.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2025 19:58:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] rezanie motoru
PostNapisane: 30.cze.2007 19:29:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam,
Mam pytanie, czy da się zapakować nowy motor 3,0TDI do C5, myślał ktoś o tym, robił to ktoś? przypuśćmy że mogę mieć taki silnik stosunkowo nie drogo.
Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 19:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Wszystko się da... Kwestia samozaparcia i środków...
Jednak sądzę, że taka operacja jest nieopłacalna w przypadku na tyle nowego auta jakim jest C5. Do tego będzie prolem przy odsprzedaży, bo nikt nie uwierzy, że zrobiłeś to tylko dlatego, że chciałeś i będzię wątpił w "pewność" tego rozwiązania. Lepiej wykorzystać środki na porządną modyfikację tej jednostki i wykrzesanie znacznych pokładów mocy...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2007 21:52:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli nie masz kumatego elektronika to do tematu nawet nie podchodz.
mechanicznie mozna rzezbic ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 11:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
No właśnie, ta elektronika... A pytałem się dlatego, że jak sobie pomyślę o wymianie hydrauliki i wałków, to w tej cenie mam silnik V6 3,0 TDI 225 koni.
Bo ja bym kupił ten silnik, tylko kto to by podłączył.
Ale chyba dam spokój.
Dzięki i pozdrawiam.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 15:20:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
komputer nie odpowiada tylko za silnik ale praktycznie za połowe rzeczy w aucie i jesli tego dobrze nie podłączysz to non stop bedzie wywalał błędy i nie będzie to tak jak powinno
moim zdaniem gra nie warta świeczki
lepiej już sobie kup te C6 :) i bez modów z elektronkią moga być problemy , natomiast wtedy wiadomo jak do tego podejśc , bo są to sewryjne rozwiązania i okablowanie , a w takim przypadku musiałbyś jeździć tylko i wyłącznie do tego gościa u którego robiłeś :(

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 15:50:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
altium napisał(a):
No właśnie, ta elektronika... A pytałem się dlatego, że jak sobie pomyślę o wymianie hydrauliki i wałków, to w tej cenie mam silnik V6 3,0 TDI 225 koni.


Za pozwoleniem - nie uwierałaby Cię świadomość, że stałeś się paserem ?

altium napisał(a):
Bo ja bym kupił ten silnik, tylko kto to by podłączył.


Nie istnieje fizyczna możliwość połączenia sterownika C6 z instalacją modelu C5.
To są zupełnie odmienne systemy, a wszelkie podobieństwa kończą się na nazwie urządzenia - własnie dlatego (przynajmniej narazie) używane części do C6 są śmiesznie tanie (nawet jak na jumę). Poprostu nikt jeszcze nie "opanował" technologii, a wystarczy założyć np. turbinę z innego egzemplarza bez adaptacji w ASO żeby zablokować sterownik silnika na "wieki wieków". To samo dotyczy wszystkich innych sterowników - podmiana każdego z nich blokuje sterownik "centralny"/silnika. Czasowe kody dostępu posiada wyłącznie ASO połączone on-line z "bazą" producenta.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2007 17:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Dzięki za wyjaśnienie tematu, co do bycia "paserem" to nic z tych rzeczy, silnik jest legalnego pochodzenia, zamieszczony przez jeden z autoryzowanych serwisów na aukcji internetowej.
Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 09:00:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
altium napisał(a):
silnik jest legalnego pochodzenia, zamieszczony przez jeden z autoryzowanych serwisów na aukcji internetowej.
Pozdrawiam


Znalazłeś aukcję, na której legalny i kompletny silnik 3.0TDi kosztuje ok. 4 - 5 tyś. zł. ???? (błagam o linka :P ;) )

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 14:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
kompletny to on może nie jest do końca, bo pewnie bez alternatora i tym podobne.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2964406
ale sam motor jest ok.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 15:29:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
altium napisał(a):
kompletny to on może nie jest do końca, bo pewnie bez alternatora i tym podobne.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2964406
ale sam motor jest ok.

Czy goły ie znaczy bez turbiny węży i skrzyni??
Bo jak tak to same części będą kosztowały z dychę. plus robota.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 15:40:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Przepraszam altium, ale rozumiem, że rozmawiałeś już ze sprzedającym na temat tego silnika, robiłeś głębszy wywiad w celu określenia przybliżonych kosztów niezbędnego osprzętu, sprawdzałeś inne źródła części, itd? Czy może na podstawie obejrzanej aukcji i trzech suchych zdaniach opisu na krzyż tworzysz na bieżąco fanaberie na forum?

Bez obrazy, to żadna osobista wycieczka, ale o tych swapach to się pisze i pisze. Powstało całe morze postów, które zawsze* kończą się na etapie monitora komputera i dyskusji na forum.

I na koniec koszty. Czy rzeczywiście sądzisz, że nawet jak kupisz goły silnik w idealnym stanie, to będzie się kalkulowało jego uzbrojenie i montaż? Ile to będzie jeszcze kosztowało - 10-15 tys. zł?

* Nie licząc pojedynczych wyjątków - ale te osoby co faktycznie podmieniały silniki o pierdoły z reguły nie wypytywały, tylko konsekwentnie działały w temacie.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 20:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja sobie pozwole napisac trzy zdania bo robilem/robie swapa.
1. W moim przypadku koszt silnika ( ktory kupilem z wiazka, kompem i wiekszoscia osprzetu) byl 1/4 (nawet troche mniej) kosztow calego swapa a elektryke i elektronike robilem sobie we wlasnym zakresie a to jest zwykle najbardziej kosztowne jesli sie te tematy zleca.
2. MOIM ZDANIEM w przypadku takich swapow w ktorych dawce i biorce dzieli dekada i przepasc technologiczna czyli C5 i C6 nie ma co zaczynac z samym silnikiem taniej bedzie miec KOMPLETNY samochod np. po dzwonie.
3. Jesli bedziesz chcial to robic to nie pytaj na forum tylko poswiec czas na planowanie, generalnie w twoim przypadku niezbedna jest ELSA i ETKA i to dosyc nowa i musisz oba te samochody poznac tak aby nic w nich nie stanowilo dla ciebie tajemnicy, w takim wypadku bedziesz gdzies w 80% mogl oszacowac naklad czasu i pieniedzy.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 21:02:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Przepraszam altium

Nie musisz przepraszać, nic się nie stało.

ale rozumiem, że rozmawiałeś już ze sprzedającym na temat tego silnika, robiłeś głębszy wywiad w celu określenia przybliżonych kosztów niezbędnego osprzętu, sprawdzałeś inne źródła części, itd? Czy może na podstawie obejrzanej aukcji i trzech suchych zdaniach opisu na krzyż tworzysz na bieżąco fanaberie na forum?

Nie tworze fanaberii, zadałem pytanie czy się da i czy ktoś to robił, po czym podziękowałem za odpowiedzi i dodałem że raczej dam sobie spokój.

Bez obrazy, to żadna osobista wycieczka, ale o tych swapach to się pisze i pisze. Powstało całe morze postów, które zawsze* kończą się na etapie monitora komputera i dyskusji na forum.

Oczywiście że bez obrazy.

I na koniec koszty. Czy rzeczywiście sądzisz, że nawet jak kupisz goły silnik w idealnym stanie, to będzie się kalkulowało jego uzbrojenie i montaż? Ile to będzie jeszcze kosztowało - 10-15 tys. zł?

Właśnie dlatego napisałem ten post, by się dowiedzieć.

Nie licząc pojedynczych wyjątków - ale te osoby co faktycznie podmieniały silniki o pierdoły z reguły nie wypytywały, tylko konsekwentnie działały w temacie.

Tym osobom gratuluję i pozdrawiam :)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 21:23:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie chcę się czepiać ale jeśli zdjęcia z tego szrotu są zrobione u autoryzowanego dealera - to .... :): ;) :P ... :peace: .

Mam propzycję dla zainteresowanego - pojedź tam, kup ten motor w takim stanie jak na zdjęciach, poproś o f-rę VAT (może być VAT MARŻA) - ale koniecznie z oryginalnymi numerami - zarówno na silniku jak i na fakturze... .
Wezmę ten silnik za cenę z ogłoszenia, a remont wałków zrobię Ci za 50% wartości ... :): :): :P ... :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 21:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolego Piotruś,
jeśli jesteś zainteresowany to mogę dla Ciebie podjechać tam i o wszystko się wypytać. W Poznaniu Audi Krotoski Cichy ma jakąś bazę z furami grupy VW, chyba na zasadzie autoszrotu, mogę się dowiedzieć.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 23:47:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
altium napisał(a):
Kolego Piotruś,
jeśli jesteś zainteresowany to mogę dla Ciebie podjechać tam i o wszystko się wypytać.


Uwierz mi, że baaardzo szkoda Twojego zachodu. Cena za silnik tego typu musi przekraczać kilka tysiaków ... ale w liczonych w EUR :): :P .
Dobrze, że nie "porwałeś się" na ten zakup, bo miałbyś teraz ciężki problem w garażu ... :): .

Wracając do Twojego kłopotu z hydrauliką i wałkami rozrządu - współczuję ale w razie potrzeby - pytaj o co zechcesz ;) .

No i oczywiście serdeczne dzięki za chęć pomocy ale naprawdę nie ma co się łudzić ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 12:55:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A już myślałem że faktycznie chcesz ten silnik ;)
Dzięki za propozycje pomocy, w sumie to nawet nie wiem w jakim stanie jest mój silnik, czasem dziwnie się zachowuje i tak sam nie wiem. Może tylko gdybam.
Pozdrawiam :)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 14:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zobacz kiedys jak bedzie okazja , silnik 3,0 CR V6 ma calkiem inne mocowania, nie wspomne juz o ukladzie wydechowym. Nawet polosie sa na skrzyni inaczej .Sama skrzynia biegow jest dluzsza a srednica kosza sprzeglowego wieksza. Nie wspomne juz o automacie. Nawet jak to przeskoczysz to elektryka i sterowanie jest nie do przejscia.Pewnie i koszty samego silnika sa wysokie, dlatego lepiej dolozyc poczekac i kupic cale C6 a przyjemnosc z jazdy tym samochodem jest wielka , zapewniam.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 17:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolega Jack pewnie ma rację, odpuszczam sobie taką modyfikację fury. Poczekam jak trochę cena spadnie nowych A6, wtedy może będę taką jeździć.
Dziękuję i pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: