.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:21:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi Allroad kompedium wiedzy
PostNapisane: 14.lip.2007 00:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Witam. Bardzo interesuje mnie Audi Allroad z roczników 2001-2003 i proszę o kogoś obeznanego w tym temacie aby opisał jakie były silniki (szczególnie TDI ponieważ widzę, że jest kilka typów i nie mogę się doszukać jakie konkretnie i czym się różnią) oraz kiedy dokonano ważniejszych zmian i faceliftów. Wzmianki o najważniejszych kosztach eksploatacji też się przydadzą. Ja zabieram się za szukanie informacji na angielskojęzycznych stronach. Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Ostatnio edytowano 14.lip.2007 10:13:48 przez mavic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 00:49:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Audi Allroad Quattro generacja pierwsza 1999-2005 lipiec (w sprzedaży do 2006)

Off-road:
Standardowo wyposażone napęd na 4 koła Quattro i zawieszenie pneumatyczne z 4 trybami:
- Sportfahrwerk (najniższy)
- Comfort
- Schlechte Strassen (złe drogi)
- Gaelende (terenowy - najwyższy)
Dzięki połączeniu tych 2 systemów Allroad mógł przystąpić do trasy testowej Land Rovera. Był pierwszym autem SUV który przeszedł ten test.


Silniki:
- 2.5 TDI V6 180KM 370NM (skrzynia 5 biegów multitronic)
prędkość maksymalna (km/h) 205
przyspieszenie (0-100km/h) 10,5

- 2.7 Biturbo V6 250KM 350 NM (manual 6 biegów lub multitronic j/w)
prędkość maksymalna (km/h) 236
przyspieszenie (0-100km/h) 7,4

- 4.2 V8 300KM 370 NM (od roku 2003)
prędkość maksymalna (km/h) 240
przyspieszenie (0-100km/h) 7,2

- 2.5 TDI 163KM (od roku 2004)

Allroad w liczbach:
Długość 4810 mm
Szerokość 1860 mm
Wysokość 1501-1526 mm
Zbiornik paliwa 70 L

Masa własna 2.5 TDI (kg) 1790
Masa własna 2.7 BiTurbo (kg) 1805
Masa własna 4.2 V8 (kg) 1860

Min przestrzeń bagażowa (l.) 455
Max przestrzeń bagażowa (l.) 1590

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 11:22:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie, nie, nie - multitronik (na szczęście) nigdy nie był montowany do aut z napędem quattro! Tam zawsze był tiptronik!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 00:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Ok pomyłeczka sorry ;) A czy nikt więcej nie posiada wiedzy na temat Allroad ? Chodzi mi głównie o:
-koszty eksploatacyjne (klocki,tarcze,filtry,oleje silnik i skrzynia itd)
-koszty naprawy zawieszenie pompowanego
-częstotliwość przeglądów (wymiana oleju)
-kiedy był jakikolwiek facelifting ?
-z jakich roczników kupować te autka
-czy montowali do nich czujniki cofania ???

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:22:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mavic napisał(a):
Ok pomyłeczka sorry ;) A czy nikt więcej nie posiada wiedzy na temat Allroad ? Chodzi mi głównie o:
-koszty eksploatacyjne (klocki,tarcze,filtry,oleje silnik i skrzynia itd)


Klocki przód 700 - 800zł. i naprawdę nie ma co kombinować z zamiennikami - nawet markowymi. Auto waży niemal 2 tony i jest co hamować, a jak uczy moje doświadczenie - oryginały odwdzięczają się największą trwałością.
To dotyczy wersji z hamulcami na 8 klocków (po 4 na koło).
Są wersje z 4 klockami na koło ale wtedy i tak najlepiej wymienić na zaciski 8 klockowe (z uwagi na bardzo odczuwalną różnicę w efektywności hamowania)

Tarcze przednie - około 1000 zł. sztuka, zalecenia jak wyżej.

Klocki i tarcze tylne - koszty analogiczne jak w zwykłym A6. Porządne zamienniki np. Textar/ATE: klocki ok. 100-120, tarcze tylne ok. 100/szt.

Filtry: powietrza 60 - 80 (oryginał), paliwa ok. 90 (oryginał), oleju ok. 30 (oryginał), kabinowy 30 - 80 (zależy czy z aktywnym węglem).

Wymiana oleju w skrzyni biegów (tiptronik) : 800 - 1200 (zależnie o metody)

mavic napisał(a):
-koszty naprawy zawieszenie pompowanego


Amortyzatory około 1000 za sztukę (bardzo trwałe), miechy zawieszenia też ok. 1000 za sztukę. Jeżeli kupisz auto z miechami 3 generacji (od rocznika modelowego 04) - nie do zajeb... , 2 generacja jest całkiem niezła (02 - 03 r.), 1 generacja (od 00r. do sierpnia 01r.) do dup... .

Wahacze dolne ponad 800 za sztukę, górne coś ponad 250. Wyglądają "identycznie" jak do zwykłych A6 i Passatów ale są dużo mocniejsze, z tego względu zamienniki absolutnie odpadają.

mavic napisał(a):
-częstotliwość przeglądów (wymiana oleju)


Co 15000 km. . Serwis LongLife to zabójstwo dla większości podzespołów z silnikiem na czele !!!

mavic napisał(a):
-kiedy był jakikolwiek facelifting ?


Lipiec 2001. Zewnętrznie zmieniły się tylko klosze tylnych lamp ale technicznie to przeskok o całą generację. W połowie 2003 wprowadzono silniki BAU/AKE3 i BCZ oraz zmieniono sterowniki: silnikowy i skrzyni automatycznej.

mavic napisał(a):
-z jakich roczników kupować te autka


Wyprodukowane od 10/2001, a najlepiej wyprodukowane po lipcu 2004.

mavic napisał(a):
-czy montowali do nich czujniki cofania ???


Tak.

Od siebie : ceny w miarę prawidłowo utrzymanych egzemplarzy, z silnikiem diesla - z początku produkcji (czyli rocznik 2000) zaczynają się od około 18000 EUR.
Przykład:
http://cgi.ebay.de/Audi-Allroad-2-5-TDi ... dZViewItem
Zwróć uwagę, że samochód jest sprzedawany przez 3-go właściciela :(: i z treści opisu wcale nie wynika, że książka serwisowa jest aktualna (ani regularnie prowadzona). Jedynym atutem tej oferty jest w miarę bogate wyposażenie i dobre fotele ale to (jak dla mnie) nic nie znaczy wobec niepełnej historii serwisowej ... :(: .
Co jeszcze gorsze - tył jest ponownie lakierowany (niby tylna klapa i zderzak(-i) ale jak jest w istocie należałoby sprawdzić z natury).

Jeszcze jakieś pytania ... :?: :?: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.lip.2007 01:30:07 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz :) Jeszcze tylko rozszyfruj mi co znaczy BAU/AKE3 i BCZ ;)

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:30:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
mavic napisał(a):
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz :) Jeszcze tylko rozszyfruj mi co znaczy BAU/AKE3 i BCZ ;)

Kody (oznaczenia) silników. Są to pierwsze 2-3 znaki numeru silnika.
BAU - 180KM
AKE - 180KM
BCZ - 163KM

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:37:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Simpson napisał(a):
BCZ - 163KM


Tutaj Simpson zapomniałeś tylko dopisać, że ten motór :): w Allroad "nie jedzie", a nawet trudno powiedzieć, że "się przemieszcza" :P ;) ... :galy: .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:40:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Ja właśnie siedzę i się zastanawiam czy ten 180km "jedzie" ;) Pewnie trzeba będzie mu chipa zrobić jak kupie TDI.

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:47:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mavic napisał(a):
Ja właśnie siedzę i się zastanawiam czy ten 180km "jedzie" ;) Pewnie trzeba będzie mu chipa zrobić jak kupie TDI.


Jeżeli chciałbyś przyrostów do ok. 220PS i ponad 450 Nm, to dolicz sobie do ceny około 1500 - 2500 EUR. Chipowanie za 1500 - 3000 zł. kończy się w większości przypadków tragicznie dla pompy VP44 oraz końcówek wtryskiwaczy (o wykopconej turbinie nie wspominając). Do ok. 200 PS i 400 Nm (ale to moim zdaniem optymalizacja parametrów a nie żaden tuning :): ) wystarczy "poprawka" oprogramowania u renomowanego tunera w "zwykłej" kwocie.

Silnik 2.5TDi do tego auta jest optymalny pod wieloma względami, a dobrze utrzymany spala średnio 9.5/100. Co oczywiste 2.7BiT jeździ lepiej (ale też wcale nie powala na kolana ...), jednak średnie zużycie paliwa trudno obniżyć poniżej 13/100. Z silnikami 4.2 nie mam żadnego doświadczenia.

Gdybyś myślał nad 2.7 BiT pamiętaj, że od "jakiegoś" numeru nadwozia skrzynie biegów (automatyczne) były obciążone wadą konwertera przekładnika momentu obrotowego i ten stan utrzymywał się dosyć długo (nie pamiętam do kiedy dokładnie). Polskie ASO sprawę "przemilczały" całkowicie :/ (ale czego lepszego się po nich spodziewać...).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.lip.2007 09:21:42 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
A jak się objawia i jak wykryć problem z wałkami w 2.5 TDI ? Ewentualnie jaki koszt naprawy. Aktualnie mam smoka ktory pali 21 benzyny i chyba czas na traktor ;)

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 01:59:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Skorzystaj z tej opcji:

http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

i wpisz sobie "wałki rozrządu tdi". Na lekturę potrzebujesz duuużo wolnego czasu ... :P .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 08:52:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Też podpinam się pod temat:
Piotruś napisałeś że lift był w 07.2001 a autko szukać po 10.2001 (po 2004 po za możliwościami finansowymi :zly: ) coś nie tegez przez te 3 miesiące było. Interesuje mnie tylko benzyna to wielkiego wyboru nie ma, szkoda że tak późno te 4,2 silniki wsadzili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 09:56:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
audik napisał(a):
Też podpinam się pod temat:
Piotruś napisałeś że lift był w 07.2001 a autko szukać po 10.2001 (po 2004 po za możliwościami finansowymi :zly: ) coś nie tegez przez te 3 miesiące było.


To oczywiście wiąże się z silnikiem 2.5TDi. W samochodach wyprodukowanych po tej dacie (10/2001) zaczęli wkładać wzmocnione (niby bardziej odporne na ścieranie) wałki rozrządu, więc jest większa szansa na egzemplarz pozbawiony tego powszechnie znanego problemu. Moje osobiste zdanie jest takie, że samochody zarówno wyprodukowane wcześniej jak i po tej dacie mogą być jednakowo dobre / bezawaryjne jeżeli "nie chodziły" w trybie serwisowym LL i nie były zalewane olejem półsyntetycznym. W swojej wypowiedzi wskazałem na produkcję po 10/01 wyłącznie po to, żeby "zwiększyć bezpieczeństwo" Kolegi Mavica. Tak naprawdę (w aspekcie silnikowym) nie trzeba się obawiać nawet egzemplarza z samego początku produkcji jeśli zostanie odpowiednio zdiagnozowany przed zakupem (ale to trudno sprawdzić jedynie na podstawie treści ogłoszenia np. w sytuacji, kiedy interesujący nas egzemplarz znajduje się w odległości 1000 - 1500km.) ... .

audik napisał(a):
Interesuje mnie tylko benzyna to wielkiego wyboru nie ma, szkoda że tak późno te 4,2 silniki wsadzili.


Jest wybór :diabel: . Zapewniam Cię pod groźbą wszelkiej odpowiedzialności :): , że prawidłowo (czyli jednocześnie drogo) "stunowane" 2,5 (np. "w okolice" 225PS/460Nm) śmiga odczuwalnie lepiej (w tej naprawdę już ciężkiej budzie) niż 2,7. Przy dużych przebiegach warto zainwestować, bo poczynione nakłady zwrócą się w rachunkach za paliwo.

To tylko taki "głos w dyskusji" - jeśli diesel leży zupełnie poza Twoim zainteresowaniem, to musisz zwracać uwagę na problem konwertera w tiptronic-u. Jeżeli wada nie jest usunięta - auto zużywa około 4 litry paliwka więcej niż normalnie. Koszt naprawy (ASO) coś ponad 4 tysie... . Aktualnie już nie pamiętam dokładnego okresu produkcji samochodów obarczonych wadą ale gdybyś poszukał głęboko w moich postach sprzed kilku miesięcy - znalazłbyś odpowiedź i na to pytanie :): .
Ja znam sprawę tylko "teoretycznie" i to nie dłużej niż pół roku, od czasu kiedy jeden z naszych forumowych kolegów usiadł właśnie na tą minę... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 16:16:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Pytając o tą różnice chodziło mi przedewszystkim o zawieszenie o którym pisałeś, dziadostwo-dobre-super. Chciał bym się załapać na dobre :diabel: Rozumie że było montowane po lifcie.
Co dotyczy spalania w moim przypadku jest inaczej diesel płace :( PB płacą .... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
No to generalnie lipa z tymi 2.5 TDI ale 2.7 Biturbo też ma swoje wady. Rozwarzam cały czas czego szukać.
2.5 TDI
+niższe spalanie
+nie trzeba ładować lpg żeby tanio jezdzić
+jedna turbina mniej do psucia się
-auta najczęściej z dużym przebiegiem
-wada wałków
-troche mało mocy ale można naprawić to chipem

2.7 Biturbo
+cichy silnik
+moc która by mnie zadowalała
+niższy koszt zakupu
+niższy przebieg
-2 turbiny
-wysokie spalanie które jednak można podratować LPG
-niezidentyfikowany problem ze skrzynią ;)

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Ostatnio edytowano 15.lip.2007 21:02:09 przez mavic, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:42:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
mavic napisał(a):
-wysokie spalanie które jednak można podratować LPG

Jak wrzucisz LPG to przestanie być tak kolorowo :diabel: :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Simpson napisał(a):
Jak wrzucisz LPG to przestanie być tak kolorowo :diabel: :peace:

Powiem Ci, że niekoniecznie. Kolega ma od roku w Toyocie Highlander 3.5 V6 instalacje BRC Sequent 56 z największym reduktorem. chodzi rewelacyjnie - nie jestem w stanie stwierdzić kiedy auto jedzie na gazie a kiedy na benzynie a zrobilem nim pare tys km. Co ciekawsze zamonotowali ta instalacje i auto nigdy potem nie bylo na zadnej regulacji.

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 20:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
mavic napisał(a):
Simpson napisał(a):
Jak wrzucisz LPG to przestanie być tak kolorowo :diabel: :peace:

Powiem Ci, że niekoniecznie. Kolega ma od roku w Toyocie Highlander 3.5 V6 instalacje BRC Sequent 56 z największym reduktorem. chodzi rewelacyjnie - nie jestem w stanie stwierdzić kiedy auto jedzie na gazie a kiedy na benzynie a zrobilem nim pare tys km. Co ciekawsze zamonotowali ta instalacje i auto nigdy potem nie bylo na zadnej regulacji.

Tyle że to silnik wolnossący, a nie doładowany. Jak Ci strzeli gaziorek w turbinke to wtedy inaczej będziesz gadał :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2007 21:03:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2007 23:51:08
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
Pełno 1.8T jezdzi na gazie i chłopaki nie mają problemów. Musi być dobra instalacja poprostu.

_________________
pozdrawiam
mavic
BMW 540i V8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: