.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:17:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 ng+ gaz] Klapka przepływomierza (dziwna historia)
PostNapisane: 09.lip.2007 18:52:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 09:36:48
Posty: 13
Lokalizacja: otwock
Mniej więcej od lutego nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami na benzynie. Po kilku strzałach zaczął dostawać wysokich obrotów na luzie ( na benie 1000 - 1400 a na gazie stałe około 1200 ) Zdjąłem gumę z przepływomierza i okazało sie że klapka się przestawiła i opierała o ścianki przepływomierza. Wycentrowałem i po odpaleniu na gazie było względnie a na benie wogóle nie trzymał (silnik rozgrzany ) .Zimny trzyma obroty dopóki się nie zagrzeje (chodzi o benzynę).Strzały były dalej więc wymieniłem świece. Pomogło od razu . W międzyczasie dopatrzyłem sie wypierdziałej uszczelki między mikserem a przepustnicą . Dorobiłem dorażnie z dętki i o dziwo wolne obroty na benie osiągneły 500 obr. ( ledwo się kręcił ) . Zauważyłem też że gumowa rurka za krokowcem ( ta z kolankiem ) dziwnie się zasysa jakby był problem z przepływem powietrza ( na zimnym rurka trzyma profil ) . Ostatnio znów kilka razy strzelił gaz i stracił na mocy . Pomyślałem że płytka znowu się przestawiła . Kiedy zdjąłem rure z przepływomierza spęłniły się najczarniejsze koszmary. Klapka była zgięta w dół w przedniej i tylnej części . Wyprostowałem ją ręcznie młotkiem i innymi prostymi nazrzędziami aby mnęj więcaj była płaska. Na benzynie już nie odpalił a na gazię się poprawiło. Ustawiałem jeszcze kilka razy płytkę , raz wyżej raz niżej ale to niepomogło więc dałem sobie spokój. Dziś po kilku dniach gaz strzelił i znowu zapala na benzynie ?????

Ja już tego nie rozumiem :?:
Albo ten samochód jest zamądry albo ja jestem zagłupi.
Dziś już nie zdłąłem rury z przepływomierza . Mam dość.
Wyciagnąłem krokowca i moczy się w nafcie ( podobno pomaga ) . Zobaczymy efekty jutro .
Aha , bym zapomniał. Gdy naciskam klapkę przepływomierza ( przez dziurkę obok gumowego kołnierza) obroty spadają . a gdy wyciągam 3-pinową wtyczkę z pompy ( jest od strony błotnika ) to obroty rosną.

Jeżeli ktoś może mi pomóc to bardzo był bym wdzięczny .
Pozdrawiam. :/

_________________
Audi 80 b4 2.3 ng + gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 11:53:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
No i warto bylo instalowac gaz ? Teraz to juz raczej nie ma w czym Ci pomoc. No chyba, ze wywalisz gaz i kupisz sobie sprawny rozdzielacz i usuniesz wszystkie grzybki antystrzalowe i inne nieszczelnosci. Ale tego raczej nie zrobisz, wiec pozostaje Ci mordowanie dalej tego auta....
W kazdym razie ja bym na Twoim miejscu znalazl przyczyne eksplozji gazu, pewnie masz jakies wypadajace zaplony czy cos....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 15:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Zacznijmy od tego że jest to wtrysk o ciągłym podawaniu paliwa - k jak "konstans", czyli paliwo leje się wtryskiwaczami czy zawór jest otwarty czy też nie. Paliwo jest podawane pod ciśnieniem do urządzenia rozdzielającego paliwo na poszczególne cylindry. Dawka paliwa jest uzależniona od temperatury i wychylenia "drosenklappy" czyli takiego dekla którego kąt otwarcia zależy od ilości wciąganego powietrza przez pracujący silnik. Jedynym elementem sterowanym przez kierowcę jest po prostu kąt otwarcia zupełnie klasycznej przepustnicy. Silnik zaciąga powietrze przez otwartą przepustnicę, podciśnienie podnosi dekiel i paliwo leje się poprzez wtryskiwacze. Regulacja wolnych obrotów polega na wkręcaniu lub wykręcaniu zaworka który puszcza powietrze kanałem obok przepustnicy. Jak się domyślacie ilość paliwa reguluje się sama poprzez minimalne podniesienie dekla na skutek podciśnienia.
A co do uszkodzonej "drosenklappy" to radził bym się rozgladnąć na złomie za inną, gdyż przywrócenie jej do poprzedniego stanu będzie bardzo trudne a wręcz niemożliwe. Z doświadczenia wiem, że te silniki raczej nie lubią gazu.

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 11:47:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
rafidoc
Nie wiem czy wiesz, ale zeby mechaniczny wtrysk na gazie nie strzelał potrzeba jest profilaktyka :
1 swiece wymieniaj co 10 max 15 tys km
2 wymien ( jesli tego nie robiles ) przewody wysokiego napiecia ( tylko Beru lub NGK ) i kopulke i palec wysokiego napiecia
3 filterek gazowy czysc a najlepiej wymieniaj co 10 tys km ( zapchany filterek bardzo skutecznie potrafi zubozyc mieszanke )
4 poszukaj nieszczelnosci w dolocie, w tym celu kup samostart i przy wlaczonym silniku spryskaj potencjalne miejsca nieszczelnosi, jesli obroty silnika wzrosna, to w tym miejscu ciągnie lewe powietrze.
5 zapalaj i gas auto na benzynie, od czasu do czasu przegon auto na Pb

Jesli do tego bedziesz sie stosowal to moge sie zalozyc o krate browca, ze strzalow nie bedzie a to wlasnie strzaly niszcza mechaniczne wtryski.

Ps. Specjalnie pominąlem aspekt braku paliwa w rozdzielaczu, bo przy strzalach, zacieranie sie tloczka w rozdzielaczu paliwa, to marginalny problem.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: