.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:52:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.8 AAH] Odpalanie na zimnym
PostNapisane: 12.lip.2007 21:14:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam szacowne grono forumowiczów!
W mojej A4 po założeniu gazu, po jakimś czasie zaczął pojawiać się dziwny problem: auto na zimnym silniku po odpaleniu strasznie skacze na obrotach i się dusi, po chwili jednak dochodziło do siebie. Wydobywa się przy tym bardzo silny zapach spalin. Tydzień temu wymieniłem świece, a trzy dni temu byłem w Warszawie i prawie wogóle przestał chodzić na paliwie. Podpiołem Vaga okazało się ża ma wiele błędów, po usunięciu poprawiło się, ale dzisiaj rano odpalam i znów to samo. Jednak jak po chwili poprawia się i jest dobrze. Po każdym wyłączeniu silnika i odpaleniu dusi go ale trochę pochodzi i jest ok. Podejrzewam sondy lambda. Może ktoś z Was ma wiedzę na ten temat? Z góry dzięki!

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 07:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Gaz w tym silniku, to zło, zresztą jak w każdym. Miałem AAH ponad 5 lat i dobrze ten temat zgłębiłem. Chcesz jeździć bezproblemowo, wróć do PB.
Możesz zacząć właśnie od sond, korkowca, czujnika temperatury i czujnika położenia przeppustnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 09:30:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki serdecznie! Myślałem że jak założę sekwencję to wszystko będzie dobrze. Będę próbował.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 10:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2004 20:15:14
Posty: 115
Lokalizacja: Gdańsk
Ten silnik pracuje idealnie na sekwencji więc szukaj przyczyny. Jakiej firmy masz instalkę? U mnie nigdy nie wystąpiły żadne problemy. Podaj może lepiej jakie błędy ci wyświetlił vag?

_________________
Rozruszniki, Alternatory, części Hurtownia
Dla użytkowników forum rabaty. Kontakt na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 10:47:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie powodem identycznego zachowania w idnetycznym silniku były nieszczelności układu dolotowego. Po ich likwidacji było lepiej - znacznie lepiej, ale najlepiej jak zacząłem jeździć tylko na PB...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 11:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
U siebie miałem podobny objaw jak ją rano odpaliłem to nierówno chodziła i miała za niskie obroty i po 15-20sek obroty podnosiły się i już było dobrze.Zmieniłem czujniki temperatury i nic się nie zmieniło.Vag pokazł Ciśnienie w kolektorze ssącym-usterka mechaniczna.Zmieniłłem wszystkie uszczelki w kolektorze ssącym łącznie z tą co idzie pod deklem komory korbowo-tłokowej,bo z tamtąd leciał olej i jak ręko odjął.Jak będziesz zmieniał tą pod tym deklem to nie dokręcaj na oko tylko kluczem dynnanometrycznym,bo ściągniesz głowice tylko nie pamiętam jakim monentem jej dokręcałem.Może ktoś pamięta,to podpowie.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 22:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki! Też mi leci olej. To pewnie będzie to! Musze jednak lecieć nim trasę. Jak wrócę to się nim zajmę. Dzięki!

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 19:05:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Panowie nie wiem kto wam te LPG zakłada skoro piszecie że silnik AAH zle znosi gaz i ze nie chce na nim chodzić ja miałem dwie audice AAH i obydwie na LPG i problem nie polega na tym że te silnik nie lubi gazu tylko że partacze nie potrafią dobże go założyc. Dobry gazownik zanim wezmie się do roboty wepnie VAG i sprawdzi jakie błędy są zapisane i pier trzeba je wyeliminować a dopiero LPG zakładać.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 19:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Jak wymienisz wszystkie uszczelki w kolektorze ssącym od góry do dołu to daj znać czy się poprawiło,bo u mnie jest duża różnica.Zgadzam się z egzekukorem,iż autko do gazu musi zostać przygotowane,a nie po założeniu intalacji następuje płakanie.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 09:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
No i jak zmieniłeś te uszczelki.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 10:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Właśnie dzisiaj oddaję do warsztatu. Boję się tylko żeby mi czegoś ni spaprali, bo ten warsztat to nie żaden wielki serwis. Ale chyba nie będzie z tym wielkiego problemu. Jak zrobią to zaraz napiszę jaki efekt.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2007 12:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
mam to samo kable i świece nowe i bez zmain więc to bym wyeliminował lewe powietrze raczej też może krokowy ?

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2007 11:30:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Odebrałem samochód. Chodzi jakby lepiej, choć od razu nie wyczułem różnicy. Dzisiaj rano, odpaliłem i jak zawsze wszedł na obroty, potem się pogorszyło ale nie zgasł (ostatnio po odpaleniu dusił się i gasł nawet do 3 razy) i szybciej odzyskał w miarę normalne obroty. Mechanik wymienił uszczelki pod kolektorem ssącymm, stwierdził też że auto zaczyna się pocić pod uszczelką głowicy.
Co do tych obrotów to podejrzewam sondy lambda. Kiedy jest zimny to spaliny są bardzo mocne.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 21:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Może nie poci się z głowic tylko z pod dekla komory korbowo-tłokowej,bardzo często się mylą mechanicy przy tym poceniu.Wymieniłeś wszystkie uszczelki od góry do dołu łącznie z tym deklem i z tymi co idą od kolektora do głowic?

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 22:17:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
egzekutor30 napisał(a):
Dobry gazownik zanim wezmie się do roboty wepnie VAG i sprawdzi jakie błędy są zapisane i pier trzeba je wyeliminować a dopiero LPG zakładać.


Jak żyję nie widziałem gazownika z VAGiem w ręku! A widziałem wielu gazowników...


Co do problemu - sprawdź szczelnośc całego dolotu - sonda na zimnym silniku i tak nic nie pokazuje więc to nie ona... a zawsze możesz ją odpiąć i wtedy zobaczysz czy jest różnica... To już prędzej przepływka źle mierzy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2007 23:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
matys80 napisał(a):
Może nie poci się z głowic tylko z pod dekla komory korbowo-tłokowej,bardzo często się mylą mechanicy przy tym poceniu.Wymieniłeś wszystkie uszczelki od góry do dołu łącznie z tym deklem i z tymi co idą od kolektora do głowic?


Z tego co mi mechanik powiedział to wymienił tylko na kolektorze ssącym. Nie jest on niestety zbyt bystry w tych silnikach, stwierdził że poci się głowica i więcej nie grzebał. Zabrałem auto od niego i raczej już do niego nie zaprowadzę. Wróciłem po urlopie do Bydgoszczy i udam się do serwisu gdzie zawsze jeżdże. To warto tę uszczelkę z komory korbowej wymienić? W sumie poprawiło się, choć na zimnym dalej się dusi choć już nie gaśnie i szybciej dochodzi do siebie, ale te śmierdzące spaliny. Mam garaż połączony z mieszkaniem i muszę jak najszybciej to usunąć.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 13:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli się poci to trzeba wymienić,ciekawe czy zmienił też te co łączy się kolektor z głowicami?Zapytaj się go może czy je zmienił.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 21:54:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Maciej napisał(a):
Co do tych obrotów to podejrzewam sondy lambda. Kiedy jest zimny to spaliny są bardzo mocne.

W momencie rozruchu zimnego silnika, ECU do ustawienia mieszanki korzysta ze wskazan czujnika temp. cieczy chlodz. Sondy nie sa raczej brane pod uwage.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 10:55:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Witam
Ja ostatnio tez mialem podobny problem. Przy odpalaniu zimnego silnika (dlugim postoju) chwytal zaplon za pierwszym razem, ale szarpal, przerywal, co prawda nie zgasl ani razu ale bylo cos nie tak. obroty spadaly nawt ponizej 300, dopiero po jakichs 30-50 sekundach takiej pracy, stopniowo nabieral 'gladkiej' pracy, i bylo ok. Tez czytajac wczesniej ten i podobne posty zaczalem obawiac si eo dolot badz sondy.... Ale... W sumie jezdze na gazie i 'rezerwie' paliwa. I cos mnie skusilo, ze to moze byc przez zbyt mala ilosc paliwa w baku :D dotankowalem troche pb, i chodzi idealnie :P wiem, ze to smieszne, ale radze rowniez i na to zwrocic uwage. Oczywiscie w tamtym czasie (zbyt niskim stanie pb) jak sie silnik rozgrzal, to odpaalo idealnie nic nie przerywalo, tylko na zimnym.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2007 15:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Problemów ciąg dalszy. Auto dalej ma problemy na zimnym. Wymieniłem świece na NGK, przewody WN, przeczyściłem przepustnicę (bez adaptacji bo wyczytałem że nie trzeba). Kiedy przejadę nim troche kilometrów to bywa że zaczyna szarpać i na gazie i na benzynie, a czasem, tylko na gazie. Podłączałem dwa razy pod Vag-a i wyskakuje błąd sądy lambda nr 1 i że ma za bogatą mieszankę w rzędzie 1. Sondy pracują dobrze wedłóg mechaników i podobno nie mają wpływu przy odpalaniu. Kiedy wymieniłem przewody to gorzej odpala: wcześniej odrazu wchodził na obroty a potem się dusił, teraz odrazu się dusi i trzeba go kilka razy odpalać bo zgaśnie. kupiłem sonde lambda i będę wymieniał, ale czy to pomoże? może czujnik temperatury silnika? Tylko gdzie on się znajduje? Czy trzeba rozkręcić pół silnika? Proszę o jakąś radę bo tracę nerwy. Z góry dzięki!

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: