.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:02:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG] czujnik stukowy
PostNapisane: 08.lip.2007 19:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2006 18:55:13
Posty: 56
witam mam pytanko , do czego jest czujnik spalania stukowego czy jak on padnie to cos sie dzieje z silnikiem bo bylem raz u elektryka i powiedzial ze jak padnie to nic sie nie dzieje to do czego on tam potrzebny??? prosze o fachowa odpowiedz pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 19:52:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Fachowiec to ja nei jestem ale pamietam jak mi padł owy czujnik to auto miało muła powyżej 4000 RPM i lubiło szarpnąc od czasu do czasu na górnej partii obrotów. W sumie kupiłem auto z padnietym czujnikiem stuków. Zmieniłem i auto odzyło.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2007 22:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
czujnik stukowy nie ma z tym nic wspolnego, czujnik nadzoruje kontrole nad spalaniem w garach, jezeli wyczuwa ze zamiast rownomiernych drgan nastepuja jakies nieprawidlowosci daje info do ECU i przesuwany jest kat wyprzedzenia zaplonu o 3 stopnie wstecz. Wydajnosc silnika wzrasta bo jest wczesniejszy zaplon jednak jest to szkodliwe - przegrzewaja sie tloki i lozyska. O tym czy czujnik stukowy jest do wymiany moze decydowac glosne dzwonienie w silniku przy przyspieszaniu.

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 06:29:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
wezelx napisał(a):
czujnik stukowy nie ma z tym nic wspolnego, czujnik nadzoruje kontrole nad spalaniem w garach, jezeli wyczuwa ze zamiast rownomiernych drgan nastepuja jakies nieprawidlowosci daje info do ECU i przesuwany jest kat wyprzedzenia zaplonu o 3 stopnie wstecz. Wydajnosc silnika wzrasta bo jest wczesniejszy zaplon jednak jest to szkodliwe - przegrzewaja sie tloki i lozyska. O tym czy czujnik stukowy jest do wymiany moze decydowac glosne dzwonienie w silniku przy przyspieszaniu.


WSTECZ, czyli OPÓŹNIA a nie przyspiesza... Wydajność silnika nie wzrasta.... A czujnik jest w zasadzie po to, żeby można było wlać paliwo o mniejszej liczbie oktanowej bez zagrożenia dla silnika. Efekt uboczny jest taki, że przy np. nieprawidłowej pracy którejś ze świec lub stuków w silniku na skutek jego zużycia, zapłon tez zostanie opóźniony = mniej mocy i większe zużycie paliwa.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 06:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wezelx napisał(a):
czujnik stukowy nie ma z tym nic wspolnego, czujnik nadzoruje kontrole nad spalaniem w garach, jezeli wyczuwa ze zamiast rownomiernych drgan nastepuja jakies nieprawidlowosci daje info do ECU i przesuwany jest kat wyprzedzenia zaplonu o 3 stopnie wstecz. Wydajnosc silnika wzrasta bo jest wczesniejszy zaplon jednak jest to szkodliwe - przegrzewaja sie tloki i lozyska. O tym czy czujnik stukowy jest do wymiany moze decydowac glosne dzwonienie w silniku przy przyspieszaniu.


Wiesz, że gdzieś dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele.
Czujnik stukowy ma dużo wspólnego z brakiem mocy. Czujnik wcale nie wyczuwa żadnych równomiernych drgań , a przynajmniej nie w takim sensie w jakim mówisz. Czujnik stukowy to taki mikrofon ustawiony na konkretną częstotliwość, która odpowiada częstotliwości a właściwie wibracjom, jakie pojawiają się w przypadku spalania stukowego. Jeśli czujnik je "usłyszy" daje sygnał do ECU a ten w zależności od oprogramowania albo przesuwa zapłon, albo zgłasza check engine i tryb awaryjny silnika obcinając doładowanie w przypadku silników z turbo.
Jeśli czujnik jest walnięty - podaje sygnał do komputera nawet w przypadku jak nie ma spalania stukowego, co powoduje przestawienie parametrów pracy przez ECU, i co za tym idzie problemy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 10:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
Cytuj:
WSTECZ, czyli OPÓŹNIA a nie przyspiesza...

a czy ja napisalem ze przyspiesza??

Cytuj:
czujnik jest w zasadzie po to, żeby można było wlać paliwo o mniejszej liczbie oktanowej bez zagrożenia dla silnika


w zasadzie prawda... odpornosc paliwa na spalanie detonacyjne zalezy od liczby oktanowej ale nie tylko. Podczas normalnej pracy silnika, mieszanka zapala sie poprzez iskre ze swiecy zaplonowej. Kiedy paliwo ma mala odpornosc na spalanie detonacyjne niedoczekujac tego momentu wybucha samoczynnie ze wzgledu na wysokie cisnienie i temperature zderza sie z plomieniem swiecy, uderza w dentko tloka i oddzialywuje na korbowod, lozyska itd czujnik zapogiega temu opozniajac moment zaplonu Przy wysokich obrotach mozna tego zjawiska nie slyszec bo jest zagluszane przez szum jazdy, dlatego najprosciej to wylapac przyspieszajac od zera.

Cytuj:
Czujnik wcale nie wyczuwa żadnych równomiernych drgań , a przynajmniej nie w takim sensie w jakim mówisz. Czujnik stukowy to taki mikrofon ustawiony na konkretną częstotliwość, która odpowiada częstotliwości a właściwie wibracjom, jakie pojawiają się w przypadku spalania stukowego.


czujnik stukowy to nie zaden mikrofon :): tylko element piezoelektryczny, sily oddzialywuja na czujnik i przetwarzane sa przez ten element na napiecie elektryczne. Nie musisz sie madrowac piszac to co ja napisalem w inny sposob :!!:

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 11:11:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
wezelx napisał(a):
Cytuj:
WSTECZ, czyli OPÓŹNIA a nie przyspiesza...

a czy ja napisalem ze przyspiesza??


Tak:
wezelx napisał(a):
Wydajnosc silnika wzrasta bo jest wczesniejszy zaplon jednak jest to szkodliwe - przegrzewaja sie tloki i lozyska.



:galy:

wezelx napisał(a):
czujnik stukowy to nie zaden mikrofon n tylko element piezoelektryczny, sily oddzialywuja na czujnik i przetwarzane sa przez ten element na napiecie elektryczne. Nie musisz sie madrowac piszac to co ja napisalem w inny sposob n


Wyluzuj Kolego. To nie Auto Dres Klub Polska. Piszemy po to, żeby pomagać, a nie żeby się dowartościowywać.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 13:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
spoko :D troche mnie ponioslo. temat uwazam za zakonczony pozdrawiam

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 15:31:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nikt nie napisał że ecu może opuźnić zapłon nawet w pojedynczych cylindrach i nie o 3 stopnie a o tyle ile jest zaprogramowane (zal. od il. knock sensorów i samego sterownika) oraz może to robić począwszy od małych wartości - skokowo by w końcu wysterować wyprzedrzenie by stukowe ustało.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 18:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Czyli sumując, jesli czujnik stuków jest zrypany auto nie idzie jak nalezy, bo nie ma "CO" dbac o prawidłowy zapłon.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 18:32:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A dodatkowo ECU wzbogaca mieszanke aby zmniejszyc temperature w komorze spalania stad wiekszy apetycik na paliwko.
Leo nie bij pana :)

Generalnie polecam artykulik, madry gosc. Jak przeczytacie to skumacie, ze temat nie jest taki prosty i o dupe roztluc to o co poszlo :):

http://www.streetrodstuff.com/Articles/ ... etonation/

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: