel:

[+]
No i koniec życia w nieświadomości - a było tak pięknie :diabel: :):


Hej ;)
Carl wrócił z pijackiej imprezy... ;)
Przez weekend zazwyczaj mam wyłączony telefon z uwagi na klientów nie szanujących czasu prywatnego...
Czyli sprawa już nieaktualna ? Dałeś radę... :):

Muszę Cię pochwalić, Grześ - logi zrobione bardzo ładnie jak na pierwszy raz (no chyba że robił Ci je spanky - wtedy Cie nie chwalę :diabel: ), przyczepię się tylko do tego, że 007 nie powinien być zrobiony w BS-ach tylko w statycznych, no i nie było zupełnej potrzeby robienia logu 013 dynamicznego.
Reszta super...
Tak jak zauważyli moi przedmówcy - wszystko OK, oprócz wtryskiwacza sterującego, przez który nie możemy zobaczyć kąta wtrysku, rozrządu i korekcji na wtryskiwaczach.
Zaznaczam, że nie było błedu 00542 i problemów w 004, 013 i 014 - w chwili gdy ja Ci logowałem autko - WS musiał Ci więc paść stosunkowo niedawno
Trochę będzie to kosztowało, ale dasz radę - na bramy jest teraz hossa w budownictwie, więc co robiłbyś z pieniędzmi ? :diabel:

Czytam dalej z zaciekawieniem, muszę nadrobić straty... ;)

GrzesB napisał(a):
według woru Carla wyszło mi 165 PS i 350Nm mierzone na skrzyni... i co dziwne, pomiary były powtarzane kilka razy a zawsze wychodziło to samo...
[+]
A te logi są okej? Tzn. od strony technicznej? Nic nie jest za dużo albo za mało?


Grześ, pokaż nam ten log z tipa, bo może niedokladnie spojrzałeś, max momentu nie jest w tym samym miejscu co max mocy.
Jednak 165 PS jest możliwe w przypadku kiedy jeździsz na mapie awaryjnej ECU.
O logach napisałem Ci powyżej...

GrzesB napisał(a):
zmienić WS razem z uszczelkami pod wtryskiwaczami (Carl tak mi kazał :diabel: )


Carl Ci nie kazał tylko Cię prosił... :): :diabel:

Dla Twojego dobra... :peace:

GrzesB napisał(a):
Po lekturze FAQ Carlnovy odnośnie odmy stwierdziłem, że mimo braku jakichkolwiek podstaw do takiego bezsensowenego działania ;-) odma w trakcie zmiany rozrządu również zostanie wymieniona...

Meszrum, Carlnova i Piotruś [kolejność przypadkowa] - IMHO powinniście się zgadać i napisać książkę o V6 TDI - najwyższy już czas aby się ludzie dowiedzieli coś o tym silniku... a na forum jest tyle informacji Waszego autorstwa, że szkoda by się to marnowało... tym bardziej, że im więcej czytam tym bardziej świadomym użytkownikiem AKE jestem...


Miłe słowa... ;) Dziękujemy.... :peace:
Informacje się nie marnują - są wykorzystywane nie tylko przez prywatnych użytkowników forum, ale w moim przekonaniu także przez komercyjnych...
Przykładem może być "komercyjny" Piotruś, który użył sprayu Motipa do czyszczenia przepływki po lekturze forum... :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 11:51:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dobra, czuję się juz prawie tak doinformowany jak w moim poprzednim AAH :D

Co do logów - faktycznie, 013 nie musiałem robić, ale mi sie tak spodobało, że zrobiłem - tzn. przez pomyłkę :diabel:

Oczywiście do Spankyego dzwoniłem tylko dlatego, że po przejściu w BS zapalała mi się ta cholerna kontrolka od świec i rosły obroty co mnie osobiście wystraszyło i przerywałem operację - ale jak już wiem tak ma być :diabel:

Co do WS to wiem, że padł niedawno - jak odczytywałem sterownik już sporo po zakupie to był wolny od błędów, później czasem się pokazywał 00542 a teraz wskakuje zaraz po skasowaniu. Co do tych 165PS - tyle właśnie wyszło - mam nawet wykres momentu... i przeliczałem w excelu całe logi - wartością najwyższą mocy było właśnie 165,91PS... Jak dasz mi swój log ze skrzyni to też Ci zrobię taki wykers :diabel:

Obrazek

@Piotruś - ja wiem, jestem wręcz przekonany w 100%, że będę żałował decyzji o niewymienianiu szklanek... ale przecież nie mogę wymienić wszystkiego bo o czym na forum będziemy pisali?? :):



Carl napisał(a):
Przykładem może być "komercyjny" Piotruś, który użył sprayu Motipa do czyszczenia przepływki po lekturze forum... :diabel: :peace:

I nazwał to największym druciarstwem w jego wydaniu :diabel: :): ale czasem na "drut" nie znaczy gorzej ;) tzn. oby tylko drutem druta nie wiązać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 12:53:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Właśnie dlatego się zastanawiałem - bo jesteś szczery nawet jeśli ma mnie to później boleć ;-) ale to właśnie bardzo dobrze...


Na jedno dobrze, bo z góry wiesz czego można oczekiwać ale z drugiej strony (póki co) bardzo źle -> skoro prawdziwi profesjonaliści diagnozują całość bezproblemowo i w krótkim czasie ... .

GrzesB napisał(a):
No dobrze Piotruś... w takim razie może się w końcu ujawnisz


Ależ ja od samego początku obecności na AKP nie jestem anonimowy :diabel: :peace:
Świadomie nie podaję szczegółów w działach "ogólnodostępnych" ale to wyłącznie ze względu na fakt, że dostęp do AKP posiadają nie tylko zarejestrowani użytkownicy (czyli krótko mówiąc - ze względów szeroko rozumianego bezpieczeństwa i np. z takich samych przyczyn jak zamazywanie numeru rejestracyjnego w ogłoszeniach dotyczących sprzedaży samochodu).
Moja obecność na Forum jest absolutnie niekomercyjna i każdy kto dotychczas trafił do mnie na PW (oczywiście w miarę posiadanej wiedzy i możliwości) otrzymał radę, poradę czy też konkretne czynności zmierzające do załatwienia (zazwyczaj problematycznej) sprawy. Mogę się pochwalic :): , że nawet wtedy kiedy "zainwestowałem" własny czas i np. paliwo na dojazd - nigdy nie wziąłem za to ani grosza i tak będzie dalej :P ;).
Jedyne przypadki które pozostawiam bez jakiejkolwiek reakcji/odpowiedzi - dotyczą możliwości omijania prawa (a takich pytań wcale nie jest mało, zazwyczaj w obszarze "importowym"...).
Reasumując wydaje mi się, że nie ma potrzeby spamowania moją skromną osobą tak zacnego Forum :P ;) ale dziękuję Ci Grzesiu za okazane zainteresowanie (czuję się tym dowartościowany :P - szczerze).

GrzesB napisał(a):
- gdzie bliżej??


Patrząc z Twojej strony - kawałek za Katowicami w stronę Ustronia/Wisły.
No chyba, że chciałbyś też adres niemiecki ... ale to już osobna bajka ... :): :P ).


GrzesB napisał(a):
Po Twoich wypowiedziach na forum mogę jednak stwierdzić, że rozebrałeś nie jeden taki motor i znasz go na wylot...


W sensie konstrukcyjnym - masz całkowitą rację ... ale niestety nie implikuje to jednoznacznie tego, że każdą usterkę potrafię clenie/jednoznacznie zdiagnozować ... .

GrzesB napisał(a):
a informacje zawarte w Twoich postach są bezcenne


:oops: :oops: :oops:
To tylko pozory :): ;) ... . :okulary2:
:oops: :oops: :oops:

GrzesB napisał(a):
(za resztę zapłacimy kartą VISA :) )


:diabel: :P :D :diabel:
Za nic nie trzeba płacić :killer: - wystarczy skrobnąć emila na PW ;) :welcome: .
;) :P ;)


GrzesB napisał(a):
@Piotruś - ja wiem, jestem wręcz przekonany w 100%, że będę żałował decyzji o niewymienianiu szklanek... ale przecież nie mogę wymienić wszystkiego bo o czym na forum będziemy pisali?? :):


Kuurdee :(: ... . Przynajmniej poproś w serwisie żeby w miarę możliwości bardzo starannie oglądnęli elementy hydrauliczne (oczywiście "na luźno" - odpowiednio obracając wałem korbowym - osobno dla każdego cylindra).
Zależy w jakich jesteś układach z serwisem ale jeśli to możliwe - w formie "pół żartu a pół serio" :): powiedz im, że jeśli coś wyskoczy z głowicami przed kolejną wymianą paska rozrządu, to będziesz się "domagał" naprawy w ramach gwarancji :P ;) za aktualnie wykonywaną usługę ... :): .



GrzesB napisał(a):
Carl napisał(a):
Przykładem może być "komercyjny" Piotruś, który użył sprayu Motipa do czyszczenia przepływki po lekturze forum... :diabel: :peace:

I nazwał to największym druciarstwem w jego wydaniu :diabel: :): ale czasem na "drut" nie znaczy gorzej ;) tzn. oby tylko drutem druta nie wiązać :peace:


Żebyście Chłopaki wiedzieli jak ja się przy tym spociłem (poważnie!) ... . Moim zdaniem zagrożenie (w przypadku "jakiegoś" zwarcia) było naprawdę wysokie.
Zajmowałem się "w swojej historii" kilkoma autami, w których skutkiem wypadku doszło do przecięcia wiązki lmm i zwarcia zerwanych koncówek do masy - w kazdym przypadku wykopciło (na amen) komputer sterujący silnika.
No ale na szczęście obyło się bez powiększania strat, autko śmiga aż miło (ciekawe jak długo...) i spala średnio 5.5 l / 100km (i to całkiem bezdymnie :P ).

PS: (po)Życie małżeńskie stało się również bardziej spokojne i harmonijne :): :diabel: .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 08.lip.2007 13:21:33 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 13:19:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Żebyście Chłopaki wiedzieli jak ja się przy tym spociłem (poważnie!) ... . Moim zdaniem zagrożenie (w przypadku "jakiegoś" zwarcia) było naprawdę wysokie.
Zajmowałem się "w swojej historii" kilkoma autami, w których skutkiem wypadku doszło do przecięcia wiązki lmm i zwarcia zerwanych koncówek do masy - w kazdym przypadku wykopciło (na amen) komputer sterujący silnika.
No ale na szczęście obyło się bez powiększania strat, autko śmiga aż miło (ciekawe jak długo...) i spala średnio 5.5 l / 100km (i to całkiem bezdymnie :P ).

;) :peace:



no nie...
wystraszyłeś mnie i raczej nie będę czyścić mojego lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: