.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 22:44:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 V6 AFB] Padnięty LMM a EGR
PostNapisane: 11.lip.2007 14:06:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Wczoraj jadąc sobie spokojnie po mieście odzczułem, że moja kobyła kuleje. Oto objawy: po depnięciu na pedał auto bardzo powoli zaczęło się zbierać a momentami jest tak, że jadąc spokojnie np na 2 lub 3 biegu szarpie jakby czasem dostawało większej dawki paliwa a raz mniejszej. Pomyślałem od czego jest VAG-ina. Zapiąłem pod auto i wyskoczył bład 533 czyli LMM całkowicie wyzionął ducha do tego jeszcze błąd 575. LMM był do wymiany bo słabo mierzył ale teraz to juz kaplica. Przy okazji VAG-inowania "przeleciałem" inne bloki zatrzymując się na 003. W bloku 003 w BS wartość w ogóle się nie zmieniała zarówno na OFF jak i na ON. W 003 bez BS wartosć była ok.549,5 i taka sama była w bloku 010. Domyślam się, że to wina przepływki i że EGR jest ściśle powiązany z wartościami LMM. Jednak jakby się komuś chciało to niech napisze w kilku słowach jaka jest zależność i wpływ LMM na EGR. Czy dobrze się domyśłam, że bład 575 też jest tego następstwem z powodu źle pracującego EGR-a i LMM? Jeśli gdzieś błądze prosze mnie naprowadzić na właściwą drogę. Czy to szarpanie to tez objaw przepływki czy może się nałożyły inne czynniki np coś z VP44? Dla zobrazowania zamieszczam logi 003,010,011 które zrobiłem dla porównania wartości.
Zapomniałem jeszcze o jednym. Gdy dzis rano odpaliłem zaczął przez chwilę kulawo pracować tzn. gdy nacinąłem na pederaste to przy 1500 obr. zaczęło motorownią trochę rzucać. Po chwili juz było ok.

Obrazek


Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 16:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm umarło fizycznie.
[jeżeli błąd, którym piszesz to 553]

świadczy o tym błąd 553, 575 i stała wartość masy powietrza 549.5, gdyż jak wiadomo mechanicznie uszkodzony lmm skutkować będzie błędem 553, za którym automatyczie wędruje błąd 575 - to jest ze sobą połączone - nie świadczy o uszkodzeniu N75. z kolei zawsze przy uszkodzonym lmm [nie mierz w ogóle] ECU podstawi sobie mapę ratunkową, której cechą szczególną jest stała wartość masy powietrza 549.5.

to pewien kanon, o którym mogą wiedzieć nawet w niektórych ASO.


co do zależności - wasylo, jak wiesz auto pracuje na mapie awaryjnej - trudno więc oczekiwać, byś mógł dokonać w takich warunkach diagnozy zaawansowanej [BS]. moim zdaniem po wymianie lmm wszystko wróci do normalności.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 18:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Faktycznie pomyłka błąd 553 a nie 533. Chodziły mi po głowie takie myśli, że te 549,5 to jakaś tam średnia wartość którą ECU zapodaje dlatego jak się domyślam, przy wyższych obrotach jest muł a z kolei przy niższych z tyłu zadyma i szarpnie, bo dawka za duża. Przepływka miała prawo zdechnąć bo przyszła na świat w 2001r. :D

Dzięki kolego meszrumie za zainteresowanie :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: