Cytuj:
WSTECZ, czyli OPÓŹNIA a nie przyspiesza...
a czy ja napisalem ze przyspiesza??
Cytuj:
czujnik jest w zasadzie po to, żeby można było wlać paliwo o mniejszej liczbie oktanowej bez zagrożenia dla silnika
w zasadzie prawda... odpornosc paliwa na spalanie detonacyjne zalezy od liczby oktanowej ale nie tylko. Podczas normalnej pracy silnika, mieszanka zapala sie poprzez iskre ze swiecy zaplonowej. Kiedy paliwo ma mala odpornosc na spalanie detonacyjne niedoczekujac tego momentu wybucha samoczynnie ze wzgledu na wysokie cisnienie i temperature zderza sie z plomieniem swiecy, uderza w dentko tloka i oddzialywuje na korbowod, lozyska itd czujnik zapogiega temu opozniajac moment zaplonu Przy wysokich obrotach mozna tego zjawiska nie slyszec bo jest zagluszane przez szum jazdy, dlatego najprosciej to wylapac przyspieszajac od zera.
Cytuj:
Czujnik wcale nie wyczuwa żadnych równomiernych drgań , a przynajmniej nie w takim sensie w jakim mówisz. Czujnik stukowy to taki mikrofon ustawiony na konkretną częstotliwość, która odpowiada częstotliwości a właściwie wibracjom, jakie pojawiają się w przypadku spalania stukowego.
czujnik stukowy to nie zaden mikrofon
tylko element piezoelektryczny, sily oddzialywuja na czujnik i przetwarzane sa przez ten element na napiecie elektryczne. Nie musisz sie madrowac piszac to co ja napisalem w inny sposob