.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:23:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 '98 2.5 AFB]czy wymiana oleju =stuki z prawej głowicy?
PostNapisane: 11.lip.2007 15:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
Witam, nie wiem czy to przypadek czy już przyszła kolej i na mnie (znaczy na moje wałki ,na ośce 300.000).Mam przejechane ok 2000 km po zmianie oleju jak do tej pory nic nie stukało a wczoraj dobiegły moich uszu nieprzyjemne metaliczne pukanie w okolicy prawej głowicy.Tylko nie krzyczcie ,ale zmieniłem olej na Carlube 10W40 półsyntetyk, wiem ze każdy sugeruje pełen, ale miałem zapasy z poprzedniej niuńki V6 lecz w benzynie i olejek spisywał sie bez zarzutu.
Opisałem w skrócie stuk( aha ciagle nie stuka ,robi przerwy:-) obroty tez chyba nie robia różnicy, bo ponad 3000 słysze wyrażnie lecz świstajacą turbinke i wierek)
Pytanie za wirtualnego browarka - czy od oleum może stukać , bo jeśli tak to jutro zmienię olej na fullsyntrtyk :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 16:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pierwsze to diesel i benzyniak ma inne specyfikacje oleju. Pewnie masz juz popychacze hydrauliczne do wymiany wiec przy zlym oleju odezwaly sie i tak juz zostanie. Zmiana na inny nie pomoze na dluzej. Skoro stuka glosniej na zimnym a na cieplym odzywa sie sporadycznie ale tylko na wolnych obrotach to popychacze a skoro stuka tez na wyzszych to dzwigienki sie odzywaja bo podkladka juz pewnie spadla gdzies do miski a w tym przypadku to lepiej nie jezdzic.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 16:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
od jak długo jeździsz na nieodpowiednim oleju?
:zly:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 20:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
od początki czerwca, mistrzu......; tak myślałem ,to chyba hydraulika, ale czy warto zmieniać oliwe ,czy od razu z ciągnąć pokrywę i rzucić okiem,
ale na pytanie jeszcze nikt nie odpowiedział ; czy zły olej ( nie widziałem na forum złych opini o angielskim oleum firmy Carlube spełniającym normy VW itp.) ma wpływ na stuk ,hrrr.
Dziwne przed chwilką odprowadzałem niunie do garażu dystans 150m., kilka delikatnych przegazuwek i cisza ,błoga cisza, uśmiech na twarzy wymieszany z niepokojem dnia jutrzejszego.......
pomocy........................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 21:06:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
w jednym z wątków pojawia się dyskusja na temat głośniejszej prawej głowicy, osobiście nie wiem co to jest, ale pamiętam że doszliśmy między innymi do zaworków zwrotnych systemu olejowego i teraz mamy hipotezę mniejszego ciśnienia oleju na prawej głowicy, a mnie zastanawia czy te zaworki zwrotne pracując mogą wydawać stukający metaliczny dźwięk? ale pewnie już w tym momencie fantazja mnie za bardzo poniosła :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 10:19:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
Jack dzięki za odpowiedz ,ale jak mam nie jeździć skoro trzeba jakoś dostać sie do mechaniora a jak na razie to u niby niezłych terminy są na następny tydzień.W jednym z zakładów padło na panewki ,które powodują stuk tłoka o zawory,chyba typek z lekka przesadził. Wiem ze nie jest to miejsce na takie pytania ,ale może po cichutku przemycę -dajcie adres dobrego warsztatu w Białymstoku.psssssssst....Bardzo zależy mi na czasie bo serce mi sie kraje od tego stuku...

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 10:30:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Przydaloby sie umieścić nagranie na forum takiego "złego metalicznego stukotu".
Ja nadal nie wiem jak odróżnic zwykłe klekotanie diesla V6 od tego stukotu świadczącego o rozsypce w głowicy.
Jest to dużo głośniejsze od klekotu diesla ?
Ma może ktoś z Was takie nagranie ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 13:04:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
czary-mary..............dnia dzisiejszego wyruszyłem w poszukiwaniu majstra który obnaży wałki (oczywiście V6,nie swoje) i postawi djagnozę.
Wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk -odpalił -słucham-słucham-i ku mojej uciesze nic-jadąc okna po otwierane na zmianę z pozamykanymi-słucham-nic-obsrejwuje wskazania tem. w całym zakresie i czekam kiedy to nastąpi -nic-zaro stuków.Na miejscu u majstra oddalonego ok.10 km otwieram maskę i nic-znaczy klekocik jak najbardziej właściwy.Po stukotaniu słuch zaginął.Diagnoza majstra-pewnie wtryskiwacz niedomagał, jeździć i słuchać,hehe.
I teraz pytanie-obnażyć wałki i pokukać czy jeździć aż zacznie znowu pukać,czekam na sugestie od mądrzejszych -czyli was forumowiczów AKP :peace:

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 13:27:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Moim zdaniem zdecydowanie należy zdjęć pokrywy zaworów i sprawdzić hydraulikę i wałki.
I natychmiast wymienić olej na jedyny dla V6 TDI - syntetyczny 5W40 obojętnie jakiej marki...
Nie chce krakać, ale stuki pojawią sie znowu - nic nie naprawia się samo w V6

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 16:44:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
mam pytanko, czy olej Mobil1 0w40 Turbodiesel bedzie odpowiedni do 2.5 TDI, bo na takiem właśnie jeżdże

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 16:50:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
lukmat77 napisał(a):
mam pytanko, czy olej Mobil1 0w40 Turbodiesel bedzie odpowiedni do 2.5 TDI, bo na takiem właśnie jeżdże


Jak najbardziej tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 17:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie będzie.
V6 najlepiej służą 5W-40 bądź 5W-50 spełniające normę VW 505.00.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 12.lip.2007 19:20:14 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 19:13:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
nie, nie będzie.
V6 najlepiej służą 5W-40 bądź 5W-50 spełniające normę VW 505.01.


Przed chwilą w tym miejscu walnąłem niechcący babola - sorry.
Nie zmienia to jednak faktu, że oczywiście chciałeś napisać : "normę 505.00" ;) :P ... ???

:peace:

Co do 0W40 vs 5W40 to tak się przyzwyczailiśmy ale obecnie ani Mobil, ani Castrol (coś mi się zdaje że Shell też już nie) nie oferują pełnego syntetyka 5W40.
U Castrola "pozostał" jeszcze Magnatec ale to z czasów sprzed serii EDGE, więc nie wiadomo czy niebawem też go nie "przerobią" na 0W40 (??).
Hmm ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 19:18:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie, nie będzie.
V6 najlepiej służą 5W-40 bądź 5W-50 spełniające normę VW 505.01.


Przed chwilą w tym miejscu walnąłem niechcący babola - sorry.
Nie zmienia to jednak faktu, że oczywiście chciałeś napisać : "normę 505.00" ;) :P ... ???

:peace:



tak, Piotr - oczywiście - miałem na myśli 505.00.
stanowcze NIE dla prawie-syntetyków 505.01 [PD].

:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 20:03:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Powiedzcie czy 505 01 nie nadaje sie do 2,5 V6??






Audi A6 2,5 TDI V6 AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 21:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
meszrum napisał(a):
nie, nie będzie.
V6 najlepiej służą 5W-40 bądź 5W-50 spełniające normę VW 505.00.


Meszrum, z calym szacunkiem, ale dlaczego Twoim zdaniem nie bedzie dobry. Skoro to syntetyk spelniajacy normę 505 to dlaczego niby miałby być niewłaściwy ? Wiem, że na formum jest wiele nabożnie podawanych z ust do ust podań ludowych na temat różnych olejów, ale nie popadajmy w przesadę. Dla V6 TDI ze standardowym programem 5W-40 czy 5W-50 to będzie jedno i to samo, bo i tak nie osiąga temperatury granicznej. Wiem, wiem, na wszelki wypadek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 22:17:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o olejach i ich właściwościach można napisać najwięcej.
Audi AG zaleca 5W-40/50 @505.00 do silników V6.
stąd wziąłem treść mojej wypowiedzi.
każdy może oczywiście postąpić wg własnej oceny - w jednym z łódzkich lepszych serwisów [nieASO, aż korci mnie by podać nazwę] właściciel [i mózg serwisu] powiedział, że V6 to on by zalał mineralnym...
...a później znaffcy piszą, że to waryjne silniki...

wiadomo, że wszystko, co spełnia 505.01 nie jest pełnym syntetykiem, więc póki mówimy o 2.5TDI, to zalewamy 505.00.


reasumując: 505.00 pełen syntetyk oryginalny*, 5W-40/50.


*unikamy jak ognia tanich produktów kupowanych za pośrednictwem allegro.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 22:25:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Meszrumie z oryginalnym olejem to jest tak jak z wódką. Nie kupujesz wódki na bazarze lecz w monoplowym sklepie ,ale tez nie możesz być pewnym w 100%, że ta w monopolowym będzie z "rafinerii" a nie z domowej rozlewni. :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 22:51:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mój Drogi wasylo - jasne...
...lecz przynajmniej masz większe prawdopodobieństwo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 08:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
-dzień następny- zero stuków,cieszy mnie to niezmiernie.
W ferworze walki i szukania deski ratunku zapomniałem napisać, że dzień przed cudownym uleczeniem do ropki dolałem środka czyszczącego Preston, tak profilaktycznie,bo przecież stukały zawory, a nie wtryskiwacz......I teraz zastanawiające pytanie- czy brudny,podwieszony ,czy chory wtryskiwacz mógł powodować taki metaliczny stuk? Reasumując chyba mógł skoro nic w tej chwili nie stuka. Tak to sobie tłumacze by być spokojniejszy i nie budzić sie w nocy oblany potami ,że to już koniec mojej klawiaturki !,hehe
Zdecydowałem sie na olej Carlube 5W40, angielski praktycznie nie do dostania w sklepach u pana Władzia. Znalazłem GO w hurtowni (jedynej w Białymstoku) która prowadzi sprzedaż do kilku dobrych lat. Pomyślałem ze olej mniej znany chyba nie będzie tak podrabiany jak popularne i niby debeściackie w każdej konkurencji, to tyle ,jak zaleje(olej, i z radości pałę)to napisze parę słów z wrażeń akustycznych niuni na fullllllsyntetykuuuuuuuu....
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem, widzę że zawsze na Was można liczyć.....

_________________
A4 B5 2.6 - był
A6 C5 2.5 -był
A8 D2 2.8 - był
A6 C6 3.0 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: